SlushCup afdeling 1, enkeltstart på Herstedhøje, Søn. 14/11

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Gunnar G
Set uden lys

SlushCup afdeling 1, enkeltstart på Herstedhøje, Søn. 14/11

Post by Gunnar G »

Så er det snart tid til løbet som mange Hustlere elsker at hade :D.

SlushCup starter på søndag med enkeltstart på Herstedhøje. Jeg har været derude et par gange for nylig, og jeg kan berette at al fårelort er skyllet væk af regnen. Ulempen er at den er skyllet ned i mudderbadet for foden af den lange hurtige bakke. Pro tip: luk munden når du styter dér.

Slev om jeg synes at denne afdeling har en vis syg charme så handler det bare om at få en fornuftig placering så man havner i en god box til de rigtige afdelinger. Ruten er sådan: 3x(OP, NED, OP, NED, op, ned, TONS, op, ned). I fjor blev jeg nummer 180, og min eneste ambition er at opnå en bedre placering nu på søndag.

Der er ikke så mange Hustlere tilmeldt: Én i start 1 og to i start 2 (hvoraf kun én kører True Green, eh Kent?). Der kan være flere, men så har jeg overset dem fordi de ikke er tilmeldt under "Team Hustler".
Last edited by Gunnar G on 10 Nov 2010, 22:36, edited 1 time in total.
Toujours sur la plaque.
Kent
En kop latex tak

Post by Kent »

Rød er den nye grøn... eller hvordan det nu er :lol:

Jeg var derude i går og hold da op, hvor var det vådt og smattet over det hele og umuligt at stå fast både op og ned af de onde bakker. Så jeg er ret fristet til at smide nogle kæmpe knopper på. Vi får se.

Det kan kun blive en fest, selvom vi skal køre 2 omgange for meget 8) :)
Nu kan det da kun gå fremad....
Alex N
Helt uden hænder!

Post by Alex N »

Ahahahaa heller mudder end det der gedlort - ikke så fedt at køre nedkørlserne med dækkene tæt pakket med det der sorte kugler!!! Så skal man har skærme på... ihvertfald foran hehe!
Don't be a mad dogg G - hit that trail hard!
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Kent wrote:Rød er den nye grøn... eller hvordan det nu er :lol:

Jeg var derude i går og hold da op, hvor var det vådt og smattet over det hele og umuligt at stå fast både op og ned af de onde bakker. Så jeg er ret fristet til at smide nogle kæmpe knopper på. Vi får se.

Det kan kun blive en fest, selvom vi skal køre 2 omgange for meget 8) :)
Er der ikke noget om at nogle farveblinde ser rødt som grønt? Held og lykke på nedkørslerne.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Gunnar G
Set uden lys

Post by Gunnar G »

Nåh, det var ikke en af de store plusopleverlser :(. Det begyndte at regne ca. da jeg startede og ruten blev mere og mere glat og mudret. Jeg fortrød at jeg ikke satte et rigtigt mudderdæk bagpå. Der var mange styrt på bakkerne, men forholdsvis blødt at lande i mudderet :D.

Benjamin Justesen var hurtigst i dag, men den snedige taktiker havde fået en tidlig starttid og kørte ikke blandt de seedede ryttere til sidst. Derfor har han kørt på et forholdsvis uberørt spor, og ikke måttet kæmpe med mudder i samme grad som de andre hurtige folk...

Min tredje omgang blev ikke registreret af en eller anden årsag. Hvis de flinke folk hos Events4U accepterer min anmodning og retter min tid bliver jeg ca. nummer 156. Bedre end sidste år, men jeg er alligevel ikke særlig tilfreds. Jeg synes ikke det gik godt i dag.

Kent var hurtig i dag, godt kørt. :thumbsup:
Toujours sur la plaque.
HenrikJ
Stuntcyklist!

Post by HenrikJ »

Ja, så fandt jeg ud af hvorfor jeg ikke tidligere har kørt Slush :shock:

Havde egentlig fået en udemærket start tid men huskede forkert her til morgen så kom en time for sent. En time betød så regn og yderligere ca. 150 ryttere havde været igennem ruten 3 gange før min oprindelige tid. Altså 450 gang glat :shock: :shock:

Og jo der var glat, specielt på nedkørslerne. Måtte ned og bide i muderet hele 3 gange. 2 gange på vejen ned fra toppen hvor blodet ikke var i jernen så tog den lige linie på røv og albuer med dertil hørende ca. 20 m glidebane. Den ene gang med cyklen og den anden gang måtte jeg op at hente den igen :evil: :evil: Så blev jeg sku gal og måtte forsøge at hente lidt af det table. Så på vejen ned af det lille forbjeg overhalede jeg en rytter hvilket betød jeg blev fanget af det dybe spor og endnu en tur i græsset. Denne gang var det dog ned af skråningen med højt græs :evil: :evil: :evil:
Og få at det ikke skal være løgn resulteret det første styrt på 1 omgang at mit gear kun kunne køre 4 og opefter så den lange skråning måtte tages til fods. Og på sidste omgang fik jeg en ca. 2 m løs minestrimmel viklet ind i venstre del af huben og bagbremsen så den ikke fungede mere. :evil: :evil:

Nå, men sådan kan det gå. Enten har man en god dag eller også gå det galt. Op på hesten igen :?
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Alex N
Helt uden hænder!

