Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3666
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by AndreasA »

Fik lyst til at lave en god gammeldags raceberetning fra gårdsdagens Hotcup i Gribskov.

Image

5 afd. Hotcup.

Første Hotcup efter sommerferien, altid spændende at se hvordan kroppen reagere på at komme i "race-mode" igen, efter et par uger med ferie, med forhøjet alkohol og protein indtag.

Jeg har heldigvis været på højdetræning denne sommer, hele 300 m. over havets overflade oppe i de midt-svenske alper, så jeg følte virkelig en massiv tilstedeværelse af røde blodlegemer i mit blod igår.

Inden starten gik, sendte jeg en venlig tanke til rutemesteren til Urban8, ( et 8timers løb jeg kørte lørdag sammen med en lille udvalgt skare af Hustlere) Urban8-ruten var en massiv omgang accelerer, kør, brems, accelerer, kør, brems, accelerer, kør, brems fra kl. 9-17, så lårbasserne var li'som varmet op.

Kagerup station lidt i 10.
Starten går om lidt, så er det bare med at komme godt op foran i rækkerne, helst op foran Torben, Steen, Christian og de andre usual suspects. ;)
Direkte ind på singletrack så ingen stressende startloop denne gang, til gengæld massiv kø-kørsel de første par minutter. Kan ikke gennemskue hvordan man smartest for 300-400 ryttere smertefrit ind på række.
Det var ikke helt optimalt igår, men 3 km. grusvej med puls 190 og kø derefter er heller ikke just optimalt...

Anyway, Rytterne spredes lidt, farten kommer lidt op og løbet kommer i gang. Kent fra Team Charity kommer forbi på første stykke grusvej, han havde travt..
Ligger og tænker at bener'n egentlig virker overraskende friske, gårsdagens udfordringer taget i betragtning, holder hjulet foran uden probelmer og overhaler endda et par stykker på de små aggresive stigninger.
Klubbens rouleur Xtra ordinaire Niels Henningsen kommer forbi på et tidspunkt, for derefter at køre ind i en træstub og lave et spektakulært styrt ud over styret, det var vist mest stoltheden der led skade, så jeg kørte videre og kommer op til vores H12-høvding Peter.
Her starter en klassisk Hustler dogfight. Jeg kører KUN om kap med Hustlere og ex-Hustlere til løb som Hotcup, og Peter er en rytter jeg gerne vil sætte. Jeg havde et naivt håb om at han måske var lidt mere mærket end mig, da han også havde kørt urban8 lørdag. Vi ligger og kæmper lidt, et par overhalinger frem og tilbage. På klassisk Andreas facon ligger jeg mig til sidst på hjul og tænker at her bliver jeg indtil vi er fremme ved målstregen for at spurte fra ham, det blir så helt utroligt kedeligt efter godt 3-4 min. så jeg går uden om ham, og i et anfald af katastrofal mangel på selvindsigt prøver jeg at sætte ham på et stykke lækkert singletrack. Jeg kører virkelig stærkt og tænker at han umuligt kan følge med her. Jeg havde imidlertid glemt den grimme stigning ude på grusvejen der kom umiddelbart efter singletracket og da vi kommer derud, står jeg stille som et grantræ i Harzen og Peter triller væk, så let som ingen ting.. Business as usual i Camp Big A. :)

Resten af løbet bliver ren overlevelse, Slagteren kommer også forbi, Rouleuren Niels er oppe fra sit styrt og kommer også uden om...

Kommer i mål efter 4. omgang med godt 7 minutter tilbage og her er det, at min store erfaring virkelig træder i karakter. For istedet for at køre ud på 5. omgang parkere jeg naturligvis cyklen og skynder mig over til grill-pølserne inden køen bliver alt for lang.. :) Det er et klassisk Hustler-trick.!
På pladsen er der allerede mange Hustlere der har været forbi pølsegrillen så det er tid til røverhistorier og dårlige undskyldninger mens vi venter på lodtrækningspræmierne. Ingen præmier til mig, men Claus Wagner så cool ud med hans nye Blades fra POC. Dem gad jeg godt at have vundet.


