Cykel computer der ikke egner sig til mtb

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
nbstok
Ny på Hustleren
Posts: 32
Joined: 14 Oct 2008, 12:50
Location: Humlebæk

Cykel computer der ikke egner sig til mtb

Post by nbstok »

Da jeg købte min mtb i foråret, købte jeg samtidig en Sigma BC2006 MHR. Som cykel computer er den slet ikke ringe, den kan bare ikke klare mudder. Den er trådløs, men i styr holderen sidder der en lille antenne, som er forbundet til computeren med 2 elektroder. De kontaktpunkter er meget følsomme over for mudder sprøjt. Hvilket går at man på en tur med lidt mudder skal have computeren pillet af og renset kontakt punkterne et par gange. :(
Nicolai

Lave Skov blå rute, nu med endnu mere mudder.
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Du kan evt.pakke det hele ind i køkkenfolie eller evt. tape samlingen. Jeg gjorde noget tilsvarende med min Edge 305 hvor tasterne er følsomme over for mudder(vand)
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

Mærkeligt.... jeg har selv kørt med den computer i ca. 1 år og er yderst tilfreds.
Har ingen problemmer haft, og tøvs nu nok jeg plejer at blive ok mudderet
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Lars Silfverberg
Helt uden hænder!
Posts: 53
Joined: 27 Apr 2008, 21:50
Location: Allerød
Contact:

Post by Lars Silfverberg »

Min Sigma BC 1106 klarede ikke MTB Marathon. Alle tre taster satte sig fast p.g.a. mudderet og den var efterfølgende ikke til at rense. Jeg havde max kørt med den tre gange forinden.

Den er nu byttet til en ny, da jeg egentlig var glad for den. Den måler meget pålideligt og har de funktioner man skal bruge ekskl. GPS. Jeg bruger også tricket med folie - den tåler simpelthen ikke snavs.
bmbpdk
Ny på Hustleren
Posts: 21
Joined: 22 Jan 2009, 00:11
Location: Struer
Contact:

Post by bmbpdk »

et trick vi brugte i milli på vores personlige gps´er (forsvarets udleverede er noget bæ og fylder det samme som et vhs bånd, bare dobbelt så tung) er at bruge klar bred tape, så undgår du at der kommer vand og mudder direkte på gps og når turen er ovre tager du bare tapet af og den er som ny og du kan samtidigt bruge alle knapper og tydeligt se display
"Learning By Fucking Up"
Post Reply