SÜDTIROL DOLOMITI SUPERBIKE

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Steen Andersen
Med blød hat

Post by Steen Andersen »

Hvad skete der med Steens cykel?[/quote]

](*,) på vej ned fra nummer 2 ond knold begynder der at komme en del slør i kranken men kunne jo ikke gøre noget ved det, så jeg køre jo bare videre til alt er raslet ud og der blir så meget slask at kæden falder af efter hvert tråd :cry: og den store klinge virker som en sav i rammen, så måtte jeg smide håndklædet i ringen og trille/gå så langt jeg kunne mod målområdet til jeg de sidste 10-15 km blev samlet op af en flink person i sin fiat :o
så jeg måtte vente et par timer ved mål med vand i øjenkrogen og konstatere at jeg ikke kunne gennemføre.
men super sejt at alle de andre kom hele turen igennem, specialt Henrik Nielsen der kørte en flot tid, for løbet var jo ikke ligefrem skæddersyet til en gut på 100kg
Tykke kan også have tynd mave ;-)
Klaus Bomholt
Over stok og sten

Post by Klaus Bomholt »

Og så den korte herfra:

Et mega hårdt løb - så er det vist sagt!
Jeg kom igennem på 7:47 men overvejede stærkt at udgå på første top - mit hoved var ved at eksplodere af varme som jeg ikke kunne komme af med. Jeg måtte sidde i skyggen og bade mig i koldt vand - mega hovedpine som ikke vill gå væk (en af Charity drengene foreslog at det kunne være højdesyge).
Så jeg var besluttet på at udgå, MEN kørte alligevel ned - nok den fedeste nedkørsel jeg jeg kørt i mange år (med Henrik på hjul) - så det hjalp gevaldigt på humøret. Ved bunden havde jeg det fint igen og fik et par gode hjul på de flade stykke i dalen.
Så jeg besluttede jeg ikke at udgå.
Ved næste bjerg gentager det sig og jeg må af flere gange for at hælde vand over hovedet - det virker og jeg finder en rytme med dette - ikke det bedste men indser at løbet for mig handler om at gennemføre.
Efter nedkørslen - endnu en af de fede - har min bagskifter fået et slag og kæden kiler sig fast mellem krans og eger; øv der - jeg måtte skillekæden ad for at få den fri - og 20min senere var jeg på cyklen igen godt gal i skrællen.
Resten af løbet handlede bare om køling og ikke at blive for varm - ved det mindste tegn på overophedning stod jeg af - gik og hældete vand overhovedet - og så på cyklen igen.
Surt når jeg følte at jeg havde fint med ben, som jeg dog kunne bruge under og efter sidste nedkørsel (lidt små bakker ind til mål).
Et super fedt løb MEN hvis jeg skal køre løbet igen bliver det nok når jeg (og cykel) vejer 10kg mindre - eller hvis der er udsigt til sne :-)
Jan D
3000+ posts = spammer

Post by Jan D »

Det sætter bare endnu en tyk streg under jeres indsats.
Jeg har set hvor meget du kan trække på landevejen, så når du må stoppe op pga overophedning har det være slemt.
Stor respekt for du gennemførte. =D>
Jan D
Carsten Graff
UST? Ja måske...

Post by Carsten Graff »

Hemed resultatliste for Hustlerne + Charity + vinderen til sammenligning. (klik på skemaet, så kommer det i stort).
Lidt forklaring til forståelse.
Helm: Toppen af bakke 2 - Ski station
Haunold: Toppen af bakke 3
Toblachersee: Starten på bakke 4
Plätzwiese: Toppen af bakke 4
Tiderne er inkl. placering på mellemtiderne, samt indlagte mellemtids placeringer.
Skemaet viser at selvom jeg er mega dårlig til at køre nedad, så har jeg kørt 5 minutter hurtigere end downhill Henrik nedad bakke 3 fra 65 til 74 km.

Image
Peter Baade
Stuntcyklist!

