Gribben d. 25-okt-2009 kl 10

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Daniel Smith
Yndlingsfarve: Grøn

Post by Daniel Smith »

Tak alle for et godt løb :D

Det var hyggeligt at hilse på Flemming og Palle - og det har hjulpet meget med noget "team-spirit"!

Vi var den samme gruppe af 5-6 stykker på den sidste halvdel af løbet - men pyha de var dovne så der var ingen afløsning på førerpladsen. Men tak til Flemming for at hjælpe med at holde tempoet oppe - stor respekt for du gad at cykle med belastningen fra forbremsen. =D>

Med hold-da-holiday jeg har sand over alt - jeg vil faktisk foretrække mudder!
En canadier, så måske har jeg nogle stave 'fejler'.
HenrikJ
Stuntcyklist!

Post by HenrikJ »

Tak for et fedt løb trods mudder og grus over alt.

Var meget i tvivl om jeg gad at køre til Gribskov med den vejrudsigt og morgenregn. Men hvad fanden. Jeg var tilmeldt så køres skulle det og jeg havde ikke prøvet Gribben før.
Da jeg stod ved starten sammen med Flemming og Tommy var der jo god mulighed for at vi kunne få et Hustlertog op at køre. Da vi havde kørt de første 30-40 m spurgte jeg Tommy hvordan sådan et type løb var, tons fra start eller slutte af med en lang spurgt. Han svarede tons fra start og så var han kørt med den foreste gruppe sammen med Hartvigsen.
Tons fra start er ikke lige min kop te men jeg forsøgte det bedste jeg kunne. Jeg kom op til en gruppe efter de første 4-5 km sammen med Flemming og en sej rytter som lokomotiv. Efter ca. 15 km skulle vi overhale en langsommere rytter og jeg hørte et crach bag mig. Det viste sig at være Flemming der styrtede i den bløde midter rabat og nu lå jeg alene i 5 mandsgruppen der dog blev spredt lidt grundet styrtet.
Gruppen blev samlet igen og der var god fart på så vi fik overhalet flere ryttere der havde lagt for hårdt ud. Til sidst da vi nåede op til det sidste asfalt stykke var vi blevet reduceret til 3 grupper af 2 mand men jeg kunne se Tommy og Hartvigsen ca. 50-60 m længere fremme. Jeg trådte de sidste kræfter der var tilbage i stængerne men der blev også trådt stor mølle længere fremme. Lige som jeg kommer ind på P-pladsen i målområdet kan jeg se Tommy trækker cyklen og skulderen hænger noget. Jeg kommer ind ca. 5 sek. efter Hartvigsen og Tommy trækkende lige bagefter.

Det blev til en 18 plads i tiden 1:24.06 hvilket jeg var helt tilfreds med.

Jeg håber ikke der er sket noget alvorligt men Tommy. Giv lige en rapport fra skadestuen.

Og flot kørt af Kirchkof der blev nr. 3

Det løb skal køres igen til næste år, hvor vejret kun kan blive bedre :wink:
Last edited by HenrikJ on 26 Oct 2009, 12:49, edited 2 times in total.
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Peter Baade
Stuntcyklist!

Post by Peter Baade »

Tak for et super hurtigt løb - det var så hurtigt at jeg ikke så nogle fra den korte distance. Eller også var det fordi at jeg intet kunne se gennem brillerne :lol:

Jeg startede sammen med Bo Skakke (som jeg kun så til starten!) og Klaus Straarup. Vi kørte sammen de første kilometer men så kom der en stor gruppe som jeg hang på. Desværre er der ikke meget grib i Furious Fred og på det eneste stykke single track mistede jeg gruppen. Det var en stor kamp at prøve at nå gruppen igen og det endte med at jeg kom ca 4 minutter senere i mål end gruppen, men min tid endte på 3:00 timer.

By på Skrump begynder at hjælpe, 10 kg er forsvundet siden starten af projektet og der er stadigvæk 3 uger endnu. I de næste 3 uger skal der gerne forsvinde nogle flere kg, så jeg står kampklar til Heino Fall Race.
JesperJ
1 omgang efter

Post by JesperJ »

Hej Peter B
Tak for selskab i laang tid, det var fedt og ville gerne have hjulpet mere i front men benene nægtede at trække hårdere.
Godt du kom før mig, for andet ville have været "snyd"
:D :D
Mvh
Jesper
maybe some day
Peter Baade
Stuntcyklist!

