Manitou R7 Super

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
René
Ny på Hustleren

Manitou R7 Super

Post by René »

Jeg har anskaffet mig en ny forgaffel - det er en Manitou R7 Super.

Mit problem er at jeg ikke kan finde nogle oplysninger om hvilket tryk, der skal være på sådan en fætter. Jeg har været inde på Answerproduct men, der er ikke kommet nogen manual endnu. :?

Hvis der er nogle, der har guldkornene - og vil af med dem, ville det være rart :D
Per Olsson
Bagfra højre-om!

Post by Per Olsson »

Hej Rene .
Tjek lige denne , jeg fik ikke lige selv kikket efter , men måske står der noget her , de skrive godt nok "Description coming soon" men der en ask funktion. der er da vejr at prøve.
http://www.chainreactioncycles.com//Sea ... rtnerID=58
De bedste julehilsner Per
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Send dem en mail, mon ikke de kan maile dig en PDF? Det er da noget sjusk, at de ikke har opdateret deres side. I bund og grund er det jo en Skareb, så du kan vel bruge den manual som guideline.
René
Ny på Hustleren

Post by René »

Nu har jeg ledt oppe og nede - men der findes ikke, nogen tabeller over hvordan trykket skal være. Jeg har sendt en mail til AnswerProduct, og de svare tilbage, at der først vil komme noget sidst i Januar. Det er da meget flot, at markedsføre en ny model, uden de fornødne oplysninger om hvordan, man skal indstille sådan en gaffel. Det han kunne fortælle mig var, at med den vægt jeg har, kunne jeg starte med 100 Psi, og prøve mig frem efter det :idea: . Det har jeg så gjort - men det kan sku da ikke være rigtigt, at der ikke er nogen tabel at gå ud fra !. :evil:

Men godt Nytår til Jer alle! :)
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Her fra mine gemmer...

Post by Morten Hartvigsen »

.---------------- SKAREB ---------
Re: Hvor meget lufttryk i en skareb super? "Knut's" guide -
Du starter med at drøne ind på den side hvor Manitou har alle manualer liggende i pdf format og downloade manualen til din gaffel.
Derefter suser du lige forbi http://www.onlineconversion.com/ og konverterer din vægt i kilo til pounds - det skal du bruge for at udregne hvor meget tryk der skal i din gaffel.
Derefter læser du manualen og finder ud af (jeg har snydt lidt og læst den for dig) at trykket i gaflen skal svare til 75% af din vægt i pund hvis din gaffel er en 80mm ('03 eller '04) eller 50% hvis det er en 100mm ('04).
Jeg har iøvrigt også snydt lidt og fundet ud af at du vejer knapt 139 pund hvilket svarer til at du i en 80mm gaffel skal have et tryk på omkring 104psi og i en 100mm skal have omkring 70psi. Det lyder altså somom du har en 80mm gaffel.
Så nemt er det faktisk... men du må hellere lige downloade manualen og smutte forbi http://www.onlineconversion.com/ selv - jeg fik nemlig ret dårlige karakterer i regning...
--------------------------------------------------------------------------------
Re: Hvor meget lufttryk i en skareb super? Ulæst Peter Søgaard - profil 11-06-04 Besvar
Med din vægt på 63 kg skal du have et lufttryk på ca. 104 psi i din Skareb Super gaffel. Måske lidt mere alt efter smag.
Skareb justering = Hvis du vejer 86 kilo kan det konverteres til 189,5 lbs * 0,75 = ~142 psi.

Lufttrykket i en Skareb Super gaffel skal være 75% af din kropsvægt. På amerikansk opgives vægt i lbs. Derfor konverterer du din vægt til lbs: 63 kg = 138,89 lbs. Luftrykket i gaflen: 138,89 x 0,75= 104,17.
Se mere på nedenstående link: http://www.answerproducts.com/manuals/a ... eb_eng.pdf?
René
Ny på Hustleren

Post by René »

Tak for din fornemme beskrivelse af opsætningen - problemet er bare, at manualen til min gaffel (R7 Super) ikke er at finde på, deres hjemmeside endnu. Men det er helt klart, at jeg vil prøve at bruge din beskrivelse, når jeg får manualen.
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

hvis du ikke får skidtet at virker, køber jeg bare din gaffel :-)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Der er nok ikke mange som kører med præcis den mængde luft Manitou skriver i deres tabel, så du prøver dig bare frem. Mortens Skareb setup er fint at gå ud fra til en start.
René
Ny på Hustleren

Post by René »

Jeg har hørt at Ole Prassé hos Ritter, skulle være en haj til at rep. af Manitou gafler. Er der nogle der kan bekræfte dette - eller skal jeg prøve Road Bike Shop. Min nye R7 med loct out virker ikke - det vil sige at lock out´en virker så godt, at den har svært ved at slippe igen, så jeg er nød til at får den repareret.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Ja, ole er Manitou mand, og medlem af Team Hustler, så mon ikke han vil tage sig pænt af dig? :)
René
Ny på Hustleren

Post by René »

OK! Det lyder godt.

Tak for svaret J-LO
René
Ny på Hustleren

Post by René »

Ja, ole er Manitou mand, og medlem af Team Hustler, så mon ikke han vil tage sig pænt af dig?
Ja - det skulle man umiddelbart tro men ak - han havde ikke lyst til at reparere den fordi jeg har købt den i Tyskland :? . Han syntes at det var dumt jeg skulle betale for at få den repareret da garantien vil dække den i Tyskland. Det kan han have ret i, men når jeg nu gerne vil betale ham for det (Jeg kan ikke undvære den i 2 uger) så syntes jeg det er mærkeligt at han ikke vil tjene de penge det ville koste. Så jeg har fundet en anden forretning der gerne vil lave den.
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Ærgeligt, men hvor har du købt den i Tyskland ?
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Øv, det var kedeligt Rene:(
René wrote:
Ja, ole er Manitou mand, og medlem af Team Hustler, så mon ikke han vil tage sig pænt af dig?
Ja - det skulle man umiddelbart tro men ak - han havde ikke lyst til at reparere den fordi jeg har købt den i Tyskland :? . Han syntes at det var dumt jeg skulle betale for at få den repareret da garantien vil dække den i Tyskland. Det kan han have ret i, men når jeg nu gerne vil betale ham for det (Jeg kan ikke undvære den i 2 uger) så syntes jeg det er mærkeligt at han ikke vil tjene de penge det ville koste. Så jeg har fundet en anden forretning der gerne vil lave den.
René
Ny på Hustleren

Post by René »

Den er købt hos S-Tec-Sports. Jeg har talt med dem og det vil tage ca. 3 uger for at få den repareret, og det kan jeg ikke vente på :? . Det er godt nok ærgeligt at købe noget man tror er "noget af det bedste" og så ende med noget der ikke virker. Har du nogle erfaringer med lock out´en på sådan en fætter? :lol:
Post Reply