Træning den 14. februar

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
Casper Fabricius
Mudderkonge

Træning den 14. februar

Post by Casper Fabricius »

Jeg kører en tur enten på den røde, den blå eller i kirkeskoven i dag efter arbejde. Er nogle klar?
Diana
Cykelmyg

Post by Diana »

Kører med Jacob i dag..kl. 1600 i bla. Geels tror jeg...så du kan trille med...eller er det for tidligt?? Min lygte holder ikke lys længe nok til Niteride...desværre...ellers god tur...ses til spin i morgen.. til 4 x 5 min max...pyhh..den trækker tænder ud... :wink: er stadig mærket af det efter i går..
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Diana wrote: til 4 x 5 min max...pyhh..den trækker tænder ud... :wink: er stadig mærket af det efter i går..
Sørg for at drikke og spise noget senest 1 time efter spin, gerne noget protein drugs, jeg syns det hjælper...selvom jeg også godt kan mærke det idag :oops:
Martin
Nu med dunk!

Post by Martin »

Morten Hartvigsen wrote:
Diana wrote: til 4 x 5 min max...pyhh..den trækker tænder ud... :wink: er stadig mærket af det efter i går..
Sørg for at drikke og spise noget senest 1 time efter spin, gerne noget protein drugs, jeg syns det hjælper...selvom jeg også godt kan mærke det idag :oops:
Lige et tip fra en tidligere fittness nørd... Protein bars og pulver kan godt koste lidt så her er dagens gyldne tip; 1/2 liter blå matilde kakaomælk efter hver træning hvad enten det er i skoven eller spinning..
Det er fint alternativ og det er faktisk anbefalet af team danmark, hvis man træner på motionsplan.
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

Martin wrote:Det er fint alternativ og det er faktisk anbefalet af team danmark, hvis man træner på motionsplan.
Motionsplan. Hvor herre bevares. Hvor kan du sige det? ](*,) #-o :lol:
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

Martin wrote:Lige et tip fra en tidligere fittness nørd... Protein bars og pulver kan godt koste lidt så her er dagens gyldne tip; 1/2 liter blå matilde kakaomælk efter hver træning hvad enten det er i skoven eller spinning..
Det er fint alternativ og det er faktisk anbefalet af team danmark, hvis man træner på motionsplan.
Er en ½ liter skummetmælk ikke ligeså godt?? Forskellen er vel bare noget sukker som man alligevel ikke har brug for i kakaomælken.
Casper Fabricius
Mudderkonge

HVAD MED AT KOMME MED UD AT CYKLE I STEDET FOR AT SPAMMMMMMME :lol:
Martin
Nu med dunk!

Post by Martin »

Dan wrote:
Martin wrote:Lige et tip fra en tidligere fittness nørd... Protein bars og pulver kan godt koste lidt så her er dagens gyldne tip; 1/2 liter blå matilde kakaomælk efter hver træning hvad enten det er i skoven eller spinning..
Er en ½ liter skummetmælk ikke ligeså godt?? Forskellen er vel bare noget sukker som man alligevel ikke har brug for i kakaomælken.
Det er lavet på det samme bare med noget ekstra tilsat sukker det er rigtigt, om man har brug for det eller ej så synes jeg kakao smager bare lidt bedre end alm. mælk :) Jeg tror heller ikke det er så meget det drejer sig om..
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Kom I afsted eller drunkede I i Cacomælk ;-)

Mødet ingen på den røde, var der i 1 3/4 time!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Per Olsson
Bagfra højre-om!

Post by Per Olsson »

Hvad med Kondivand.. kan man så ikke drikke sig i form på "motionsplan". :wink:
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Martin
Nu med dunk!

Post by Martin »

Per Olsson wrote:Hvad med Kondivand.. kan man så ikke drikke sig i form på "motionsplan". :wink:
Her kommer man bare lige med lidt gode råd og bliver ellers sablet ned..... :) Men okay, tag noget epo.. det har jeg hørt virker.. :D
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

du har hørt efter Martin..

Post by Morten Hartvigsen »

Jeps Martin.... Jeg er netop vendt hjem fra Team Danmark's kost&ernæringskursus for sports folk her til aften, og ja de anbefaler 0,25 - 0,5l Cacao skummet mælk efter hvert trænings pas, også styrketræning (dvs. ikke mælk, ikke skummetmælk, ikke kondivand, ikke andre drugs :wink: ).

Den hurtige forklaring: Det er nemt at tage med i tasken, og det indeholder nogle basale protein/sukkerting som kroppen har brug for.

Den lange forklaring ... og flere tips...... så må i selv tage til kurset....

· kostens betydning for præstationsevnen
· energigivende næringsstoffer
· energibehov for elitesportsfolk
· måltidsfordeling
· kost før, under og efter træning/konkurrence
· dagskostforslag
· vitaminer, mineraler, funktioner og behov i relation til elitesport
· væske
· opgaver.

Jeg synes selv jeg fik en del ud af kurset (som bare var 1'ste teoretiske del).
Per Olsson
Bagfra højre-om!

Post by Per Olsson »

Martin wrote:
Per Olsson wrote:Hvad med Kondivand.. kan man så ikke drikke sig i form på "motionsplan". :wink:
Her kommer man bare lige med lidt gode råd og bliver ellers sablet ned..... :) Men okay, tag noget epo.. det har jeg hørt virker.. :D
Det er gas du kan ta' det :wink:
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Casper Fabricius
Mudderkonge

Og dum som jeg er prøvede jeg bare at finde nogle der ville cykle i stedet for at drikke cacao :lol:
Diana
Cykelmyg

Post by Diana »

Apropos cacaomælk..Super Best har 5 liter Matilde til 30 kr.... :wink:

Var ude at cykle igår..
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
Post Reply