Post by Peter Baade »

Nedkørelsen
Image

Min udsigt det meste af turen...
Image

Der var andre danskere med
Image
Image
Peter Baade
Stuntcyklist!

Post by Peter Baade »

Min Garmin Connect
http://connect.garmin.com/activity/98381578 :o

Det ses tydeligt at det er turen over alle - hele følelsesregisteret kom jeg igennem og der var rig mulighed for at snakke med mig selv på vej op af bakkerne og være jublende glad ned af bjerget. :lol:

Jeg har 8 GB film - hvordan klipper og klister jeg lige i det? Det er taget med GoPro. :roll:
Carsten Graff
UST? Ja måske...

Post by Carsten Graff »

Hermed lidt film fra årets løb.
Bemærk at selv eliten trækker op mod toppen af bakke 2.
Det er altså ikke os der har vat i benene. De er fyldt med watt

<object width="400" height="225"><param><param><param><embed src="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id= ... y=0&loop=0" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" width="400" height="225"></embed></object>
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Post by Niels G Henningsen »

Min lille beretning fra løbet begynder helt tilbage med Graffs oplæg i efteråret... Det lød som noget ”lidt andet”, end hvad vi plejer at køre på MTB'en og også forskelligt fra mine mange ture i bjergene på landevejscyklen.... Det skulle vise sig at ganske korrekt :-)

Graff stod i øvrigt også for alt det praktiske med hotel bookning og indkvartering,og det var til et stort 12 tal... Lille fint hotel, hvor man ku' have cyklerne med på værelset -som jo er en væsentlig parameter som cyklist- og tidlig morgenmad på løbsdagen,så man ku' nå at fordøje lidt inden der skulle trædes.... Der boede da også et par andre deltagere.

Vi kørte i 2 biler, et tidligt hold (Graff,Henrik & Peter Baade) med ankomst torsdag aften og et sent hold (Klaus,Steen,Peter Christensen & undertegnede) med ankomst fredag morgen … Så efter et par timers søvn var det blevet tid til at afhente numre i Villabassa,og hele byen var på den anden ende.. Her er nærmere tale om byfest,end bare et cykelløb og byen er spærret af .

Vi fik uden problemer vores startnumre (og chippen sidder i nummeret) samt diverse goodies inklusiv en rigtig fin cykeltrøje....Og der var mulighed for at prøve størrelsen af inden udlevering !
Vi kunne nok have sparet pengene til lægeattesten, den var der ingen der spurgte til....

Tid til lidt mad i byen,og det tidlige hold dukkede op i fuldt cykeldress efter deres rulletur...Vi andre havde dette til gode,og vi kom afsted i andet forsøg.... Det første blev kun lige ud af hotellet før en gevaldig tordenbyge satte ind....

Klaus & jeg kørte ~15 km og 400 højdemeter ud/op ad en lille lokal asfaltvej,og det var nok til at afsløre, at min nye kæde havde et problem... tilbage på hotellet kunne jeg konstatere, at den var lige ved at falde fra hinanden,så det blev rettet.

Der tikker så en SMS ind fra arrangøren (hvis man er tilmeldt deres SMS service) med vejrudsigten for løbsdagen, der siger godt vejr, men med mulighed for byger sidst på dagen...som vi jo lige havde oplevet..... Beslutter at køre kort/kort men med en regnejakke i baglommen.... og det virker,idet vi kører i strålende sol og varme hele dagen, jævnfør Klaus beretning.....

Ved middagen aftenen før diskuteres der livligt,og Graff disker op med en lille konkurrence , hvor man skal estimere dels sin egen forventede tid,men også de øvriges.... Hmmm det er en ligning med mange ubekendte. Desuden er gearing oppe og vende,og må sige ,at jeg tog grundigt fejl, da jeg antog, at da der var tale om meget grusvej ud fra løbsbeskrivelsen,kunne det da ikke være så stejlt, at man ville få brug for den helt lille klinge...Men altså når vi nærmer os de 30% så er det ikke engang nok...

