Som alternativ til mit køb-en-ny-pendlercykel arbejder jeg også lidt i at få liv i min gamle citybike. Den er frygtelig tung så jeg kunne godt tænke mig at droppe det eksisterende baghjul som er et 7-gear nexus nav med rulle bremse da det vejer rigtig meget. Som alternativ vil jeg så købe et 1-gear baghjul med fodbremse men kan man umiddelbart gøre det?
Når jeg kigger på diverse hjemmesider ser det ud til at de fleste 1-gear nav er 110 mm bredde mens 7-gear er omkring 130mm. Så kan man overhovedet lave sådan et skift?
Navbredde
- Peter Christensen
- 3000+ posts = spammer
Navbredde
Gid det snart var maj...!
Re: Navbredde
Jeg har skiftet baghjul på alle familiens 7 gears cykler og det virker spitzenklasse.
Nu skal vi ikke så langt, så jeg har bare købt dette billige hjul: https://www.cykelgear.dk/hjul/citybike- ... ath=79_385" onclick="window.open(this.href);return false;
Men indtil videre har det da kørt i et par år.....stort set uden vedligehold.
Nu skal vi ikke så langt, så jeg har bare købt dette billige hjul: https://www.cykelgear.dk/hjul/citybike- ... ath=79_385" onclick="window.open(this.href);return false;
Men indtil videre har det da kørt i et par år.....stort set uden vedligehold.

- Peter Christensen
- 3000+ posts = spammer
OK - lyder super. Jeg regnede også med at det kunne lade sig gøre så det vil jeg prøve 

-
- Altid med hjelm
Virker det baghjul du har? står og mangler sådan et 

- Peter Christensen
- 3000+ posts = spammer
Ja det virker fint. Jeg vil nok godt lige afprøve min ide med 1-gear setuppet før jeg skiller med af med det 

-
- Altid med hjelm
Afventer med spænding 

- Mikkel Henningsen
- Bjergrytter af statur
Jeg gik for nogle semestre siden på hold med en, der "kold bukkede" bagstag/kædestag for at konvertere en gammel peugeotracer til single-speed. Angiveligt en metode Sheldon-Brown og div. youtube videoer har beskrevet 

It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi