@John som jeg læser det er en cayo evo rimelig race geometri. Men de har vist også slået to modeller sammen eller i hvertfald ændret lidt på modellerne som jeg ser det.
Jeg er nok også mest til lidt mere komfort frem og race all the way. Ellers tror jeg at jeg får ondt i lænden.
Det må komme an på en prøve. En racer er trods alt nemmere at prøve end en fully.
Har du tripple krank på eller race siden du vil have compact?
@Schønberg Det lyder som en god deal. Jeg har kigget lidt på dba. Men jeg synes ærlig talt ikke der er meget at spare. De fleste "ubrugte" står til vejl. pris eller 1000,- under men med dunkholder,sko og div skrammel jeg ikke gider betale for. Jeg skal gerne kunne mærke at de har lavet et fejlkøb

Fruen siger 10 max 13 og så er det med genbrug af mtb sko og pedaler. Men det overlever jeg nok. Det passer mig egentlig fint. Kontoen er jo ikke utømmelig og med tanke på sommeren køb som har rullet under 500km skal jeg nok ikke presse citronen
Jeg har mere eller mindre besluttet mig for at det skal være en carbon, for at få en ramme der evt. kan bygges videre på. Om ikke andet så vil jeg føle den er mere lækker end en alu.
Jeg vil kigge lidt på Focus Cayo, Scott CR1 og Connondale super six, som alle har rammer der sidder på på deres dyre modeller. Men jeg vil også se på Trek 3,x og et eller andet Giant.
Det ender nok med den hvor jeg får en god pris, siddestilling og en fornemmelse der siger mig at det er den rigtige. Om det så bliver 105 eller ultegra må jeg se på til den tid.
Der går en måneds tid eller to inden den handles så der er god tid til at prøve lidt forskelligt.