Vi nærmere os det væsentlige..selve løbet,og var da en smule spændt på hvordan ~3500 deltagere skulle kunne finde sig tilrette i den smalle hovedgade og de respektive startbokse,som de tager meget alvorligt....Men det var jo et gennemført arrangement, så via en parallelvej blev man ledt af de forskellige sidegader ned i hver sin startboks..

Starten går og Peter Baade er første Hustler afsted,da han er havnet i box 1 lige efter eliten,vi andre er i box 2 et par minutter efter.... Fuld fart (jeg når da 40 km/t) ud af byen på den første flade km inden dagens første stigning over 10 km og ~500 højdemeter....Klaus er hurtigt væk og det samme er Graff ,dog efter at have sagt pænt goddag...Henrik kommer også fint deropad.... Peter C,Steen og jeg ligger nogenlunde samlet...Tror alle passerer en smilende Peter Baade efter 5-6 km & inden toppen har jeg lige hentet både Henrik og Klaus...Som så kører fra mig på nedkørslen...Det gentager sig på 2. stigning og jeg har først kontakt til dem igen et pænt stykke op ad 3 stigning.... Deres motto må være noget i retning af ”hvad opad tabes,skal nedad hentes” og det blev det....Især Henrik kan virke skræmmende, når han kommer tordnende nedad..En af de første nedkørsler (maks + 64 km/t) gik fra asfalt af den lidt rå slags over i grus & græs for at ende med et dyk på et par hundrede meter på store våde sten …. Synes det var fedt, men var nok på kanten af ,hvad jeg egentlig synes er i kategorien ”skide skægt”.

På toppen af 3 stigning efter ~43 km (10 km med ~ 900 højdemeter) møder jeg Peter C, tror stillingen her er Graff,Peter C & jeg,Klaus,Henrik,Steen,Peter Baade....Forventer egentlig, at Peter C,Klaus,Steen og Henrik vil hente mig på den lange nedkørsel...Men det sker ikke, var ellers blevet ”lidt nervøs” for det endelige resultat, da man jo slutter med en nedkørsel....
Det var på denne stigning ,at næsten alle -også eliten- var nede og gå på stykket med de ~30 % ….Jeg så ikke nogen køre den,og den officielle video -der følger eliten- viser også et par fodgængere ved det røde skihegn.... Der var en fantastisk udsigt ned i dalen....Hvis man havde overskud til at dreje hovedet.
Igen en super nedkørsel over ~ 20 km,og som opkørslen dækker den gennemsnitlige stigning/fald over meget store variationer....Har aldrig før kørt noget så stejlt,men altså fuld kontrol over cyklen og en vis ydmyghed overfor tyngdekraften,samt fin skiltning og mandskab ved det mest giftige steder,gjorde at jeg kom godt ned......havde et lille teknisk problem,da jeg fandt ud af at rystelserne havde fået min sadeltaske til at lyne op,så den var pivåben....Nå havde kun tabt en ekstra handske (hvorfor nu have ekstra handsker med ?....jo havde dagen før købt nogle lukkede handsker,i et forsøg på at skåne fingrene....mine gamle var med hvis de nye skulle give problemer,men det gjorde de ikke, faktisk rigtigt gode 25 EUR givet ud der) ,men både pumpe,slange,geardrop og multitool var på mirakuløs vis blevet på plads... Hvor heldig kan man være....

Forude ventede bare en lille knold ( 2,4 km og 260 højdemeter),som skulle vise sig at være lidt mere besværlig end forventet,da den igen var stejl som bare pokker..og sine steder op mod ”bjergspurten” på store sten.... Her var der også rigtigt mange der gik... Graff var den eneste Hustler, der kørte helt op,og selv i hans del af feltet var det et særsyn....Han blev klappet hele vejen op !

Som Klaus nævner blev det varmere og varmere termometret viser 33 grader som maks på dagen,og forude venter 20 km svagt opad i dalen i modvind ,inden den sidste rigtige stigning,jeg er efterhånden gået fra ”race mode” til ”survival mode”, skal bare igennem uden problemer,og de begyndende kramper hist og her skal holdes i ave.... Bliver passeret af en af de øvrige danskere i løbet, der siger ”Hej Niels”...det udleverede ryg nummer har navn på .

