Cykel computer der ikke egner sig til mtb
Cykel computer der ikke egner sig til mtb
Da jeg købte min mtb i foråret, købte jeg samtidig en Sigma BC2006 MHR. Som cykel computer er den slet ikke ringe, den kan bare ikke klare mudder. Den er trådløs, men i styr holderen sidder der en lille antenne, som er forbundet til computeren med 2 elektroder. De kontaktpunkter er meget følsomme over for mudder sprøjt. Hvilket går at man på en tur med lidt mudder skal have computeren pillet af og renset kontakt punkterne et par gange. 

Nicolai
Lave Skov blå rute, nu med endnu mere mudder.
Lave Skov blå rute, nu med endnu mere mudder.
- Jan Lohmann
- 3000+ posts = spammer
- Casper Ortvald
- Set på landevejen!
- Lars Silfverberg
- Helt uden hænder!
Min Sigma BC 1106 klarede ikke MTB Marathon. Alle tre taster satte sig fast p.g.a. mudderet og den var efterfølgende ikke til at rense. Jeg havde max kørt med den tre gange forinden.
Den er nu byttet til en ny, da jeg egentlig var glad for den. Den måler meget pålideligt og har de funktioner man skal bruge ekskl. GPS. Jeg bruger også tricket med folie - den tåler simpelthen ikke snavs.
Den er nu byttet til en ny, da jeg egentlig var glad for den. Den måler meget pålideligt og har de funktioner man skal bruge ekskl. GPS. Jeg bruger også tricket med folie - den tåler simpelthen ikke snavs.
et trick vi brugte i milli på vores personlige gps´er (forsvarets udleverede er noget bæ og fylder det samme som et vhs bånd, bare dobbelt så tung) er at bruge klar bred tape, så undgår du at der kommer vand og mudder direkte på gps og når turen er ovre tager du bare tapet af og den er som ny og du kan samtidigt bruge alle knapper og tydeligt se display
"Learning By Fucking Up"