Søndag 28/7 kl 9:00: Langtur til Buresø fra Bødernes Hegn

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
BoT
Bagfra højre-om!

Søndag 28/7 kl 9:00: Langtur til Buresø fra Bødernes Hegn

Post by BoT »

Jeg kører en længere tur (omkring 3 timer) søndag morgen klokken 9. Normalt møder vi senere, men det ser ud til at blive varmt og vi skal prøve at undgå for mange turister.
Vi kører i et godt steady-state, fedtbrænder, MX (lite) tempo uden snak - ikke for langsomt men heller ikke ren tons. Det skulle passe godt til Heunicke, Kreeesten, Junior, Senior, Kent, Dalle, Andreas mv, og næsten alle kan køre med, men man skal kunne køre over 1,5time uden pause. Vi samler op på de bagerste, som ikke får meget hvil :-)
Alle er velkomne incl. skabshustlere, PMCere, WATøser, DMKere ...
Husk godt med drikkelse og noget kulhydrat samt penge til is m.m. Man behøver næsten ikke knop på dækkene og butikschefen kan evt lufte sin crosser.

Vi mødes ved Kiosken Get2Go ved Bøndernes Hegn.

Ruten er 40% single track, 40% grussti og lidt asfalt. Ialt ca 40km. Vi kører over Farum (evt. med opsamling der), via mølleåen til Bastrup Sø og Ganløse Eged, hvor vi tager en halv dust rute. Så til købmanden i Buresø, hvor vi holder langt hvil. Tilbage langs skovskrænten i Ganløse Eged, transport over Ganløse By til Ganløse Orned. Hjem via Ryget i Værløse og langs Furesøen til Bøndernes Hegn.
Last edited by BoT on 24 Jul 2008, 15:42, edited 1 time in total.
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Når man ligefrem inviteres på navn, så må man jo hellere møde op ;-))

Vi ses. Jeg glæder mig :!:
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Heunicke
Med nye kabler

Post by Heunicke »

lyder som en smuk tur...

men skal til grøn koncert hele dagen søndag d. 27... :D

er frisk, hvis vi kan rykke det til lørdag...???
Impossible is nothing...!!!
Rasmus Birk
1 omgang efter

Post by Rasmus Birk »

Er inviteret til havefest med 30 personer og 120 liter fadøl om lørdagen, så jeg er muligvis ikke så meget værd allerede kl. 9 søndag morgen/formiddag.
Men hvis jeg pisser i sengen og derfor alligevel er oppe ved 8-tiden, så kan det da godt være at jeg hopper i noget cykeltøj og følger jer.
Det bliver nok bare med meget mørke solbriller. 8)
AndreasA
3000+ posts = spammer

Post by AndreasA »

Hej Bo
Jeg føler mig da også beæret over så'en at blive nævnt med navn's nævnelse.;o)
Ville frygtelig gerne med, MEN kan desværre ikke.

MEN RIGTIG GO TUR
A'et
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
BoT
Bagfra højre-om!

Post by BoT »

Heunicke wrote:er frisk, hvis vi kan rykke det til lørdag...???
Desværre. Jeg tager med Mathias til det hvide spor eller Kalundborg imorgen fredag, så lørdag bliver for hård for min gamle krop.
Der kommer sikkert en anden tur og ellers kan jo du selv lave een.

PS: Når jeg nævner navne er det for at fortælle hvor hurtigt jeg regner med at det vil gå, og ikke for at fiske ... men det ser da ud til at virke :-)
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

BoT wrote:
Heunicke wrote:er frisk, hvis vi kan rykke det til lørdag...???
Desværre. Jeg tager med Mathias til det hvide spor eller Kalundborg imorgen fredag, så lørdag bliver for hård for min gamle krop.
Der kommer sikkert en anden tur og ellers kan jo du selv lave een.

PS: Når jeg nævner navne er det for at fortælle hvor hurtigt jeg regner med at det vil gå, og ikke for at fiske ... men det ser da ud til at virke :-)
Rart at se at det går godt med knæet. Go' tur til det Hvide spor!
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Jeg er ved iskagehuset kl 0900 ;-)
BoT
Bagfra højre-om!

Post by BoT »

Så er vi kun to sikre, men det er jo dobbelt så godt som alene.
... næste gang nævner jeg alle klubbens medlemmer :-)
HenrikJ
Stuntcyklist!

Post by HenrikJ »

jeg kommer også, så nu er det 3 dobbelt :)
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Tak for en dejlig tur., hvor der blev kørt i et 'rimeligt pænt' tempo. Det blev til de 3 timer (45 km) som BoT havde forudset. Ruten blev lidt anderledes end beskrevet og så var iskiosken ved Burre sø lukket ;-(

Disse længere ture i høj fart kræver noget mere, af en, end de sædvanlige 'kort' som vi plejer! Kan varmt anbefales.

Undskyld min mange gearproblemer ;-(
BoT
Bagfra højre-om!

Post by BoT »

Tak for idag.
Vi var fire der kørte en god tur til Buresø og tilbage. Desværre havde købmanden ikke åbent endnu, men Jan kandte en hemmelig camping plads.
Det var rigtig god træning for mig, da vi var nogenlunde jævnbyrdige (undtagen Henrik der badede sig igennem, men efter en hård aften). Rasmus kørte faktisk bedre end mig og Jan, hvis gear drillede.
Her er ruten vi kørte.
Rasmus Birk
1 omgang efter

Post by Rasmus Birk »

Hejsa

Også mange tak for dejligt selskab.

Jeg var lige ved at blive bange for at jeg ikke skulle få en is som lovet.
Heldigvis havde Jans hemmelige campingplads et pænt lille udvalg af is - og det blev også lige til endnu en is hos vores stamkiost da turen var overstået. :)

Min grundform er ved at være i orden, så nu kan jeg bedre følge med - specielt når der er indlagte is pauser.

Tænk sig hvad jeg kan udrette den dag der bliver råd til en bedre cykel og jeg holder op med at slæbe rundt på 2 kg rygsæk...! :roll:
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Lyder som en fin tur ;) Jeg have 'desværre' aftalt en anden tur, men jeg vil gferne med en anden gang.

Kørte: 24t ruten, furesø, den røde ved furehavet, kælkebakken, bagsværd sø, strandvejen. 70 km og knap 4½ timer - hold nu op hvor var det et dejligt vejr :D
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Lyder som en fin tur ;) Jeg have 'desværre' aftalt en anden tur, men jeg vil gferne med en anden gang.

Kørte: 24t ruten, furesø, den røde ved furehavet, kælkebakken, bagsværd sø, strandvejen. 70 km og knap 4½ timer - hold nu op hvor var det et dejligt vejr :D
Ja, vi havde en dejlig tur, men udfra din beskrivelse så havde I vist også en god tur. Pas nu på ikke at blive overtræne ;-)

Campingpladsen havde også vand i posten, hvad der var vigtigt da en par af deltagerne kun have en flaske med til (mindst) 3 timerskørsel ;-)
Post Reply