MTB: Amager Classic 3/4

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Rust
Helt uden teknik
Posts: 433
Joined: 02 Dec 2003, 19:42
Location: Herlev

Post by Rust »

hvordan var placeringerne?
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

referat her: http://www.mtb.dk/nyheder.php?id=716&PH ... 134ce73414

resultater her: http://www.mtb.dk/ac/AC2005_resultat.htm - bemærk klassevalg nederst, den mest intressante sport herre resultater komer senere....
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

der er nu resultater for herre sport

Jeg blev nr. 17 / 7 omg., pæn statistik, da jeg også blev nr 17 sidste gang i Korsør, så er det jo nemt at holde styr på gennemsnittet :-)
Hvis jeg nu kunne have stillet op i H40 Sport var jeg blevet nr. 2 :mrgreen:

DCU point: Jeg ligger nu samlet nr. 13 (ask ligger nr. 26) i sport (SH16) med hhv. 88 + 88 = 176 point.
http://www.mtb-cross.dk/results/2005/sa ... g_post.htm

Niklas nr . 33 / 6 omg.

Rasmus udgik - hvorffor egentlig ??

Var der ikke en Hustler mere ??
Last edited by Morten Hartvigsen on 14 Apr 2005, 00:10, edited 4 times in total.
User avatar
Rust
Helt uden teknik
Posts: 433
Joined: 02 Dec 2003, 19:42
Location: Herlev

Post by Rust »

Niklas slog Mølle fra PMC, det var da flot
User avatar
Rasmus Bentzen
Nu med chainsuck
Posts: 341
Joined: 17 Jan 2005, 14:15
Location: Allerød

Post by Rasmus Bentzen »

Jeg udgik efter at jeg desperat prøve at hænge på de 2 sidste mand i feltet.
Den ene kørte på en epic, mens den anden, en dreng kørte på en Grennfield? til en 1200 kr. Da de lige så stille begyndte at forsvinde og smerterne i lænden begyndte og tiltage var det exit for Rasmus.

Må nok erkende at den slags terræn ikke lige er min kop te.

(og så tror jeg nok også min stolthed var ved at lide et alvorligt knæk :oops: )

Nogen der kender til problemet, med smerte i lænden og evt. hvad man kan gøre ved det?
Skal man træne lænden?
Købe sig en Fully?
Eller sidder jeg simpelthen forkert når jeg cykler?
Synes kun jeg får det ved meget bumpet terræn...
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Razz wrote: (og så tror jeg nok også min stolthed var ved at lide et alvorligt knæk :oops: )

Der er ikke andet at gøre end at bide smerten i sig.....og så træne selvfølgelig

Nogen der kender til problemet, med smerte i lænden og evt. hvad man kan gøre ved det?
Skal man træne lænden?
JA, både mave og læng/ryg muskulatur = benløft og kropløft liggende på maven eller lign. Jeg laver også ret tit rygovelser før jeg går i seng, det har hjulpet ret meget. Du skal ned på alle fire, og lave skiftevis svaj og krum øvelser, 4-8 gange, og huske at puste ud i yderstillingerne, det masserer prolapserne i rygsøjlen, så ny næring kan strømme til i løbet af natten.

Købe sig en Fully?
Joe, det hjælper også, eller måske en saddelpind med affjerdring, eller bare stå mere op..

Eller sidder jeg simpelthen forkert når jeg cykler?
Synes kun jeg får det ved meget bumpet terræn...
Sådan har jeg det også...det kan også være kørestillingen der ikke er optimal ...det må vi kigge på når vi ses....jeg er dog ikke helt 100% ekspert her, man skal prøve sig lidt frem. Jeg kan generelt sige at mine ryg/lænde smerter er aftaget i løbet af det sidste år (med dog ikke forsvundet) , om det så er pga. at jeg træner, har ændret siddestilling, eller kører lidt fully ved jeg ikke helt.

Mht. ruten, er den da lidt speciel, men igen - det betaler sig at øve sig.
Da jeg kørte den sidste år, havde jeg også sværere ved at køre den end i år..nu må jeg løbe...

Last edited by Morten Hartvigsen on 05 Apr 2005, 16:32, edited 1 time in total.
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Razz.................

Først lige et tillykke med dagen og de 28 år.

