Dust 5 rute og Det Hvide Spor Søndag den 9/8 kl 11

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
BoT
Bagfra højre-om!

Dust 5 rute og Det Hvide Spor Søndag den 9/8 kl 11

Post by BoT »

Jeg tager ned og øver ruten til Dust 5. afd.. Det kunne være hyggeligt med lidt selskab :-)

Jeg kunne forestille mig en fælles hygge omgang, hvor vi kører efter gps-sporet og varmer op. Derefter ville det passe mig bedst at køre den en gang eller to alene i eget tempo for at optimere flow og træne teknik med at bremse så lidt som muligt og for at huske ruten bedre. Det Hvide Spor er meget udfordrende mht teknik, så det giver meget at prøvekøre ruten i modsætning til de forrige tonser-afdelinger.
Man kan også vælge at køre sammen som man behager evt med intervaller.
Tilsidst ved P-pladsen sammenligner vi skader og tæller hinanden for at sikre at alle er kommet hjem eller der ligger nogen ude på sporet endnu ;-)
Da jeg skal videre på vennebesøg bagefter kan jeg ikke tilbyde bil transport tilbage, desværre.
Last edited by BoT on 06 Aug 2009, 12:36, edited 1 time in total.
Henrik Brohus
Helt uden hænder!

Post by Henrik Brohus »

vi kommer også på søndag to fra køge :D cr kl 11
Niels P
3000+ posts = spammer

Post by Niels P »

kan ikke søndag men har planer mandag eller tirsdag efter arbejdet
/Niels
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Desværre mega sale hos WeBike, gad ellers godt.
FlemmingM
Helt uden puls...

Post by FlemmingM »

Kommer

Skal prøve sporet for første gang, håber ikke det er så teknisk som alle skriver
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg

Post by Palle 'PS' Madsen »

Kommer måske.
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
Peter Baade
Stuntcyklist!

Post by Peter Baade »

Jeg kommer frisk og tager et par venner med
Tommy Hass
Over stok og sten

Post by Tommy Hass »

Jeg kommer også.....
Godt skilt er halvt samlet.
JesperJ
1 omgang efter

Post by JesperJ »

Hejsa
kan man ikke liste en lille rute-beskrivelse ud af jer ?
mvh
Jesper
maybe some day
BoT
Bagfra højre-om!

Post by BoT »

Vi kunne ikke lige hitte ud af at følge hele sporet på gps, så vi kørte anden omgang på det hvide spor. De allermest tekniske steder er taget ud, men der er lange singletrack forløb, hvor det ikke er muligt at komme grusstykker ind. Singletracket er typisk så bredt, at der er mulighed for at lade andre passere hvis man vil og siger til, men man kan udemærket holde et helt felt bag sig, hvis man er en Trulli-type.
Med udsigt til vand fra oven og godt med rødder og højdemeter ser denne rute til at blive den første rigtige tekniske udfordring i året Dustcup. Det tegner bestemt til det sjoveste løb indtil videre i år!
Vi kørte på knastørt spor, men nogle steder kan blive godt mudrede, hvis det kommer til at pøse ned inden løbet. Der er dog noget nåleskov som dræner bedre end løvskoven, så man skal have rapporter dernede fra, før man kan vælge dæk på forhånd. Det bliver næppe Ralph som refrerencedæk, man om det så er Ron eller Nic, der er optimalt, må vi se på dagen. Med alle de små krappe sving med løst underlag skal der være gode knopper foran på dæksiderne.
Fully er sagen. På papiret er 26" nok optimalt (især i stop-and-go kø-kørsel med mange accelerationer), men når feltet bredes ud og de gode kan få flow, så skal 29" folket nok komme hurtigt frem. Der var ikke mange opkørsler, hvor forhjulet havde lyst til at lette, så rizer går an.
Hvis man har lyst til at forbløffe verden med sin tekniske kunnen (eller ydmyge sig selv fuldstændigt), er dette løbet, hvor man stiller op på crosseren :lol:
Casper Ortvald
Set på landevejen!

Post by Casper Ortvald »

29" Folket kommer Altid hurtigt frem...
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
Post Reply