DustCup4 på HerstedHøje..

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
David Darret
Med nye kabler

Post by David Darret »

Niels Pind wrote:
David Darret wrote:Box 3 IGEN!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????#!"%#¤!&#¤"/"¤%/"¤/#¤%/¤#/(
What the f.... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Du må trøste dig med du er "forrest" i Box 3 med 0,18 box%point til box2 så go-for-it
Tak Niels!!!! :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Sygdommen ville sætte mig af - men jeg vandt spurten...
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Post by Niels G Henningsen »

Rent placeringsmæssigt kan man godt være en oplagt box 2'er ud fra sine resultater alle i top 100....Men hvis tilpas mange FORSKELLIGE ved forskellige afdelinger også har brændt en top 100 af, kan der være flere end 100 med lavere box %.

I teorien kan der være 100 forskellige pr afdeling i top 100,og efter 3 afdelinger vil der være 300 der synes de bør være i box 1 og 2....Hvis vi tænker helt til kanten.
Men der kan jo kun være 50 i hver box, så 200 vil blive placeret længere nede.

Derfor vil man opleve at starte længere nede end man umiddelbart synes er rimeligt. Men det er det vel egentligt.

fænomenet ses hele vejen ned.....undertegnede er således i box 5 :shock:
(..og aldrig i nærheden af box 2)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Peter Christensen
3000+ posts = spammer

Post by Peter Christensen »

Jeg syntes også derfor at det bør være den samlede stilling der afgør boxplacering. Nu har vi potentielt en hel masse ryttere der har kørt super stærkt til den pandekage flade afdeling i store dyrehave og dermed fik en god boxplacering men som til resten af afdelingerne ikke kan holde tempoet når det begynder at blive teknisk eller gå opad. Det vil selvfølgelig ramme dem der ikke dukker op til alle afdelingerne men det er jo deres eget valg.
Gid det snart var maj...!
Kent
En kop latex tak

Post by Kent »

Peter Christensen wrote:Jeg syntes også derfor at det bør være den samlede stilling der afgør boxplacering. Nu har vi potentielt en hel masse ryttere der har kørt super stærkt til den pandekage flade afdeling i store dyrehave og dermed fik en god boxplacering men som til resten af afdelingerne ikke kan holde tempoet når det begynder at blive teknisk eller gå opad. Det vil selvfølgelig ramme dem der ikke dukker op til alle afdelingerne men det er jo deres eget valg.
Helt enig!! :)

Evt. suppleret med noget forskudt start, så der er mindre kø og mere lige muligheder for alle til at køre max. :wink:

Du får min stemme Peter :lol:
Nu kan det da kun gå fremad....
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Sådan som jeg læser Dustcup siden, så skyldes placeringen i boksen resultatet af alle de forgående 3 løb?

Men jeg læser måske som fanden læser biblen?

PS. Peter hvorfor sku' de som kan tonser ikke for en gang skyld ha' en fordel?
;-)
Vi kommer let til en diskusion som den der har været vedr. boks 2 og M/K'ernes placering, for måske skal vi også tænke på at kompensere ikke kun for køn, men også for vægt ;-).
De tungere ryttere ha' for det mest de største handicap løbet i gennem.

Nå spøj til side, vi ses på onsdag, uanset boksnummer!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
BoT
Bagfra højre-om!

Post by BoT »

Jan Lohmann wrote:Sådan som jeg læser Dustcup siden, så skyldes placeringen i boksen resultatet af alle de forgående 3 løb?
Der står også: "Når vi har kørt første afdeling bliver det resten af cuppen din til en hver tid bedste Box% der tæller.".
Min box afgøres stadigt ud fra den første afdeling (nok fordi den var kortere end de andre og min udholdenhed er yderst ringe).

Statistisk set, vil man som Niels skriver, langsomt rasle ned gennem boxene, hvis man ikke forbedrer sin Box%.
Det er sjovest, hvis ens bedste rute ligger tidligt på året - så jeg ser frem til en mere teknisk rute, end det vi har kørt indtil nu :-)

Hvis man bruger den samlede placering vil det give udfordringer med blandt andet enkeltstarterne. Der var det jo rart for dem sidste år, at man officielt måtte stille sig ved siden af dem, man kører op med.
Niels P
3000+ posts = spammer

Post by Niels P »

Synes også der skal indføres kompentation for overvægt. Sjovt at se hvordan TbiksJonas ville klare Herstedhøje med 45 kg på ryggen. Så kunne det være vi kunne konkurrere på "lige" vilkår :lol:
/Niels
Michael J
Set uden lys

Post by Michael J »

Hehe kunne ikke være mere enig, ligesom i motorsport hvor man får succes ballast :lol:
Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Niels Pind wrote:Synes også der skal indføres kompentation for overvægt. Sjovt at se hvordan TbiksJonas ville klare Herstedhøje med 45 kg på ryggen. Så kunne det være vi kunne konkurrere på "lige" vilkår :lol:
Hørt ... det kunne sku være sjovt og se dem pruste som os :lol:
JesperJ
1 omgang efter

Post by JesperJ »

Niels Pind wrote:Synes også der skal indføres kompentation for overvægt. Sjovt at se hvordan TbiksJonas ville klare Herstedhøje med 45 kg på ryggen. Så kunne det være vi kunne konkurrere på "lige" vilkår :lol:
IKKE på ryggen, nærmere på maven, hvis han skal ligne os andre. :lol:
/J
maybe some day
Rasmus Birk
1 omgang efter

Post by Rasmus Birk »

Michael J wrote:Hehe kunne ikke være mere enig, ligesom i motorsport hvor man får succes ballast :lol:
Hvis det bliver for tungt for dem at have på ryggen/maven, så kunne de bare køre rundt med en anhænger efter cyklen :thumbsup:
Per Olsson
Bagfra højre-om!

Post by Per Olsson »

Vi er sku da mtb'er for fan. :) klart vi skal køre i morgen. :)) Bakker og stejle nedkørsler hmm. det er vel derfor vi kører mtb.
Vi tr. på ruten i går, den er sku helt ok. Kom frisk.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
David Darret
Med nye kabler

Post by David Darret »

Per Olsson wrote:Vi er sku da mtb'er for fan. :) klart vi skal køre i morgen. :)) Bakker og stejle nedkørsler hmm. det er vel derfor vi kører mtb.
Vi tr. på ruten i går, den er sku helt ok. Kom frisk.
Sådan Per!!!!!!!!
Så er det sagt.... du får min stemme. :wink:
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

Mine sprit neues NewUltimate hjul med RocketRon Evolution dæk på, er jeg sten sikker på, at kunne give Hartvigsen en hård dag på kontoret... Eller også punkterer jeg, hvilket jo heller ikke ville være så dårligt endda. De sagde i biksen, at selv Schwalbe sagde, at det er et konkurrence dæk = man punkterer rimeligt tit :-) Vi får se
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
David Darret
Med nye kabler

Post by David Darret »

BoS wrote:Mine sprit neues NewUltimate hjul med RocketRon Evolution dæk på, er jeg sten sikker på, at kunne give Hartvigsen en hård dag på kontoret... Eller også punkterer jeg, hvilket jo heller ikke ville være så dårligt endda. De sagde i biksen, at selv Schwalbe sagde, at det er et konkurrence dæk = man punkterer rimeligt tit :-) Vi får se
Har kørt rigtig meget på Rocket Ron, og har aldrig punkteret...så go for it.... men hvorfor så meget fokus på Morten H?...... tror du ikke du heller skulle holde øje med Palle PS Madsen. :o
Post Reply