Begyndertur søndag den 16. Rude Skov
Vi er ved krydset lige omkring kl. 10, men vi kan godt blive lidt forsinket, så giv os et par minutter eller der omkring, hvis vi ikke lige er der sharp.
Det bliver nok lidt af en grissefest, der er sikket pænt vådt og blødt, så der bliver fine muligheder for at øve teknik, og få gang i pulsen.
Det bliver nok lidt af en grissefest, der er sikket pænt vådt og blødt, så der bliver fine muligheder for at øve teknik, og få gang i pulsen.
Titanium på de indre linier
Det er næsten, så jeg tuder
Med alt det dejlige mudder
Sikke der dog svines
Og cyklen den skal cleanes
Op med Højbjerg top
Op i fuld galop
Alle følger trop
Op mod Højbjerg top
Ups. Et lille fejl
Den er nu også stejl
Straks der er en prop
Op mod Højbjerg top
Ved bjerget en stakkel lå
Hans venner står og ser på
O ve og ak det er slemt
Hans venner er lidt klemt
Senere på vejen, vi ham så
Han ikke mere, bare lå
Det var alligevel ikke helt så slemt
Hans venner, var ikke længere klemt.
Tak for i dag
Michael
Med alt det dejlige mudder
Sikke der dog svines
Og cyklen den skal cleanes
Op med Højbjerg top
Op i fuld galop
Alle følger trop
Op mod Højbjerg top
Ups. Et lille fejl
Den er nu også stejl
Straks der er en prop
Op mod Højbjerg top
Ved bjerget en stakkel lå
Hans venner står og ser på
O ve og ak det er slemt
Hans venner er lidt klemt
Senere på vejen, vi ham så
Han ikke mere, bare lå
Det var alligevel ikke helt så slemt
Hans venner, var ikke længere klemt.
Tak for i dag
Michael
- Daniel Smith
- Yndlingsfarve: Grøn
hej alle sammen.
Tak for i dag - det var hårdt, det var sjovt, det var muddy!
Den første omgang var faktisk et godt tempo...især fordi i dag var lidt mere teknisk med glatte rødder og dybe vandpytter.
Vi var tre som tog en omgang til med lidt højere tempo, så vi er lidt mere beskidte
Jeg synes det var en perfekt dag - håber at I kom godt hjem - vi ses næste gang!
Tak for i dag - det var hårdt, det var sjovt, det var muddy!
Den første omgang var faktisk et godt tempo...især fordi i dag var lidt mere teknisk med glatte rødder og dybe vandpytter.
Vi var tre som tog en omgang til med lidt højere tempo, så vi er lidt mere beskidte

Jeg synes det var en perfekt dag - håber at I kom godt hjem - vi ses næste gang!
En canadier, så måske har jeg nogle stave 'fejler'.
- paul snyder
- Punkteret
Jeg vil også sige tak, og i lige måde Daniel. Det var en god tur, og et godt søndag morgen tempo den første omgang, med plads til at hvile sig og til at lege lidt. God flow i generalt. Desværre var det mig, der var langsom på anden omgang i dag, men sådan kan det være.
Jeg har ikke haft "gnisten" det sidste styk tid, eller det der "gå på måde." Oh well, den kommer nok tilbage.
Godt at se Noerlev (Michael) igen. Han kørte en gang før med mig og Daniel og Peter Juul (har ikke set ham på bordet for nylig?) Godt at køre med nogle nye mennesker (John og Jesper), og så vise sporet frem til de nye til sporten (Tobias og Kenny)...eller bare kører sammen med dem, så de for lyst til at blive ved. Det kan da være svært at komme ud hvis man ikke har nogen at køre med.
Og så var der godt nok mange Smølfer i skoven i dag!!!! Hold da helt op...
Heldigvis kunne de ikke genkende mig (hehe jeg for nok bank en dag) og de følte sig heller ikke truet af Daniels smukke grønne trøj.
Daniel: my knee is totally sore and stiff and starting to swell after that dog ran me down. I think it's going to be a hard day at work tomorrow

Godt at se Noerlev (Michael) igen. Han kørte en gang før med mig og Daniel og Peter Juul (har ikke set ham på bordet for nylig?) Godt at køre med nogle nye mennesker (John og Jesper), og så vise sporet frem til de nye til sporten (Tobias og Kenny)...eller bare kører sammen med dem, så de for lyst til at blive ved. Det kan da være svært at komme ud hvis man ikke har nogen at køre med.
Og så var der godt nok mange Smølfer i skoven i dag!!!! Hold da helt op...

Daniel: my knee is totally sore and stiff and starting to swell after that dog ran me down. I think it's going to be a hard day at work tomorrow

Tak for i dag. Hyggelig tur med godt selskab på en hård rute. Jeg håber ikke jeg sænkede tempoet for meget. Hvor lang/kort tid er i normalt om en omgang.
Mit problem er ikke så meget kondien. Selvom jeg måske ser ud som om jeg er ved at dø af luftmangel. Det er til at håndtere. Pulsen kommer ikke i nårheden af max
Jeg mangler åbenbart bare nogen lårmuskler til at træde op ad bakkerne. Men det går stille og rolig fremad.
@Paul jeg køre normalt med et par kolleger. Men de gider kun køre i de lokale skove omkring Skibby. Dvs færgelunden ved Frederikssund eller Skoven ved Munkholmbroen ved Holbæk. Og der har jeg endnu ikke fundet nogen længere tekniske spor.
Men lad mig høre om temopoet var voldsomt kedeligt eller ej så jeg ved om jeg skal hoppe med en anden gang eller træne lidt mere først
Jeg glemte helt at få et par rengøringstips af de garvede gutter mht. rengøring.....Cyklen var jo lettere mudret efter i dag. Renser i kæden helt ned og smørger den efter hver tur eller spuler i det værste af, tørre den og giver den olie ?
Hvad renser i kasetten med. Kan jeg bare give den en omgang bremserens eller noget i den stil.
Mit problem er ikke så meget kondien. Selvom jeg måske ser ud som om jeg er ved at dø af luftmangel. Det er til at håndtere. Pulsen kommer ikke i nårheden af max

@Paul jeg køre normalt med et par kolleger. Men de gider kun køre i de lokale skove omkring Skibby. Dvs færgelunden ved Frederikssund eller Skoven ved Munkholmbroen ved Holbæk. Og der har jeg endnu ikke fundet nogen længere tekniske spor.
Men lad mig høre om temopoet var voldsomt kedeligt eller ej så jeg ved om jeg skal hoppe med en anden gang eller træne lidt mere først

