K eller B: Venster Egg-beater
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
K eller B: Venster Egg-beater
Nu har jeg ødelagt 2 højrer egg-beater indenfor de sidste 3 måneder. Er der ikke en der sidde inde med en venstre de vil af med?
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
- Charlotte vM
- Bagfra højre-om!
Okay, måske har jeg misforstået et eller andet... Men hvis det er den højre du har ødelagt, er det vel en højre du mangler? 

"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
Følg livet på landet!
Hej Flemming
To stykker 2-3mm pladejern og en rørtang.
Skær to stykker pladejern f.eks 10 mm dyb x xx mm bred (breden af indermålet for din bukket egg-beater). Læg det tilskåret jern på hver side af din bukket flange og ret flangen ud med rørtangen ved at presse næbet af rørtangen sammen omkring de to stykker jern.
Hvis du har indermål/breden af den bukket flange, kan jeg skære et par stykker plade jern og så kan vi give den et forsøg
/Strået
To stykker 2-3mm pladejern og en rørtang.
Skær to stykker pladejern f.eks 10 mm dyb x xx mm bred (breden af indermålet for din bukket egg-beater). Læg det tilskåret jern på hver side af din bukket flange og ret flangen ud med rørtangen ved at presse næbet af rørtangen sammen omkring de to stykker jern.
Hvis du har indermål/breden af den bukket flange, kan jeg skære et par stykker plade jern og så kan vi give den et forsøg
/Strået
Frog jumps er vejen frem ....
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
Re: K eller B: Venster Egg-beater
HVAD præcis er ødelagt ? (se evt. min anden tråd)Flemming Elhøj wrote:Nu har jeg ødelagt 2 højrer egg-beater indenfor de sidste 3 måneder. Er der ikke en der sidde inde med en venstre de vil af med?
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
- Charlotte vM
- Bagfra højre-om!
Så det er den venstre du har ødelagt? For gevindet i pedalerne er jo forskellige...Flemming Elhøj wrote:Sorry forvirringen...det er venstre jeg mangler
![]()
På kassen står Egg beater C

"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
Følg livet på landet!
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
Sorry jeg ikke fik svaret tilbage på denne. Men jeg har nu fundet mine Egg Beater frem, og det er den venstre (L) jeg har smadret.
Men som jeg kan se på dem, er det kun gevindet, der er forskel på, selve piskeriset er det samme i begge sidder. Så hvis de kan skilles ad og du på den måde kan samle et nyt sæt pedaler, har jeg stumperne
Skal lige nævnes at det også er en model C, jeg har smadret, så det burde passe sammen.
Så hvis jeg levere piskeris og Morten yder assistance, er det vist den billigste løsning.
Men som jeg kan se på dem, er det kun gevindet, der er forskel på, selve piskeriset er det samme i begge sidder. Så hvis de kan skilles ad og du på den måde kan samle et nyt sæt pedaler, har jeg stumperne

Skal lige nævnes at det også er en model C, jeg har smadret, så det burde passe sammen.
Så hvis jeg levere piskeris og Morten yder assistance, er det vist den billigste løsning.
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
Tak for din tilbagemelding Schønberg. Jeg har faktisk net gjort det du inddirekte foreslår. Jeg tog pisekriset fra det gamle sæt og satte det over på den defekte venstre og vupti så der den klaret. Jeg gider (=kan ikke finde ud af) normalt ikke at sætte mig ind i alt det mekaniske, men her var jeg lidt stolt over at jeg selv kunne finde ud af det.
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!