Post by Alex N »

Gunnar G wrote:...nummer 156. Bedre end sidste år, men jeg er alligevel ikke særlig tilfreds. Jeg synes ikke det gik godt i dag. :thumbsup:
Nok fordi du blev heppet lidt på vejen:):)
Kent
En kop latex tak

Post by Kent »

Enkeltstart er altså et hit. Ingen kø eller brok over, hvilken box man er placeret i :)

Og selvom Herstedhøje måske ikke er så eksotisk, så er det et af de få steder, hvor man kan få kørt nogle onde bakker. Ikke en eneste glat rod :thumbsup: Til gengæld var der lige rigeligt med mudder i dag og hold da op hvor der blev styrtet. Jeg havde monteret NN og kunne køre nedkørslerne men næste ikke opkørslerne.

Og så var det første gang, jeg var med til Slush med 2 starter og jeg tror faktisk, at det er et OK koncept.

Og så er mudder faktisk ikke så slemt, Steen 8) :lol:
Gunnar G
Set uden lys

Post by Gunnar G »

greeky wrote:
Gunnar G wrote:...nummer 156. Bedre end sidste år, men jeg er alligevel ikke særlig tilfreds. Jeg synes ikke det gik godt i dag.
Nok fordi du blev heppet lidt på vejen:):)
Ja, Tak for det :thumbsup:. Jeg havde ikke lige overskud til at svare tilbage. Men hvad med dig, du er da flyvende for tiden?

Anekdote: Jeg nåede lige at køre i mål efter at mine bremseklodser (alle 4) blev slidt op! Nu var de ikke nye, men alle disse nedkørsler i mudder slider godt på klodserne. Det gør ruten ekstra spændende når man ikke ved om man kan bremse :D.
Toujours sur la plaque.
Kent
En kop latex tak

Post by Kent »

Henrik Johannesson wrote:
Og jo der var glat, specielt på nedkørslerne. Måtte ned og bide i muderet hele 3 gange. 2 gange på vejen ned fra toppen hvor blodet ikke var i jernen så tog den lige linie på røv og albuer med dertil hørende ca. 20 m glidebane. Den ene gang med cyklen og den anden gang måtte jeg op at hente den igen :evil: :evil: Så blev jeg sku gal og måtte forsøge at hente lidt af det table. Så på vejen ned af det lille forbjeg overhalede jeg en rytter hvilket betød jeg blev fanget af det dybe spor og endnu en tur i græsset. Denne gang var det dog ned af skråningen med højt græs :evil: :evil: :evil:
:?
Henrik - tjek lige disse fotos :)

http://picasaweb.google.com/10544165191 ... 5909479106
Alex N
Helt uden hænder!

Post by Alex N »

Gunnar G wrote:Ja, Tak for det :thumbsup:. Jeg havde ikke lige overskud til at svare tilbage. Men hvad med dig, du er da flyvende for tiden?.
Jo tak - havde en god dag idag uden styrt. Glad for at jeg smækket min albert foran og fik styr på næsen.
Det har taget mig et års træning men så fik jeg barberet 210 pladser idag iforhold til sidste år
Dagens lektie: det kan godt betale sig at varme op:)
HenrikJ
Stuntcyklist!

Post by HenrikJ »

Kent wrote:
Henrik Johannesson wrote:

Henrik - tjek lige disse fotos :)

http://picasaweb.google.com/10544165191 ... 5909479106
Ja de er konge. Tjeck de næste billeder hvordan jeg hurtigt bliver klar til kamp som et lavt gående missil :lol:
De skal i scrap albummet til en god røver :wink:
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Flemming Elhøj
1 omgang efter

Post by Flemming Elhøj »

Det er det der sker når man skifter klub. Som en klog man sagde da du skiftede (det var vist BoT)....Der er ingen der er blevet hurtigere af at skifte til ride4fun. Så træn du bare :lol:
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Det var hartvigsens guld kommentar. Og han har ret:) det er set gennem flere aar.
John Bo Christensen
Fås den i carbon?

Post by John Bo Christensen »

Der er flere som finder Henriks tumlen rundt interessant :-)

http://feltet.dk/index.php?id_parent=26 ... yhed=29331

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
Post Reply