Post by Peter Baade »

Jeg kan se at dig og Klaus Bomholt kom lige efter mig i mål. Hvad skete der med jeres holdkørsel?
Dr.phil.
Ny på Hustleren

Post by Dr.phil. »

Daniel Smith wrote:Vi var den samme gruppe af 5-6 stykker på den sidste halvdel af løbet - men pyha de var dovne så der var ingen afløsning på førerpladsen.
Ja, tak for hestekræfterne foran!
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Post by Niels G Henningsen »

Peter Baade wrote:Jeg kan se at dig og Klaus Bomholt kom lige efter mig i mål. Hvad skete der med jeres holdkørsel?
Nærmere detaljer her :shock:

http://www.pmc-mtb.dk/phpBB3/viewtopic. ... 4&start=15

sidst i tråden...
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
FlemmingM
Helt uden puls...

Post by FlemmingM »

Tak for i dag
Hyggeligt at få kørt sammen med Daniel, enig i at der ikke var mange som ville trække "toget"
Jeg er godt nok lidt øm og forslået efter at have stillet cyklen på tværs med ca. 30 i timen =D>
Nu mangler jeg bare at få rettet mit forhjul op!
God bedring til Tommy som styrtede 100m før mål og så noget forslået ud :oops:
Se Johannesevangeliet kap.8 vers7
Alice 'Cooper'
Yndlingsfarve: Grøn

Post by Alice 'Cooper' »

[quote="Peter Baade"]. Desværre er der ikke meget grib i Furious Fred og på det eneste stykke single track mistede jeg gruppen. Det var en stor kamp at prøve at nå gruppen igen og det endte med at jeg kom ca 4 minutter senere i mål end gruppen, men min tid endte på 3:00 timer.

quote]

TUUUT TUUUT The Tøse Train kørte til :-)
Det var en god dag idag, imangel på det berygtede Hustler tog havde WAT deres eget tøse tog i år, det var fedt!! Håber at Hustlerne er tilbage med ders tog næste år.
Al træning er god Adventure træning!
Husk 600 gr grønt om dagen.
Tommy Hass
Over stok og sten

Post by Tommy Hass »

Tak for i går, sikke et løb.

Jeg kommer rigtig nok, lige præcis med i frontgruppen.
Men brugte mange kræfter på det, da der konstant opstod små huller der skulle lukkes.
Da jeg kom op til hartvigsen gruppen der nu bestod af 5 mand, hang jeg på der og vi blev trukket af primært 2 ryttere de næste ca. 45 minutter.
Desværre får de 2 forreste rykket fri og så er Hartvigsen og jeg alene. Hartvigsen tager en meget lang føring da jeg er helt stegt af de mange ryk og accelerationer. Hen mod slutningen bliver jeg lidt friskere og overtager føringen de sidste ca. 15 min.
Da vi kommer ud på asfalten, bliver vi pludselig overhalet af en fra cc hillerød og en fra JC cykelklub. Jeg rykker straks efter og hænger på dem. Da vi svinger ind til venstre mod opløbet går spurten ind.
cc hillerød manden er forrest, herefter JC og mig lige efter. Jeg begynder at køre ind på ham JC manden, jeg trækker højre om for at komme forbi. Med fuldt overlæg, trækker han også til højre for at skære mig af og bevare sin 14. plads. Jeg giver mig ikke frivilligt så fortsætter spurten helt ud i højre side, igennem en vandpyt og KNALD så ligger jeg i asfalten. Det viser sig at der er et kæmpe hul i asfalten skjult af vandpyten, kun ca. 20 meter fra målstregen.
Noget forkommen og med en arm der er helt lammet og hænger og dingler trækker jeg cyklen til mål.

Tidstagerne lover mig samme tid som ham fra JC altså 1:23:45 hvilket ville udløse en 15.plads.
Desværre viser resultatlisten at jeg har tabt 25 sekunder og 5 pladseringer så endte på en 20.plads

Nå men jeg tog på skadestuen, og der var heldigvis intet brækket. Men jeg har en meget grim albue og hofte som er meget hævet af blodansamlinger. Et trælår blev det også til.
Og desværre fik min hustler vindvest nogle store flænger.

Men ellers en fed dag med gode ben :-)
Godt skilt er halvt samlet.
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Peter B. - det er super cool med de minus 10kg - tilykke !

Tommy, tak for trækket de sidste km, det var tiltrængt, så jeg skulle faktisk opppe mig for at hænge på :-)

Super kørt af ex-hustler Anders K. :thumbsup: , hjælper det så meget sådan at skifte klub :wink: Du kørte faktisk fra flere ryttere, som jeg ikke selv har kørt fra i flere år, nice.

Efter 9 dage i Thailand var jeg frisk på lidt race ! Det var dog en våd dag, og så er man jo glad for ikke at have meldt sig til 77'eren.. der kom dog alligevel med en del grus i maskieriet og øjne .. argh....
Jeg var med i førergrupppen fra start, men måtte slippe efter ca. 15min, og så var vi 6 ryttere incl. Tommy, hvor de 2 trak meget, og prøvede at stikke mange gange, hvorefter jeg og andre måtte lukke.

Snart var gruppen reduceret til 5 og så til 4. Og så fik jeg en gren i baggearet, og måtte lade være med at træde i 5-10 meter indtil den faldt ud igen.... det blev så desværre opdaget af de to foereste ryttere, som trådte til og fik et hul, og det kunne Tommy og jeg desværre ikke lukke igen. REsten af løbet kunne jeg så ikke bruge 11,13,15 kransen :evil: så der blev jullet afsted...hvad jeg ellers ikke synes om.

Jeg trak så ganske rigtig Tommy et laaaaaangt stykke, og så spørger han endelig om han skal op og trække lidt - Ja TAK :wink: og det fortsatte så indtil mål.

Ved broen opdager jeg at 2 ryttere kommer bagfra, så der må jeg desværre allerede gå forbi Tommy og forcerer (lidt for tidligt at sætte en spurt ind), det to flyver så forbi, og Tommy også lidt før mål, og jeg kan desværre ikke hente dem. Tommy laver så et mega styrt lige foran mig, og jeg må så lige stoppe og chekke om han har overlevet ... det har han heldigvis, og så triller jeg lige i mål til det KÆMPE kagebord :D

Go bedring Tommy, og tak for hjælpen.

Billeder her: http://www.cchillerod.dk/galleri.html
Tommy Hass
Over stok og sten

Post by Tommy Hass »

Tak Morten for lige at checke om jeg overlevede, det har jeg ikke lige registreret. Det må så også have kostet dig en placering, jeg kunne heller ikke forstå du havde tabt 15 sekunder til de 2 herrer. :(
Godt skilt er halvt samlet.
Klaus Bomholt
Over stok og sten

Post by Klaus Bomholt »

Peter Baade wrote:Jeg kan se at dig og Klaus Bomholt kom lige efter mig i mål. Hvad skete der med jeres holdkørsel?
Godt kørt Peter; jeg punkterede ca 10 km før mål hvor jeg lå med Niels, Jesper tabte vi ret tidligt og forsøgte at samle ham op men besluttede at køre i vores tempo dvs Mikkel gik død efter at have trukket ½ delen af første runde. Niels, jeg og et par gratister kørte vores tempo hjem. Min punktering kostede 10-11 min og 30-35 placeringer (**** slangeløse dæk de er ikke til at krænge af fælgen)....
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg

Post by Palle 'PS' Madsen »

Tak for et godt løb igår søndag.
Jeg kørte Grippen som et hyggeløb med en kammerat, Michael, og alt gik stort set som planlagt, på trods af sand, mudder, vand og andre ryttere som punkterede og styrtede i et væk.
God bedring til Tommy.
8)
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
Anders Kirchhoff
Nu med støttefod

Post by Anders Kirchhoff »

Morten Hartvigsen wrote: Super kørt af ex-hustler Anders K. :thumbsup: , hjælper det så meget sådan at skifte klub :wink: Du kørte faktisk fra flere ryttere, som jeg ikke selv har kørt fra i flere år, nice.
Takker, men om det er klubskiftet tvivler jeg :D Alt gik bare som det skulle og der var åbenbart diamanter i beneren... Fik selv startet det afgørende udbrud på 3 mand ca. 15 km fra mål, gik død, kom op igen ved den afsluttende asfalttur, men blev kørt af banen af en bil 100 m. før mål pga. manglende officials ved indkørslen til p-pladsen. Officialen var på vej derop med sit flag, da vi kom flyvende, men for sent... Det kostede muligvis 2. pladsen og kluns for en lille tusse. Men alt i alt et superfedt løb på en lidt speciel landevejs-/mtbagtig måde.

Sjovt så taktiske landevejsryttere er. Det giver et helt specielt og anderledes løb end regulære MTB-løb.

SES
Jeg er mest til sportsgrene, hvor der holder en ambulance for ende af bakken!
Post Reply