Undervejs skal der krydses noget almindelig vej,og der er politi ude,ligesom vejen på sidste nedkørsel er delvis spærret nogle steder,og ellers har vi den halve vejbane til rådighed.. fornemt !.

Der skal også krydses nogle vandhuller/småfloder, og normalt er jeg ikke meget for at få våde fødder på cykelturen, men her var det skønt at blive kølet lidt af....

Sidste reelle stigning på ~ 7 km og beskedne 500 højdemeter tager næsten en time,men nu er der snart udsolgt,og glæder mig bare til at trille de sidste 17 km ned til mål... Bliver dog reddet af et ”cola & melon depot” midt på stigningen,det er nok det bedste cola jeg har fået i meget lang tid.

Efter den sidste bjergspurt er der ~ 2 km fladt i et fantastisk landskab med de høje tinder ude til venstre og løsgående kraturer på vejen.

Nu er der så krydret med lidt opkørsel og singletrack på sidste nedkørsel, så der skal fortsat arbejdes med både ben og teknik,men kommer ned i et stykke,og kan ”suse” over målstregen på stor klinge i ensom majestæt efter 07:10:32 … hvilket er omkring 20 minutter end mit ”kvalificerde” gæt hjemmefra og som nr 2 Hustler og nr 11 i motionist H 50.... Hvis ikke armene havde været så trætte,var de nok blevet oppe.
Graff har selvfølgelig kørt hurtigts og faktisk rigtig hurtigt i mine øjne med en tid på 06:25:09 !
Når lige at undre mig over en påfaldende frisk Steen der siger velkommen i mål, synes ikke at have set ham komme forbi...og så ville der vel ogå være blevet hilst...Nå men den historie kender i jo... en ”krank skæbne”..møgærgerligt,men ok ingen er kommet tilskade.
De øvrige kommer snart efter,og Henrik før Klaus, der dog har haft sine problemer....Men alligevel overraskende..... Byfesten er stadig i gang,så får et par Erdinger (alkohol fri øl) og de smager faktisk helt godt. Endnu en SMS tikker ind med placering og tid !

Tid til at tage til hotellet og få et tiltrængt bad....og en kold øl i haven,udveksle historier,tjekke resultater og slappe af og samle kræfter til middagen, med god vin (og lidt mere af den end aftenen før) kaffe ,grappa & minsandten en godnat øl i hyggeligt selskab.

Og så var der jo bare lige turen hjem søndag...... Det gik nu også fint alt taget i betragtning....Stor tak herfra til alle for godt selskab og specielt til Klaus for at stille bil til rådighed.

En slags konklusion

Super godt løb

Super arrangement,med styr på alt

Hårdere end forventet ud fra beskrivelsen af underlaget

man skal bruge alle gearene

cyklen skal være helt i orden

der er utroligt smukt

PS: tjek selv deres hjemmeside for foto & video

http://www.dolomitisuperbike.com/en/home.html

min tur:

http://connect.garmin.com/dashboard?cid=4032707
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
AndreasA
3000+ posts = spammer

Post by AndreasA »

I er sgu nogle seje gutter..!!
Godt kørt alle mand
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Kent
En kop latex tak

Post by Kent »

For hulen hvor var det et grænseoverskridende hårdt løb. For varmt, for stejlt både op og ned, for langt og alt muligt andet men samtidig også vildt sjovt. Der var kramper, overophedning og defekte cykler. Mine bremser begyndte at sætte ud efter første nedkørsel.

Og jeg er helt enig i jeres beretninger om løbet som kan opdeles i mange små og store kriser og overvindelser. Jeg morede mig især over, at vi skulle cykle over en ca 10 meter bred flod via en flydebro med en blå måtte på. Det giver jo helt nye muligheder til danske MTB løb både hvad angår ruteplanlægning og foto muligheder :D

Løbet var desuden billigt og transport enten med bil eller fly+bil var overraskende billigt.