Hotcup er bare et fantastisk ræs-setup med fokus på det vigtige. Gode ruter, fede lodtræknings præmier og rigtig god forplejning.. Ruten var virkelig fed. Små lede stigninger, kontant afregning ved sjusker kørsel, udfordrende og rigtig meget lækker singletrack.

og så har jeg ingen gang gidet at fortælle om ham svenskeren der lappede mig hen imod slutningen af løbet. En lidt utålmodig type der var ved at køre mig af sporet.
Ham fik jeg råbt en del af, meget HØJT endda. Det føltes godt bagefter, sikke en idiot..!


Tak til Jens Thomasberg for lån af billed
Last edited by AndreasA on 11 Aug 2014, 14:18, edited 4 times in total.
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ChristianPhilipJ
Søger sponsor!
Posts: 2600
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by ChristianPhilipJ »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by Michael J »

Ligger flad af grin, som du kan fortælle A :lol: :lol: :lol: :applaus:
Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Christian Jorgensen
Træder stor mølle!
Posts: 258
Joined: 15 Nov 2011, 17:04
Location: Silkeborg
Contact:

Post by Christian Jorgensen »

Som at være der selv. Super! ;-)

/Christian
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3306
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by Jais »

=D> :applaus: =D> :applaus:
User avatar
Schønberg
Mangler fart
Posts: 2072
Joined: 29 Mar 2005, 12:08
Location: Hellerup

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by Schønberg »

:mrgreen: :thumbsup:
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3170
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by Niels P »

den var også led den der grusvej - så ikke ud af noget men hvis man ikke tog den i agt......godt kørt med urban8 og blå prips i benern
Er der nogen der har set en resultatliste?
/Niels
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4126
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by Niels G Henningsen »

https://app.events4u.dk/event/2014-hot-cup-5/results" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by Jacob Korsholm »

Altid en fornøjelse med en flot beretning.
User avatar
ClausA
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 31 Jul 2010, 09:07

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by ClausA »

:thumbsup: :thumbsup:
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3403
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by Peter Christensen »

Ja den gamle 26" retro alu Rivette med 3-klinge setup kan stadig følge med ;-)

Fed beretning
Gid det snart var maj...!
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3675
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by Jan D »

Peter Christensen wrote:Ja den gamle 26" retro alu Rivette med 3-klinge setup kan stadig følge med ;-)

Fed beretning
Hvad er der galt med den nye?
Må den ikke komme ud i dårligt vejr - eller er den på værksted?
Jan D
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4126
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by Niels G Henningsen »

Fin beretning,og har det på samme måde med "konkurrenterne"....Det skal være en Hustler - eller anden kending som f.eks. Anders Gamst for mit vedkommende- før det for alvor er sjovt ,at overhale..... Og når man ser på resultaterne - og ikke mindst tiderne- så burde der være basis for en pæn kappestrid blandt os i "midtergruppen"..... Vi Ligger faktisk flere omkring samme sluttid,kun "forstyrret" af start i forskellige boxe :-)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3675
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by Jan D »

Niels G Henningsen wrote:Fin beretning,og har det på samme måde med "konkurrenterne"....Det skal være en Hustler - eller anden kending som f.eks. Anders Gamst for mit vedkommende- før det for alvor er sjovt ,at overhale..... Og når man ser på resultaterne - og ikke mindst tiderne- så burde der være basis for en pæn kappestrid blandt os i "midtergruppen"..... Vi Ligger faktisk flere omkring samme sluttid,kun "forstyrret" af start i forskellige boxe :-)
@Andreas: Super beretning :thumbsup:

@Niels: Det med boxe - er det ikke bare et "starthandicap"?
Man kører jo bare lidt længere, når man starter nede bag i?
Måske boxene skulle bruges omvendt til hustlerne, så de hurtige starter bagerst :mrgreen:
Jan D
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3666
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Ræs beretning. Hotcup ved Kagerup

Post by AndreasA »

Vi skal bare ha Hotcup overtalt til at lave en Hustler start box. :)
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply