Hvis man nu skal til Merida marathon...
-
- Ny på Hustleren
Hvis man nu skal til Merida marathon...
Hej med jer,
Hvis man nu alligevel har tilmeldt sig merida marathon søndag, hvad kan I så anbefale vedr. dæk? Regner med RR bagpå, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal have på forrest. Hvordan er underlaget egentlig? Nogle erfaringer?
Mvh Maria - helt grøn!
Hvis man nu alligevel har tilmeldt sig merida marathon søndag, hvad kan I så anbefale vedr. dæk? Regner med RR bagpå, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal have på forrest. Hvordan er underlaget egentlig? Nogle erfaringer?
Mvh Maria - helt grøn!
- Christian Andersen
- Yndlingsfarve: Grøn
-
- Stuntcyklist!
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
-
- Stuntcyklist!
Der er faktisk kommet en nyere version af skemaet hvor Ron erstatter Nic "men alle der ikke vil tage chancer (med punkteringer???) bare fortsæt med Nic" (schwalbe 2010 katalog):Schønberg wrote:http://www.teamhustler.dk/gallery/displ ... fullsize=1

/Niels
- Steen Andersen
- Med blød hat
- Peter Juul
- Helt uden hænder!
- Jan Lohmann
- 3000+ posts = spammer
Det har ihvertfald en afgørende betydning. der var mange i går til HOW som kunne gøre sig bedre på de tekniske stykker ved at have lukket lidt luft ud og derved fået mere greb. Men det er et kompromis som med valget mellem store eller små knopper. vil du have fart eller vejgreb. Du kan i sidste ende kun selv komme med svaret da faktore som din vægt, kunnen, underlag og din cykels affjedering og opsætning heraf er vigtige parameter. Det perfekte valg findes ikke.Jan Lohmann wrote:Hvad med dæktrykket er det ikke vigtigere end dæktypen?
Jeg har igennem længere tid kørt med så lille et dæktryk som muligt for at få det optimale greb uden at cyklen lavede "snakebite" (ca.30 PSI bag og 25 for), men har på det seneste prøvet at gå lidt op i dæktryk på det meget hårde underlag vi har pt. (40 PSI bag og 35 for) det giver helt klart mindre greb, men også mere fart på de meget hårdtkørte sti stykker. Tror dog jeg vil gå lidt ned igen da det er sjovere med mere greb på de tekniske stykker. Er også begyndt at eksperimentere med tubeless og latexslanger og det har også noget at sige. Det er dog ikke kun knopperne men også gummiblandingen som har noget at sige. Contis "black chilli compound", schwalbes "EVO" og andre er eksempler på moderne gummiblandinger som klæber sig til glatte overflader
/Niels