Dæk valg til sigle starten
Dæk valg til sigle starten
Der vi testede ruten i mandags var der forholdsvis tør, men nu lover DMI 11 mm regn fredag. Så jeg går ud fra at højen bliver meget blød.
Det jeg har at være i mellem er:
nobby nic
xrc mud fra michelin
Hvis det pisser ned hele fredagen, så tager jeg dem på, og låner dem gerne ud når jeg er færdig med min tur.
Det jeg har at være i mellem er:
nobby nic
xrc mud fra michelin
Hvis det pisser ned hele fredagen, så tager jeg dem på, og låner dem gerne ud når jeg er færdig med min tur.
Nicolai
Lave Skov blå rute, nu med endnu mere mudder.
Lave Skov blå rute, nu med endnu mere mudder.
- Ask 'Bask' Hybel
- Nu med støttefod
Ja, jeg er ikke ekspert men i følge B. Justesen hos Heino er det mest af alt et spørgsmål om dæktryk. Han kører personligt med RR bag og NN foran lige meget hvor meget brun slush der er. "Hvis man ikke kan komme op af stejle stigninger med RR og et lavt tryk er det alligevel hurtigere at løbe + det er langsommere alle andre steder er drøne rundt med mudderdæk" - citat BJ.
Jeg har RR bagpå og XRC foran...det håber jeg virker med rette tryk.
Jeg har RR bagpå og XRC foran...det håber jeg virker med rette tryk.
Det skal så nok siges at B.J. næppe vejer nok til at presse RR knopper ned i mudderet og at hans vigtigste forberedelse før et løb er at tjekke vindretningenAsk 'Bask' Hybel wrote:... "Hvis man ikke kan komme op af stejle stigninger med RR og et lavt tryk er det alligevel hurtigere at løbe + det er langsommere alle andre steder er drøne rundt med mudderdæk" - citat BJ.

- Ask 'Bask' Hybel
- Nu med støttefod
Men der er nu noget om snakken, selvom det selvfølgelig KLART er smag og behag !!!
Personligt er jeg også mere til hurtige dæk og så det rigtige dæktryk end tunge mudderdæk...desuden er dæktryk også helt gratis
I supersmat kører jeg til tider helt nede omkring 1,2 bar.
Pumper dækket til 2 bar og pifter den så lidt af gangen i mens jeg opvarmer - indtill jeg har det grip jeg leder efter !
Et lille tip - et hurtigt pist på ½ sek tager ca. 0,1 bar.
Personligt er jeg også mere til hurtige dæk og så det rigtige dæktryk end tunge mudderdæk...desuden er dæktryk også helt gratis

Pumper dækket til 2 bar og pifter den så lidt af gangen i mens jeg opvarmer - indtill jeg har det grip jeg leder efter !
Et lille tip - et hurtigt pist på ½ sek tager ca. 0,1 bar.
- Lars Silfverberg
- Helt uden hænder!
Lette dæk bliver hurtigt tunge, hvis de samler mudder. De bedste dæk i rigtigt pløre er dem med få lange knopper, da de kan komme af med mudderet.Ask 'Bask' Hybel wrote: Personligt er jeg også mere til hurtige dæk og så det rigtige dæktryk end tunge mudderdæk
Min erfaring med Herstedhøje er, at man skal have godt med "bid" i bagdækket. Det gælder om at få fat dybt i græsset ved at blive siddende på lågen, så baghjulet ikke spinder.
Til gengæld byder "det skaldede bjerg" også på drabelige nedkørsler og dér er få knopper ikke en fordel.
Vredestein´s Bull Lock 1,7 (450 g) er et godt bud til at komme opad Herstedhøje.

Når det går nedad har jeg gode erfaringer med Vredestein´s T-Rexs (tungt men sikkert).

Jeg skal desværre ikke køre i morgen, men ville have valgt Nobby Nic 2.25 foran og Bull Lock 1.7 bagpå. Altså mest tracktion bagpå, så man undgår at spinde. Jeg ville så bytte om søndag...
- Tommy Hass
- Over stok og sten
Jeg tager turen på et sæt hurtige dæk.
Race king supersonic 2.2 - de har godt bid, med mange små knopper.
Mudder er dog crap, men gider ikke priotere de få meter med mudder, så hellere vægte det lange tonser stykke
Opad tror jeg ikke bliver et problem, selvom der nok er tisse vådt lige nu.
Har dog NN med som jeg kører med istedet, hvis bakken opad er spejlglat.
Race king supersonic 2.2 - de har godt bid, med mange små knopper.
Mudder er dog crap, men gider ikke priotere de få meter med mudder, så hellere vægte det lange tonser stykke

Opad tror jeg ikke bliver et problem, selvom der nok er tisse vådt lige nu.
Har dog NN med som jeg kører med istedet, hvis bakken opad er spejlglat.
Godt skilt er halvt samlet.
- Per Olsson
- Bagfra højre-om!
Jeg kører som den eneste Mtb'er i Dk ikke på Schwalbe..!!
Nææ du, Maxxim Medusa, sprithurtige dæk med go'e Knopper....
De er nok bedst i Rude imorgen, men jeg har givet min mekaniker fri
så de for lov at blive på..
Rock'n'Roll.
A*et
Nææ du, Maxxim Medusa, sprithurtige dæk med go'e Knopper....
De er nok bedst i Rude imorgen, men jeg har givet min mekaniker fri
så de for lov at blive på..
Rock'n'Roll.
A*et
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.
http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;