Træning den 14. februar
- Casper Fabricius
- Mudderkonge
Træning den 14. februar
Jeg kører en tur enten på den røde, den blå eller i kirkeskoven i dag efter arbejde. Er nogle klar?
Kører med Jacob i dag..kl. 1600 i bla. Geels tror jeg...så du kan trille med...eller er det for tidligt?? Min lygte holder ikke lys længe nok til Niteride...desværre...ellers god tur...ses til spin i morgen.. til 4 x 5 min max...pyhh..den trækker tænder ud...
er stadig mærket af det efter i går..

Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
Lige et tip fra en tidligere fittness nørd... Protein bars og pulver kan godt koste lidt så her er dagens gyldne tip; 1/2 liter blå matilde kakaomælk efter hver træning hvad enten det er i skoven eller spinning..Morten Hartvigsen wrote:Sørg for at drikke og spise noget senest 1 time efter spin, gerne noget protein drugs, jeg syns det hjælper...selvom jeg også godt kan mærke det idagDiana wrote: til 4 x 5 min max...pyhh..den trækker tænder ud...er stadig mærket af det efter i går..
Det er fint alternativ og det er faktisk anbefalet af team danmark, hvis man træner på motionsplan.
Er en ½ liter skummetmælk ikke ligeså godt?? Forskellen er vel bare noget sukker som man alligevel ikke har brug for i kakaomælken.Martin wrote:Lige et tip fra en tidligere fittness nørd... Protein bars og pulver kan godt koste lidt så her er dagens gyldne tip; 1/2 liter blå matilde kakaomælk efter hver træning hvad enten det er i skoven eller spinning..
Det er fint alternativ og det er faktisk anbefalet af team danmark, hvis man træner på motionsplan.
- Casper Fabricius
- Mudderkonge
Det er lavet på det samme bare med noget ekstra tilsat sukker det er rigtigt, om man har brug for det eller ej så synes jeg kakao smager bare lidt bedre end alm. mælkDan wrote:Er en ½ liter skummetmælk ikke ligeså godt?? Forskellen er vel bare noget sukker som man alligevel ikke har brug for i kakaomælken.Martin wrote:Lige et tip fra en tidligere fittness nørd... Protein bars og pulver kan godt koste lidt så her er dagens gyldne tip; 1/2 liter blå matilde kakaomælk efter hver træning hvad enten det er i skoven eller spinning..

- Jan Lohmann
- 3000+ posts = spammer
- Per Olsson
- Bagfra højre-om!
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
du har hørt efter Martin..
Jeps Martin.... Jeg er netop vendt hjem fra Team Danmark's kost&ernæringskursus for sports folk her til aften, og ja de anbefaler 0,25 - 0,5l Cacao skummet mælk efter hvert trænings pas, også styrketræning (dvs. ikke mælk, ikke skummetmælk, ikke kondivand, ikke andre drugs
).
Den hurtige forklaring: Det er nemt at tage med i tasken, og det indeholder nogle basale protein/sukkerting som kroppen har brug for.
Den lange forklaring ... og flere tips...... så må i selv tage til kurset....
· kostens betydning for præstationsevnen
· energigivende næringsstoffer
· energibehov for elitesportsfolk
· måltidsfordeling
· kost før, under og efter træning/konkurrence
· dagskostforslag
· vitaminer, mineraler, funktioner og behov i relation til elitesport
· væske
· opgaver.
Jeg synes selv jeg fik en del ud af kurset (som bare var 1'ste teoretiske del).

Den hurtige forklaring: Det er nemt at tage med i tasken, og det indeholder nogle basale protein/sukkerting som kroppen har brug for.
Den lange forklaring ... og flere tips...... så må i selv tage til kurset....
· kostens betydning for præstationsevnen
· energigivende næringsstoffer
· energibehov for elitesportsfolk
· måltidsfordeling
· kost før, under og efter træning/konkurrence
· dagskostforslag
· vitaminer, mineraler, funktioner og behov i relation til elitesport
· væske
· opgaver.
Jeg synes selv jeg fik en del ud af kurset (som bare var 1'ste teoretiske del).
- Per Olsson
- Bagfra højre-om!
Det er gas du kan ta' detMartin wrote:Her kommer man bare lige med lidt gode råd og bliver ellers sablet ned.....Per Olsson wrote:Hvad med Kondivand.. kan man så ikke drikke sig i form på "motionsplan".Men okay, tag noget epo.. det har jeg hørt virker..

12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
- Casper Fabricius
- Mudderkonge
Apropos cacaomælk..Super Best har 5 liter Matilde til 30 kr....
Var ude at cykle igår..

Var ude at cykle igår..
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.