Sommertræning

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Teknik og fysisk træning skal adskilles, til teknik skal man også være frisk, så det nytter ikke at ligge det sidst.

Det hårdeste træning skal ligge først i programmet (altså styrkespurter (15min), derefter hardcore intervaller (f.eks. 2-3 x 5min, 2min pause imellem), derefter løbs simulering (2-3 x 10min, 2min pause imellem) , derefter rul & sjov (15-30min). Bare et oplæg ud fra hvad jeg lige kan huske.

Så jeg foreslår at vi normalt laver fysisk træning, og en gang imellem udnævner en dag til mere teknik træning.

Mit input er baseret på de kurser fra NSC/Ernst flere af os har været sidste år (enten gennem Hustlerne eller DMK).
Kringle
Ny på Hustleren

Sommertræning + hang-around

Post by Kringle »

Hej I grønne banditter!

Tillader mig lige at poste et indlæg i jeres debat... håber at det er ok, og at nogen kan svare :D

Har skimmet debatten - og... kan ikke rigtig gennemskue, og i har valgt hvornår sommertræningen lægges.

Vi er et par stykker som kører ... noget - bl.a. Dust, Hot, Slush - dog ingen supertider?

Vi mangler noget lidt mere vel.. fast? Så kunne godt tænke os at hoppe med på træningsture og se, om det var noget for os..

Hvis I da forsat optager 'medlemmer' eller skal man først nakke nogen og indrive dummebøder for at blive 'hang-around' :lol:

/Søren
Gudmundseth
Uden hjælpemotor

Post by Gudmundseth »

velkommen til :wink:
Vi har netop haft en afstemning om kørertidspunkt. Vi kører fast hver tirs- og torsdag kl 18. Tirsdag kører vi fra Helmvej og I skal være velkommen til at kører med. Alle er velkommen hos Hustlerne :lol:
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
Kringle
Ny på Hustleren

Takker

Post by Kringle »

Tak for den varme velkomst (om ikke andet til en træningsrunde).. *-)

Læser ud af dit svar, at Torsdag så er blå spor/Hotle ved holtehallen kl. 18.00?

MVH
Søren

Gudmundseth wrote:velkommen til :wink:
Vi har netop haft en afstemning om kørertidspunkt. Vi kører fast hver tirs- og torsdag kl 18. Tirsdag kører vi fra Helmvej og I skal være velkommen til at kører med. Alle er velkommen hos Hustlerne :lol:
Gudmundseth
Uden hjælpemotor

Re: Takker

Post by Gudmundseth »

skr wrote:Læser ud af dit svar, at Torsdag så er blå spor/Hotle ved holtehallen kl. 18.00?

MVH
Søren
Det er ikke sikkert at vi torsdag kører på det blå spor. I torsdags kørte vi fra Helmsvej - så følg med her - der kommer sikkert noget på onsdag ang. træning torsdag.
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
Dalle

Post by Dalle »

Jeg kan ikke sige noget om faste trænings dage grundet arbejdet. Springer på fra uge til uge :D

Dalle
Post Reply