Begyndertur søndag den 16. Rude Skov

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Tobias Sonne
Mangler fart

Begyndertur søndag den 16. Rude Skov

Post by Tobias Sonne »

Hej med jer,

Nogle som er friske på en god begyndertur i Rude? - Jeg er nybegynder, men ganske ivrig...
John Hein
Alene i udbrud

Post by John Hein »

Vi er nok et par stykker der skal en tur rundt på det blå på søndag, hvis det ikke høvler ned så vil vi nok være i Holte enden på kongevejen omkring kl. 10. Vi ruller fra Gentofte, dog stadig lidt i feriefart, som altid kan sættes ned.
Titanium på de indre linier
Kenny
3000+ posts = spammer

Post by Kenny »

Hvordan er tempoet. Jeg kan godt være interesseret. Men er absolut nybegynder og uden kondi og har aldrig været i Rude.
Tobias Sonne
Mangler fart

Post by Tobias Sonne »

Ta' endeligt med. Jeg griner når jeg vælter efter kun at være kommet halvvejs op :lol: På toppen kan det ske, at jeg lige skal have en puster...

Jeg gør hvad jeg kan, men synes det er svært. Sidst tog rundet over en time... :oops:

Frisk?
Kenny
3000+ posts = spammer

Post by Kenny »

Det er jo ikke værre end at jeg kan tage den sidste halvdel alene hvis jeg halter helt efter :)
Hvis det kan lade sig gøre at vi er færdige senest kl12 er jeg frisk. Men ellers betyder tidspunktet ikke så meget. Jeg stiller gerne uret for at komme i skoven.

En adresse eller gps koordinater på hvor vi mødes vil være en hjælp da jeg ikke er kendt i område
John Hein
Alene i udbrud

Post by John Hein »

Det blå er ikke specielt teknisk krævende, men til gengæld er der nogle gode højdemeter.

Skulle vi mod forventning køre for stærkt, venter vi og samler op, enten på toppen, eller ved sti-kryds.

Der er nok lidt blødt, så dæk med lange nubber vil være en fordel, til gengæld lander man mere blødt når man nu stiger af i utide.
Titanium på de indre linier
paul snyder
Punkteret

Post by paul snyder »

Jeg vil da gerne med, men har køreplaner allerede og først kl. 12-13. Hvis nogle af jer vil ude i morgen eller i aften kan vi lege med teknikken lidt.
Jesper Holgersen
Ny på Hustleren

Begyndertur i Rudeskov søndag d. 16.

Post by Jesper Holgersen »

Vi er et par frække fyre fra Måløv der gerne kunne tænke os, at trille med Hustlerne. Håber det er ok, hvor præcis mødes i på søndag?

Jesper
Why try harder?
Jais
3000+ posts = spammer

Post by Jais »

paul snyder wrote:Jeg vil da gerne med, men har køreplaner allerede og først kl. 12-13. Hvis nogle af jer vil ude i morgen eller i aften kan vi lege med teknikken lidt.
Jeg har desværre ikke tid til andet en lidt landevej i denne weekend.
Men teknik træning er lige så vigtig som interval træning!! ikke fordi jeg selv mener at min teknik er perfekt, men nuj hvor var der mange der mange der fedtede rundt på det hvide spor i onsdags. Se eks. på Mic. Han drikker masser af øl, træner ikke voldsomt meget, kører ofte med fast gaffel og meget små knopper. Og ja, ofte i top 5! Det er fordi han har gjort det i over 20 år og har en fantastisk teknik.
Når jeg træner alene, som jeg ofte gør, kører 5-8 bakke intervaller og der efter finder jeg en svær opkørsel med rødder efter fuldt af en svær nedkørsel som jeg også kører 5-8 gange eller indtil at den sidder lige i skabet! Jeg syntes at Gells er perfekt til teknik træning....
paul snyder
Punkteret

Post by paul snyder »

Jeg er fudlstændig enig med dig, at teknik er super vigtigt. Derfor jeg kører SS nogle gange eller en gammel HT med stiv gaffel og cantis. Jeg har lige haft en samtale med en af mine venner om emnet, fordi at jeg vælger næsten altid den sværeste lineje istedet for den hurtigste. Jeg synes det er meget mere sjovt at køre mtb på den måde :-) Og som dig, kører jeg ofte alene, og bruger den tid til at fokusere på et eller andet jeg gerne vil blive bedre til. Kan sige i alt ærglighed, at jeg havde ingen problemer med DC routen i onsdags teknik-mæssigt.

Edit: vil lige tilføje at jeg synes heller ikke at min teknik er perfekt :wink:
Rasmus Birk
1 omgang efter

Post by Rasmus Birk »

Jeg ville skide gerne med.
Min form er totalt i bund, så en stille begyndertur ville helt sikkert passe til mig lige for tiden.

Desværre har jeg lige afleveret min cykel hos Webike for at få forgaflen til service...!

Det må blive næste gang.
Kenny
3000+ posts = spammer

Post by Kenny »

John blødt og højde. Det lyder som trætte ben og høj puls.

Tobias tid og sted ?
Tobias Sonne
Mangler fart

Post by Tobias Sonne »

Hej allesammen,

Så mødes alle der er interesserede kl. 10 hvor sporet krydser kongevejen nærmest Holte (sydlig overkørsel).

Så kører vi en runde på den blå rute

Vel mødt
Kenny
3000+ posts = spammer

Post by Kenny »

Dvs samme start som her ? http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid ... vvkhkfopgm
Er der en parkeringsplads i nærheden ?
Tobias Sonne
Mangler fart

Post by Tobias Sonne »

Lige netop der :wink:

Der er mange parkeringslommer langs kongevejen, det finder du nemt.

ses
Post Reply