Jeg glemte helt at få et par rengøringstips af de garvede gutter mht. rengøring.....Cyklen var jo lettere mudret efter i dag. Renser i kæden helt ned og smørger den efter hver tur eller spuler i det værste af, tørre den og giver den olie ?
Hvad renser i kasetten med. Kan jeg bare give den en omgang bremserens eller noget i den stil.
- paul snyder
- Punkteret
Kenny, undskyld hvis jeg tog fejl ved at nævne dig som ny til mtb. Jeg skrev fra hukommelsen efter have at følte med i trådet de sidste par dage. Jeg bliver også nemt forvirret. Mht tempoet; det var helt fint. Jeg har ikke noget imod at køre i en afslappende tempo. For mig det hele handler om "flow", at have det sjovt og/eller et godt selskab. Jeg er meget mere til teknisk kørsel end hurtigt kørsel. Selvfølgelig er der plads til begge dele, men hvis kun der er plads til den ene, skal det være det tekniske. Det er det jeg synes er mest spændende med at køre mtb og har altid betød mest for mig.
Mht rengøring, bruger jeg ikke vand, men tillader cyklen at blive tør og så bruge nogle brøster (et sæt fra Park Tools eller lign. kan findes på CRC og andre butikker) for at fjerne jorden. Det er efter min mening det bedste til at rengøre kasseten og kæde, da tør mudder suger og fjerner også gammel olie. Det er næsten at starte med ny kassette og kæde hver gang. Så kan man tage en våd klud til rammen og tørre bagefter med en tør klud. Jeg har ikke noget imod vand, men gider ikke bruge sæbe eller en højtryk slange på mine cykler. DE fleste vil ikke være enig med mig eller min metoder, og det er fint, men til kæde, kassette og kranks kan det anbefales at man prøve det et par gange og se selv.
Det var mening jeg skulle tilføje noget og det gik galt....men kig ned og læse afsnittet i midten der.....
Mht rengøring, bruger jeg ikke vand, men tillader cyklen at blive tør og så bruge nogle brøster (et sæt fra Park Tools eller lign. kan findes på CRC og andre butikker) for at fjerne jorden. Det er efter min mening det bedste til at rengøre kasseten og kæde, da tør mudder suger og fjerner også gammel olie. Det er næsten at starte med ny kassette og kæde hver gang. Så kan man tage en våd klud til rammen og tørre bagefter med en tør klud. Jeg har ikke noget imod vand, men gider ikke bruge sæbe eller en højtryk slange på mine cykler. DE fleste vil ikke være enig med mig eller min metoder, og det er fint, men til kæde, kassette og kranks kan det anbefales at man prøve det et par gange og se selv.
Det var mening jeg skulle tilføje noget og det gik galt....men kig ned og læse afsnittet i midten der.....
Last edited by paul snyder on 16 Aug 2009, 17:36, edited 3 times in total.
- paul snyder
- Punkteret
paul snyder wrote:Kenny, undskyld hvis jeg tog fejl ved at nævne dig som ny til mtb. Jeg skrev fra hukommelsen efter have at følte med i trådet de sidste par dage. Jeg bliver også nemt forvirret. Mht tempoet; det var helt fint. Jeg har ikke noget imod at køre i en afslappende tempo. For mig det hele handler om "flow", at have det sjovt og/eller et godt selskab. Jeg er meget mere til teknisk kørsel end hurtigt kørsel. Selvfølgelig er der plads til begge dele, men hvis kun der er plads til den ene, skal det være det tekniske. Det er det jeg synes er mest spændende med at køre mtb og har altid betød mest for mig.
Edit: D'oh! Er ved at blive gammel. Selvfølgelig skal du køre med igen. Det var Tobias der startede dette tråd som en nybegyndertur, og jeg tror de mere "erfarne" ryttere var med for at vise jer rundt lidt ligesom sidste gang. Dvs det er faktisk OS, der skal finde en anden tur hvis vi har lyst at fyre den af :wink Og jeg er også gæst på de ture med Hustlerne, da jeg ikke er medlem endnu. Jeg kører gerne med jer igen, og kunne godt tænk mig at vise jer det røde spor en af dagene, hvis ikke I kender det endnu. Det er altså min "hjemmebane" og der hvor jeg køre mest.
- paul snyder
- Punkteret
- Jesper Holgersen
- Ny på Hustleren
Begyndertur i Rudeskov søndag d. 16.
På vegne af de kække Måløvdrenge takker jeg af for en super fed tur.
Fedt at køre med nogle så cool og garvede gutter og til de sidste nye; godt kørt og bare hæng i!
Tak til Daniel og Paul for en super anden runde, kan godt se, at jeg har meget at lære endnu og glæder mig til masse af nye ture i fremtiden.
Jesper
Fedt at køre med nogle så cool og garvede gutter og til de sidste nye; godt kørt og bare hæng i!
Tak til Daniel og Paul for en super anden runde, kan godt se, at jeg har meget at lære endnu og glæder mig til masse af nye ture i fremtiden.
Jesper
Why try harder?
- Tobias Sonne
- Mangler fart
Jeg takker også... Super formiddag, kunne ikke være bedre. Jeg kan selv mærke en teknisk fremgang og det med lårbasserne det skal nok komme. Super sjov sport og fik brændt mange kalorier af. Dejligt.
Håber vi snart ses igen. Smid en tråd, ellers gør jeg det
Poul: Det røde spor kan vi sagtens prøve, super at blive vist rundt. Det virker lidt som om at des mere man træner, des bedre går det, hm.
John: håber du fandt dit rolex igen
Husk der er ingen skam at vælte, det ser bare sjovt ud...
Håber vi snart ses igen. Smid en tråd, ellers gør jeg det

Poul: Det røde spor kan vi sagtens prøve, super at blive vist rundt. Det virker lidt som om at des mere man træner, des bedre går det, hm.
John: håber du fandt dit rolex igen

Husk der er ingen skam at vælte, det ser bare sjovt ud...

Det lyder som en fed tur I har haft. Godt at vores udlændinge kan tage vare på de nye.
Jeg glæder mig til at køre med jer til efteråret. For mig står den næste måned på kondition og bakketræning, men så bliver der tid efter Dustcup er færdig, til at hygge sig, mens de andre skruer op for de lange løb.
Jeg glæder mig til at køre med jer til efteråret. For mig står den næste måned på kondition og bakketræning, men så bliver der tid efter Dustcup er færdig, til at hygge sig, mens de andre skruer op for de lange løb.
Takker også for i dag, det var en hyggelig tur, ville egentlig godt have været med rundt anden gang, men handsker og hænder vat totalt fedtet ind i mudder, efter min utidige afsidning i mudder, da jeg ville rundt om Tobias da han sad fast. Det var dumt, meget dybt hul, landede på hænder og knæ i 1/2 m mudder.
Vi har også fået en sand poet i Michael, bare vent til turen bliver længere!!
Vi har også fået en sand poet i Michael, bare vent til turen bliver længere!!

Titanium på de indre linier
-
- 3000+ posts = spammer