Jeg gør det igen en anden gang. Helt klart. Og hyggeligt at møde hustler landsmænd og Peter Spielberg Baade på sporet :thumbsup: :D

Findes der mon andre løb af denne type?
Nu kan det da kun gå fremad....
Schønberg
Mangler fart

Post by Schønberg »

Stolt over at stå i klub med jer, I er sgu seje 8)

Herlige beretninger, dejligt med så mange vinkler på samme løb :)
Peter Christensen
3000+ posts = spammer

Post by Peter Christensen »

En kort opsummering fra min side vil være noget i denne retning:

14 timers transport fra DK til Italien i Mercedes-Benz autocamper med god plads til benene :thumbsup:

Dejligt hotel med morgenmad og 5 retters aftensmad til kun 400,- pr person per nat :thumbsup:

Fantastisk godt organiseret løb med fantastiske rammer :thumbsup:

Fantastisk dejligt selskab selvom min roommate Steen pruttede lidt rigeligt (men hvem gør ikke det med så mange geler i maven)

:wink:

Så konklusionen fra min side er 5 stjerner ud af 5 mulige.

Jeg har lagt en lille hjemmevideo fra løbet ud på youtube :D

http://www.youtube.com/watch?v=y-RJ9D9Jzog
Gid det snart var maj...!
Nino
Med nye kabler

Post by Nino »

Her er Charity drengenes version:

Fly fra Kbh til München 1 1/2 time efterfulgt af 4 timers kørsel i spritny leje Ford Kuga. Indkvartering på Den grå Bjørn i C. Candiso 10 km fra start/mål.
Startskud lørdag kl 7.41 omgivet østrigere, tyskere og italienere på lirede cykler i alle klasser og selvfølgelig med diverse hustlere ved vores side. Der går race i den fra start, hvor folk tonser afsted for bare at køre ind i den første 'lille' stigning. Overhalinger til højre og venstre, alle vil frem for bare at indse, den står på lille klinge de næste 10 km. Charitys plan var at finde sit eget tempo hver især og vente på top og i bund. På den måde havde vi hele tiden hinanden til at mindes om hvorfor det lige var vi var meldt til det her vanvid og ikke bare kørte hjem! Der var rigelig tid til at fundere over hvis ide det var at stille op til 8 timers pine.
Op og ned det går på de mest udmattende stigninger og sindsyge nedkørsler jeg endnu har prøvet. At sidde i 2. gear ud af 20 mulige i en time opad, er ikke hverdagskost. For ikke at tale om kilometer lange nedkørsler med lugtende bremseklodser og krampe i fingre og arme.
Det lykkes os på mærkværdigvis at komme helskindede i mål med grej og lemmer i god behold.
Gør vi det igen? JA SGU! Det var så grænseoverskridende, at vi skal tilbage og forsikre os om, at det var virkeligt. Vi gjorde det!!!!
Peter Christensen
3000+ posts = spammer

Post by Peter Christensen »

Image
Gid det snart var maj...!
Klaus Bomholt
Over stok og sten

Post by Klaus Bomholt »

Peter Christensen wrote:En kort opsummering fra min side vil være noget i denne retning:

14 timers transport fra DK til Italien i Mercedes-Benz autocamper med god plads til benene :thumbsup:

Dejligt hotel med morgenmad og 5 retters aftensmad til kun 400,- pr person per nat :thumbsup:

Fantastisk godt organiseret løb med fantastiske rammer :thumbsup:

Fantastisk dejligt selskab selvom min roommate Steen pruttede lidt rigeligt (men hvem gør ikke det med så mange geler i maven)

:wink:

Så konklusionen fra min side er 5 stjerner ud af 5 mulige.

Jeg har lagt en lille hjemmevideo fra løbet ud på youtube :D

http://www.youtube.com/watch?v=y-RJ9D9Jzog
Fantastisk - siger det hele på 1:09 :-)
Post Reply