Det med at købe en fully, hjælper ik. Jeg har de samme problemmer med ryggen, som du har.
Men underligt nok startede mine smerter i lænden først under sidste afd. af Slushcuppen, men forsvandt så efter en gang masiv trænning i påsken.
Men kom selvfølgelig tilbage allerede på 2 omgang af AC, og det var rent helvede, at vide at ens ben var kanon, men hver gang at der var et fladt stykke blev man nød til at sænke farten så man kunne sidde bedre på cyklen og slappe af.
Har så fået en masse massage på lænden og har fundet ud af hele min højre side fra læg til skulder er "låst", startende fra røven. Og det vil sige at min højre røvbalde er øm som en i #¤%%&¤##%=) :twisted:
Der er ikke andet for end at træne lænden og sørge for at strække ordentligt ud HVER gang du har cyklen ude.
Men nu må jeg ikke træne i et par dage, og først begynde at strække onsdag, samt fodre mig selv med panodiler.
User avatar
Christian
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 459
Joined: 22 Nov 2003, 05:20
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Christian »

Niklas Freydberg wrote:Har så fået en masse massage på lænden og har fundet ud af hele min højre side fra læg til skulder er "låst", startende fra røven. Og det vil sige at min højre røvbalde er øm som en i #¤%%&¤##%=) :twisted:
Stopper smerterne ved balden, eller trækker de også ned i dit ben :?:
Christian "b r e d - l a s t" Sandfeld
Hustler profil
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

De trækker også ned i benet.
User avatar
Christian
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 459
Joined: 22 Nov 2003, 05:20
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Christian »

Niklas Freydberg wrote:De trækker også ned i benet.
Grunden til at du får smerter i balde og ben er sandsynligvis at der er noget der trykker på din iskias nerve. Du kan læse mere om iskias her.

Nu vil jeg jo ikke være den der maler fanden på væggen, men det lyder sgu meget som om det kunne være en discusprolaps. Symptomerne lyder meget som det Jakob oplevede :(

Anyway, lad os alle krydse fingre for at det bare er noget muskulært.
Christian "b r e d - l a s t" Sandfeld
Hustler profil
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Christian wrote:
Niklas Freydberg wrote:De trækker også ned i benet.
Grunden til at du får smerter i balde og ben er sandsynligvis at der er noget der trykker på din iskias nerve. Du kan læse mere om iskias her.

Nu vil jeg jo ikke være den der maler fanden på væggen, men det lyder sgu meget som om det kunne være en discusprolaps. Symptomerne lyder meget som det Jakob oplevede :(

Anyway, lad os alle krydse fingre for at det bare er noget muskulært.
Den tanke har faktisk været oppe og vende, men det underlige er bare at fra sidste afd. af slushcuppen hvor jeg blev nød til at stå af pga. smerter i ryggen (lænden), og til i søndags har det kun gået bedre og bedre, og det er selv ved masiv og hård træning i påsken.
Men det kunne godt være at jeg skulle have en læge til at se på det, bare for en sikkerheds skyld, muligvis en kiropraktor.
User avatar
Christian
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 459
Joined: 22 Nov 2003, 05:20
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Christian »

Niklas Freydberg wrote:Den tanke har faktisk været oppe og vende, men det underlige er bare at fra sidste afd. af slushcuppen hvor jeg blev nød til at stå af pga. smerter i ryggen (lænden), og til i søndags har det kun gået bedre og bedre, og det er selv ved masiv og hård træning i påsken.
Ja det lyder lidt pudsigt.
Niklas Freydberg wrote:Men det kunne godt være at jeg skulle have en læge til at se på det, bare for en sikkerheds skyld, muligvis en kiropraktor.
Det tror jeg helt sikkert vil være en god idé. Du skal dog (belært af Jakobs erfaringer) ikke ukritisk tage "eksperternes" ord for gode varer. Jeg ved at Jakob fik modstridende oplysninger stort set hver gang han talte med en ny læge/fys/kiropraktor.

Tag evt. en snak med Jakob om hans erfaringer,

Good luck :!: :)
Christian "b r e d - l a s t" Sandfeld
Hustler profil
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Ja....jeg vil helt sikkert lige høre J-LO hvad han siger.
Håber han møder op til MTB træning torsdag :D

Men tror under alle omstændigheder jeg besøger en kiropraktor/fysio i næste uge, kender en som jeg har brugt i mange år som jeg stoler 100% på.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

[quote=Den tanke har faktisk været oppe og vende, men det underlige er bare at fra sidste afd. af slushcuppen hvor jeg blev nød til at stå af pga. smerter i ryggen (lænden), og til i søndags har det kun gået bedre og bedre, og det er selv ved masiv og hård træning i påsken.
Men det kunne godt være at jeg skulle have en læge til at se på det, bare for en sikkerheds skyld, muligvis en kiropraktor.[/quote]

Jeg kan kun sige igen at de rygøvelser jeg nævnte før også hjælper ved skader på "prolap'serne", altså de skiver der sidder imellem rygsøjlen. svan og bøj maserer dem, således at de kan "self-heale" over night....lav dem hver dag, selvom det ser ånsvagt ud, så smid kæresten ud, når du ligger med røven i vejret...
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Kender godt øvelserne, og de bliver helt sikkert taget i brug i nogle timer i morgen, for i øjeblikket er det sku ikke sjovt, bare det at sidde i sofaen gør ondt i ballen.
Måske det er tid til at gufle et par panodiler til :D
Post Reply