Så blev den grønne trøje luftet i de norske fjelde - Birkebeinerrittet 2008 er overstået i rekordvejr (viste det sig når eliteklassen hadde luftet sig).
Løpet gik godt - tiden blev 3.04.19 ca 10 minutter hurtigere end forventet (udfra Grenserittet) og jeg er godt tilfreds. Til sammenligning må nevnes at Kurt Asle "Skravesen" Arvensen kørte på 2.44. og noget.
Vi ses i det grønne om 2 uger! Nu skal der restitueres og drikkes vin (i Alsace)!
Birkebeinerrittet
- Gudmundseth
- Uden hjælpemotor
Birkebeinerrittet
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
- Casper Fabricius
- Mudderkonge
- Jan Lohmann
- 3000+ posts = spammer
- Casper Ortvald
- Set på landevejen!
- Gudmundseth
- Uden hjælpemotor
Jeg snakkede med John søndag aften og har havde kørt på under 4 timer.
Der er to steder med vanskeligt spor. Det første møder man efter ca 20km og er en teknisk krævende nedkørsel på 700meter som er stejl. Der mistede jeg mange pladser fordi jeg er en bangebuks
Det næste stykke singletrack kommer 5 km efter en lang nedkørsel - så går det bare op i himlen - ca 2km hvor man skal trække/løbe med sin MTB under armen - det gør alle. Det sidste stykke med singletrack kan og skal køres - det er ca 1,5 km langt. Resten er på gode grusstier hvor der skal trædes den store klinge. De sidste 25km går mere eller mindre nedad - så efter 65km opad gåt det nedad til mål.
Der er ca 1700 højdemeter i birken og de fleste går på gode grusstier.
Til sammenligning er min bedste tid i Hillerød MTB ca 4:20.
Der er to steder med vanskeligt spor. Det første møder man efter ca 20km og er en teknisk krævende nedkørsel på 700meter som er stejl. Der mistede jeg mange pladser fordi jeg er en bangebuks

Der er ca 1700 højdemeter i birken og de fleste går på gode grusstier.
Til sammenligning er min bedste tid i Hillerød MTB ca 4:20.
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
- John Bo Christensen
- Fås den i carbon?
Jeg har trænet hårdt op til dette løb som desværre ikke gik som jeg havde håbet. Efter 1 1/2 time fik jeg kramper i begge lårmuskler og resten af løbet blev mere en kamp med benene end selve løbet. Jeg holdt mig dog på cyklen og kom i mål i tiden 3:54. Samtidig er en gammel skade under venstre knæ kommet igen - resten af sæsonen ser ikke godt ud lige nu. Karsten slog mig i tiden 3:32 - en flot tid som dog blev overgået af hans norske svoger. Svogeren har cyklet 8 gange tidligere i tider omkring 3:30 - denne gang kørte han i 3:15 - følte vel et vist pust i nakken fra 2 danskere
Ham kan vi udstyrs- og trænings freaks lære noget af. Han har kun trænet 2 md op til løbet og rører ikke cyklen indtil næste år. Cyklen er i øvrigt mindst 10 år gammel - blød og slatten som en klud - en sej gut.
Selve løbet kan jeg klart anbefale - fint afmærket - god forplejning og fantastisk godt organiseret. På intet tidspunkt mærker man at 19000 ryttere har kørt før en! Ventede ikke i kø på noget tidspunkt. Og er man til hurtige nedkørsler er dette løbet. Lå på et tidspunkt med 60-70 km/t (mit speedometer svigtede) og bremsede kraftigt ned før et 180 graders sving da jeg hørte 2 bagved forsætte ligeud i gruset og ramme madrasserne som var sat på klippevæggen til lejligheden. Godt med gode skivebremser
Mvh John

Selve løbet kan jeg klart anbefale - fint afmærket - god forplejning og fantastisk godt organiseret. På intet tidspunkt mærker man at 19000 ryttere har kørt før en! Ventede ikke i kø på noget tidspunkt. Og er man til hurtige nedkørsler er dette løbet. Lå på et tidspunkt med 60-70 km/t (mit speedometer svigtede) og bremsede kraftigt ned før et 180 graders sving da jeg hørte 2 bagved forsætte ligeud i gruset og ramme madrasserne som var sat på klippevæggen til lejligheden. Godt med gode skivebremser

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
- Jan Lohmann
- 3000+ posts = spammer
Rart at høre at du overlevede John. Jeg syntes tiden er fin,men ærgerligt med knæet. Vi skal vist snart har en forening for dem dårlige knæ?John Bo Christensen wrote:Jeg har trænet hårdt op til dette løb som desværre ikke gik som jeg havde håbet. Efter 1 1/2 time fik jeg kramper i begge lårmuskler og resten af løbet blev mere en kamp med benene end selve løbet. Jeg holdt mig dog på cyklen og kom i mål i tiden 3:54. Samtidig er en gammel skade under venstre knæ kommet igen - resten af sæsonen ser ikke godt ud lige nu. Karsten slog mig i tiden 3:32 - en flot tid som dog blev overgået af hans norske svoger. Svogeren har cyklet 8 gange tidligere i tider omkring 3:30 - denne gang kørte han i 3:15 - følte vel et vist pust i nakken fra 2 danskereHam kan vi udstyrs- og trænings freaks lære noget af. Han har kun trænet 2 md op til løbet og rører ikke cyklen indtil næste år. Cyklen er i øvrigt mindst 10 år gammel - blød og slatten som en klud - en sej gut.
Mvh John
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener