Dæk valg til sigle starten

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
nbstok
Ny på Hustleren

Dæk valg til sigle starten

Post by nbstok »

Der vi testede ruten i mandags var der forholdsvis tør, men nu lover DMI 11 mm regn fredag. Så jeg går ud fra at højen bliver meget blød.

Det jeg har at være i mellem er:

nobby nic
xrc mud fra michelin

Hvis det pisser ned hele fredagen, så tager jeg dem på, og låner dem gerne ud når jeg er færdig med min tur.
Nicolai

Lave Skov blå rute, nu med endnu mere mudder.
Jais
3000+ posts = spammer

Post by Jais »

Arrr 11mm er nok lige i overkanten...
Image

Jeg kører NN/NN
nbstok
Ny på Hustleren

Post by nbstok »

Der jeg skrev mit min første post lovede DMI 11mm for i dag.
Nicolai

Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Ja, jeg er ikke ekspert men i følge B. Justesen hos Heino er det mest af alt et spørgsmål om dæktryk. Han kører personligt med RR bag og NN foran lige meget hvor meget brun slush der er. "Hvis man ikke kan komme op af stejle stigninger med RR og et lavt tryk er det alligevel hurtigere at løbe + det er langsommere alle andre steder er drøne rundt med mudderdæk" - citat BJ.

Jeg har RR bagpå og XRC foran...det håber jeg virker med rette tryk.
nbstok
Ny på Hustleren

Post by nbstok »

Mit problem var at baghjulet mistede greb op ad stigningerne da jeg er vist står for meget op ad stigningerne. Men satser på NN da der er jo omkring 3 km. grus vej der også skal køres.
Nicolai

BoT
Bagfra højre-om!

Post by BoT »

Ask 'Bask' Hybel wrote:... "Hvis man ikke kan komme op af stejle stigninger med RR og et lavt tryk er det alligevel hurtigere at løbe + det er langsommere alle andre steder er drøne rundt med mudderdæk" - citat BJ.
Det skal så nok siges at B.J. næppe vejer nok til at presse RR knopper ned i mudderet og at hans vigtigste forberedelse før et løb er at tjekke vindretningen :D
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Men der er nu noget om snakken, selvom det selvfølgelig KLART er smag og behag !!!

Personligt er jeg også mere til hurtige dæk og så det rigtige dæktryk end tunge mudderdæk...desuden er dæktryk også helt gratis :) I supersmat kører jeg til tider helt nede omkring 1,2 bar.
Pumper dækket til 2 bar og pifter den så lidt af gangen i mens jeg opvarmer - indtill jeg har det grip jeg leder efter !

Et lille tip - et hurtigt pist på ½ sek tager ca. 0,1 bar.
nbstok
Ny på Hustleren

Post by nbstok »

Tak for tippet Ask

Regner med at hælde 2,5 bar i mine dæk inden jeg køre hjemme fra da jeg skal cykle fra Glostrup station, og så lukke noget luft ud inden jeg skal køre løb.
Nicolai

Lars Silfverberg
Helt uden hænder!

Post by Lars Silfverberg »

Ask 'Bask' Hybel wrote: Personligt er jeg også mere til hurtige dæk og så det rigtige dæktryk end tunge mudderdæk
Lette dæk bliver hurtigt tunge, hvis de samler mudder. De bedste dæk i rigtigt pløre er dem med få lange knopper, da de kan komme af med mudderet.

Min erfaring med Herstedhøje er, at man skal have godt med "bid" i bagdækket. Det gælder om at få fat dybt i græsset ved at blive siddende på lågen, så baghjulet ikke spinder.
Til gengæld byder "det skaldede bjerg" også på drabelige nedkørsler og dér er få knopper ikke en fordel.

Vredestein´s Bull Lock 1,7 (450 g) er et godt bud til at komme opad Herstedhøje.
Image

Når det går nedad har jeg gode erfaringer med Vredestein´s T-Rexs (tungt men sikkert).

Image

Jeg skal desværre ikke køre i morgen, men ville have valgt Nobby Nic 2.25 foran og Bull Lock 1.7 bagpå. Altså mest tracktion bagpå, så man undgår at spinde. Jeg ville så bytte om søndag...
Tommy Hass
Over stok og sten

Post by Tommy Hass »

Jeg tager turen på et sæt hurtige dæk.
Race king supersonic 2.2 - de har godt bid, med mange små knopper.
Mudder er dog crap, men gider ikke priotere de få meter med mudder, så hellere vægte det lange tonser stykke :twisted:

Opad tror jeg ikke bliver et problem, selvom der nok er tisse vådt lige nu.
Har dog NN med som jeg kører med istedet, hvis bakken opad er spejlglat.
Godt skilt er halvt samlet.
Per Olsson
Bagfra højre-om!

Post by Per Olsson »

Det er vinter så NN +NN . resten er op til bener. :wink:
jeg har start 12,54,20 så den er godt kørt op når jeg skal på. Øv
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
AndreasA
3000+ posts = spammer

Post by AndreasA »

Jeg kører som den eneste Mtb'er i Dk ikke på Schwalbe..!!
Nææ du, Maxxim Medusa, sprithurtige dæk med go'e Knopper....
De er nok bedst i Rude imorgen, men jeg har givet min mekaniker fri
så de for lov at blive på..
Rock'n'Roll.
A*et
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply