MTB: Søn. 27/3 - Ruteplan. til Dusten - Tokkekøb Hegn.

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Morten Hartvigsen wrote:no problema, jeg har en stor benzin motrosav + grej.

Hvornår skal jeg save ?
Jeg kunne godt tænke mig at vi gik ruten snart, og savede / klippede lidt. Hvornår passer det dig morten? En aften?
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

ja, det skal være helt mørkt, og vi skal huske elefanthuer og en trailer til brænde :-)

Det kunne godt blive fredag eller søndag "aften", altså inden det bliver helt sort.
Alternativt lørdag formiddag.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

:D

Jeg kan ikke fredag, søndag er en mulighed, måske køre lidt først, og så hente grej i bilen og så gå AAAAAMMOOOK!?
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

OJ, der er amager classic søndag, det skal du og Ask vel køre?
User avatar
Christian
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 459
Joined: 22 Nov 2003, 05:20
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Christian »

Jan Lohmann wrote:NB: Ruten kræver at vi mindst 'flytter' et væltet træ, som ligger på tværs af sporet lige inden mål!
Det er vel noget man skal have fat i en skovfoged om er det ikke :?:
Christian "b r e d - l a s t" Sandfeld
Hustler profil
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Christian wrote:
Jan Lohmann wrote:NB: Ruten kræver at vi mindst 'flytter' et væltet træ, som ligger på tværs af sporet lige inden mål!
Det er vel noget man skal have fat i en skovfoged om er det ikke :?:
Jo, og de siger nej, jeg har snakket med dem. Derfor fjerne vi kun 1 mindre træ, og kører uden om de 50 andre som ligger i vejen. Der ud over klipper vi ca. 20 små grene.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

J-LO wrote:OJ, der er amager classic søndag, det skal du og Ask vel køre?
Ask - har ferie (studie tur til Barcelona)

Men jeg kører - det var derfor jeg foreslog aften..

Skovfoged...hmm..det er jo derfor vi skal have masker :-)
JLO, hvis du allerede har en skovfoged kontakt, kan du så spørge om vi må rydde lidt op ? Altså ikke fælde noget, bare skære dem over der allerede er væltet og ligger på tværs eller på anden måde er til fare for løbets afvikling. Jeg har alt sikkerhedsgrej (undtaget bukser)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Vi behøver ikke en motorsav, det er et rimeligt lille træ, så en god sav med store takker er rigeligt. De mange store grantræer lader vi ligge :)

Vi er nødt til at fjerne det ene midre træ som ligger i vejen, da vi SKAL igennem der for at kommer tilbage til start.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

æv, havde ellers glædet mig :-)

man kan da også bare lade det ligge, jeg har da kørt mange løb hvor man skulle hoppe over 1-2 træstammer, dog ikke min kop te...
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Det skal væk. Det er ikke en stamme men en krone af grene, det ligger 150m fra start / mål, så det går ud over et evt. tæt opløb. Resten af ruten er ok, der er dog 1-2 små vandløb man skal over, så man skal stå af cyklen.
User avatar
Rust
Helt uden teknik
Posts: 433
Joined: 02 Dec 2003, 19:42
Location: Herlev

Post by Rust »

Hvor meget er stier og hvor meget er singletrack. Er der et lang stykke sti i starten, hvor alt er kaos
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Det mest af ruten er hvad jeg vil kalde single track, men et rimeligt let sådan. Afslutningen er som jeg vist skrev det tidligere lidt svær, i det mindste for en mand på vej i den tredie alder :D

Starten af ruten vil blive en bred skovsti således at de hurtige kan komme først til at køre ind på de smallere stier!

Der er ikke meget kaos, men en del væltede grantræer som vi kan køre udenom. Jakob og jeg gjorde det i går uden besvær!

Det eneste større problem er,l at der kort før at turen er slut (læs umiddelbart inden målet), ligger et træ på tværs af sporet (Single track). Dette træ gør at man ikke kan spurte, men man kan komme forbi!

Jakob og jeg mener dog at det er uforvarligt/forkert at et evt. løb skal afgøres på en så dum måde, så træet skal efter vor mening skæres over og fjernes fra sporet.

Så simpelt er det :D
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Rust wrote:Hvor meget er stier og hvor meget er singletrack. Er der et lang stykke sti i starten, hvor alt er kaos
80% singletrack, resten er skovsti. Det meste singletrack er dog ikke super teknisk, jeg vil kaldde ruten halv-tonser.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

J-LO wrote:Vi behøver ikke en motorsav, det er et rimeligt lille træ, så en god sav med store takker er rigeligt. De mange store grantræer lader vi ligge :)

Vi er nødt til at fjerne det ene midre træ som ligger i vejen, da vi SKAL igennem der for at kommer tilbage til start.

Bare sig til hvornår, søndag eftermiddag/tidlig aften er fint
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Whenever. Jeg har ikke børn og skal ikke køre AC :roll: Jeg er der 1 time før du kommer, så triller jeg lidt rundt.
Post Reply