HotCup i Tisvilde, kommer du?

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Jan Lohmann wrote:
Casper Ortvald wrote:jeg kommer gerne, men mangler et lift... topedoen kan ikke så langt...
Casper hvis du er på Nygårdsvej, Farum (der hvor I mødtes i går) kl 08:15, så kan du få et lift!
Jan - skal vi så køre sammen ? enten i din eller min bil SMS / ring bare på 26304000 ...

Forresten - HUSK badetøjet !
Casper Ortvald
Set på landevejen!

Post by Casper Ortvald »

Tak for idag.. Rigtig lækker rute, der dog havde et par goe bakker.

Og så lykkes det mig for 4. gang i træk at vinde et eller andet i lodtrækning :) .... og Jan løb selvf. igen med en guffe guffe ting :twisted:

Go bedring til den uheldige sjæl der ligger på skadestuen
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Tak til Stimerol(?) for en god rute.

Og tak til Casper og Jakob som så pænt passede på mig og for deres opmuntrende opsange.

Tak for lånet af J-LO's Rivette (Hardtail). En dejlig cykel, men en cykel med hardtail er ret uvant for mig og jeg tror at jeg brugte mine ben helt forkert når jeg ville kompenserere for slag fra rødder etc. Mine lårmuskler er ømme som aldrig før, og der var tilløb til kramper på dele af 3. omgang!

Og til sidste en stor tak til Dan for hans udviste samfundssind. Dan m.fl(?) blev og hjalp den skadede rytter indtil ambulancen kom frem! Som tak klippede ambulancefolken Dans Hustlertrøje i strimler for at underbinde såret.
Jeg syntes, som tak, at klubben skal forære Dan en ny trøje fra vort lager!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Martin
Nu med dunk!

Post by Martin »

Det lyder dramatisk, er der nogen der ved hvad der skete.. ?
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Martin wrote:Det lyder dramatisk, er der nogen der ved hvad der skete.. ?
Jeg tror at vi skal vente på Dan's rigtige udlægning, men den korte version er at der lige efter en dum (stejl) nedkørsel var et lille sving til højre og i dette sving stod der en lille træstub, som en af kørene var så uheldig at ramme med underbensmuskelen.

Jeg selv og flere andre havde problemer med denne lille træstub. Min højre fod blev fanget og jeg blev nærmest sendt rundt omkring den som i en karruseltur.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

Jep det er rigtigt. På den træstamme var der en lille uskyldigt udseende træstub som satte sig fast i læggen på Henrik og rev hul. ca 5x3 cm. Jeg aner ikke om musklen var ødelagt men jeg tror det. Jeg var ca 10 sek efter ham så jeg så det ikke selv. Men jeg hjalp selvfølgelig. Han havde selv tjek på hvad der skulle gøres eftersom jeg ikke har noget førstehjælpskursus. Jeg tog trøjen af og bandt den omkring såret for at stoppe blødningen. Til at starte med var vi i tvivl om der også var revet en pulsåre over, heldigvis var det ikke tilfældet. Folk stoppede selvfølgelig og hjalp hvis de kunne. Jeg tror vi var 4-5 ialt. Der blev ringet efter ambulance osv. Min trøje måtte så lade livet da de skulle forbinde såret....sådan kan det gå, i det mindste til et godt formål. :)
torleifj
Helt uden hænder!

Post by torleifj »

Dan wrote:Min trøje måtte så lade livet da de skulle forbinde såret....sådan kan det gå, i det mindste til et godt formål. :)
Hej Dan. Tak for den gode indsats. PMC giver naturligvis en ny trøje, send prisen og et kontonummer til kontakt@hotcup.dk , så overfører vi pengene.

MVH Torleif, PMC.
I have made up my mind, don't disturb me with facts!
Hanne
Med nyvasket cykel

Post by Hanne »

Tak til Dan for din insats.. Godt du var der
Og tak for en dejlig dag i Tisvilde - mit yndlingsspot.. Desværre var knæene ikke rigtig med mig i dag, og jeg valgte "modvilligt" at gå ud efter 3 omgange - muslkerne var helt friske, så det var ikke en nem beslutning. Jeg har et DM som jeg rigtig gerne vil gennemføre, og det er altså vigtigere end end en afdeling af Hotcup.

Godt at se så mange grønne i dag.. og godt kørt af alle.

/Hanne
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Smukt Dan! O:)

Klubben har en sprt ny trøje i XXL.
Carsten Graff
UST? Ja måske...

Post by Carsten Graff »

Super hjælp af Dan, og de andre som hjalp =D> du få dagens Hustler fidusbamse. Og en ny trøje.

Ellers en perfekt dag i Asserbo. Jeg var lidt spændt på at køre løb igen efter 6 måneder uden race. Jeg startede i boks 3 ved siden af alle pigerne, og den stille start gjorde, at jeg havde rimlig med energi hele vejen. Efter ca. 2 km fandt jeg ud af at på det ydre ser Marie yndig ud, men inde i hende gemmer der sig en havnearbejder. "h#ad f?ck &¤%#" blev der råbt efter en NSC mand der mente at hun ikke flyttede sig hurtigt nok, da hendes kæde røg af. Morten hentede jeg kort efter, hvilket overraskede mig, men da pulsen fortsat var på den legale side af det planlagte, fortsatte jeg med at holde tempoet oppe. Efter første omgang kunne jeg se at det måske ville blive til fem omgange ialt. Det havde jeg ikke lige planlagt med vand, banan og gel, men jeg fortsatte i samme tempo, og da jeg havde fundet en god gruppe, var det bare med at hænge på. I starten af anden omgang kørte jeg i front af gruppen af trådte godt igennem, "god føring" blev der sagt bagfra, fra den eneste som kunne hænge på, så det var bare at fortsætte, og hente flere foran. Kort ude på tredie omgang lavede jeg en lille fejl, og så var de andre 50 meter foran, samtidig mistede jeg modet ved at tænke på ialt fem omgange, så jeg mistede noget fart, og samtidig kunne jeg ikke få pulsen helt op. Da jeg i starten af fjerde omgang kunne se flere foran, tænkte jeg at hvis de skulle nå endnu en omgang så ville de formentlig også lide, så jeg fik modet igen, og gav den lidt ekstra, samtidig med at pulsen steg igen. Jeg fik hurtigt hentet dem foran, og så var det bare med at få overstået omgangen. Da jeg så 3 x grønt foran fik den lidt ekstra. 1.59.59 og jeg kunne tage en omgang mere, men en hurtig snak med ham der var kommet 3 sekunder før, afgjorde det. Jeg stoppede, og var egentlig ganske godt tilfreds med at være kommet igang med at køre løb igen.
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote: Klubben har en sprt ny trøje i XXL.
nå ja...troede egentlig der var udsolgt :)
Tag den med på onsdag så garderoben igen er komplet.
Niels Haslov
Nu med støttefod

Post by Niels Haslov »

Ja tak for en hyggelig dag i Asserbo, og på en super fed rute, selvom benene med jævne mellemrum mindede mig om at jeg nok skulle have sprunget rutefremvisningen over i går (eller bare spurten fra Tokkekøb og til Værløse :oops: )..men hva' .. jeg overlevede da de 4 omgange.

Godt hjulpet Dan! - det er god sportsånd - Hustler ånd. :thumbsup:
Cykler du - eller hykler du
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

Hotcup har venligt betalt for trøjen så der er ingen problemer. :)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Kanon! ;)
Post Reply