Vi kunne ikke lige hitte ud af at følge hele sporet på gps, så vi kørte anden omgang på det hvide spor. De allermest tekniske steder er taget ud, men der er lange singletrack forløb, hvor det ikke er muligt at komme grusstykker ind. Singletracket er typisk så bredt, at der er mulighed for at lade andre passere hvis man vil og siger til, men man kan udemærket holde et helt felt bag sig, hvis man er en Trulli-type.
Med udsigt til vand fra oven og godt med rødder og højdemeter ser denne rute til at blive den første rigtige tekniske udfordring i året Dustcup. Det tegner bestemt til det sjoveste løb indtil videre i år!
Vi kørte på knastørt spor, men nogle steder kan blive godt mudrede, hvis det kommer til at pøse ned inden løbet. Der er dog noget nåleskov som dræner bedre end løvskoven, så man skal have rapporter dernede fra, før man kan vælge dæk på forhånd. Det bliver næppe Ralph som refrerencedæk, man om det så er Ron eller Nic, der er optimalt, må vi se på dagen. Med alle de små krappe sving med løst underlag skal der være gode knopper foran på dæksiderne.
Fully er sagen. På papiret er 26" nok optimalt (især i stop-and-go kø-kørsel med mange accelerationer), men når feltet bredes ud og de gode kan få flow, så skal 29" folket nok komme hurtigt frem. Der var ikke mange opkørsler, hvor forhjulet havde lyst til at lette, så rizer går an.
Hvis man har lyst til at forbløffe verden med sin tekniske kunnen (eller ydmyge sig selv fuldstændigt), er dette løbet, hvor man stiller op på crosseren
