Sommer 2011 - Nu skal det være!!

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
Henrik Nielsen
1 omgang efter

Post by Henrik Nielsen »

Carsten Graff wrote:Jeg er ikke helt klar over hvem der køre med hvem og hvornår de forskellige kører.
Vi er p.t. 9 tilmeldte. Kent og Nino har selv fundet overnatning og transport. Så vi er 7 stk. der skal fordeles i 2-3 biler.
Jeg kører torsdag kl. 05.00
Jeg køre med dig Carsten :P
Peter Christensen
3000+ posts = spammer

Post by Peter Christensen »

Så snupper jeg den sidste plads hos Klaus
Gid det snart var maj...!
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Post by Niels G Henningsen »

mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Peter Baade
Stuntcyklist!

Post by Peter Baade »

Det er bare lækkert 8)
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Niels G Henningsen wrote:Er der nogen her, hvor vi stadig er i "drømmefasen", der tør komme med et dæk & dæktryks bud.....Der skal vel lidt mere luft i end til en typisk Hot Cup afdeling qua meget er på vej/grus vej...... :?
svarer lige selv, måske man skal have fat i "Tykke Albert"...

http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte ... rodukt=173

The best combination for Alpencross.

Large Volume. Low weight. Robust SnakeSkin sidewall and versatile lugs, because grip counts more than the last, weight-saving gram. New: Not only has the tread design changed, but also compounds have been configured for front and rear use. On the front is the TrailStar formula for maximum control and on the rear is the easy rolling and durable PaceStar compound. Let?s rock.

Image
mvh Niels Henningsen

Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Jeg var så uforskammet at kontakte Carol Rasmussen, som jeg ku' se havde kørt løbet i 2010.....Og hun var så venlig at svare :

Jeg ville vælge et let dæk. Mange kørte med Race King og det er et godt valg. Hvis I hellere vil have et mere solidt dæk og hører til i den tungere kategori bør i måske vælge Larsen TT, de vejer ca. 100gr. mere men er også et hurtigt dæk. De dæk kørte jeg med i Australien, jeg fik dem anbefalet af Klaus Nielsen og Simon Tarp , og synes selv de ruller ret godt. Jeg kører slangeløs og kørte med ca. 2bar dæktryk i Italien, hvilket er meget for mig. 90% af ruten er grusstier, derfor et rimeligt højt dæktryk. De eneste steder hvor I virkelig kommer på en prøve er visse grusvejs-nedkørsler hvor der ligger større sten og hvor mange deltagere kører ultra hurtigt

Tak til Carol.

http://www.cyclingnews.com/races/dolomi ... -1/results
mvh Niels Henningsen

Steen Andersen
Med blød hat

Post by Steen Andersen »

Er der nogen der har hørt noget mht gearing?? køre med 42-29 og så noget standart 9 speed casetteværk :? :?
Tykke kan også have tynd mave ;-)
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Steen Andersen wrote:Er der nogen der har hørt noget mht gearing?? køre med 42-29 og så noget standart 9 speed casetteværk :? :?
Nu er det jo svært når man ikke har været der, men da rigtigt meget er på vej af en slags, er der vel grænser for hvor stejlt det er....
Og de stykker der er a la singletrack/skovsti udgør mindre end 4 km, og kun 1/3 del heraf er opad...såh

Har ikke tænkt mig at geare om, men kører også herhjemme med triple foran på MTB'en....

Har på raceren kørt Monte Zoncolan (asfalt) , hvor de midterste 5 km er > 15 % i gennemsnit :!: med gearing 34/32...Så med mindste gear 29/32 burde du vel kunne trække dig op :D

http://ridewithgps.com/trips/134285

Men det gængse råd til bjergkørsel generelt er , det er bedre at have et for let gear i overskud end i underskud :shock:

Tilføjelse:Og bemærk de hurtige folk i problemer her i 2009 udgaven, samme vej rundt som 2011....omkring 2-4 minutter inde..Bl.a. Gilberto Simoni....ups :shock:

http://www.youtube.com/watch_popup?v=FX ... &vq=medium
mvh Niels Henningsen

Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Husk der kræves et "Medical Certificate" ifølge reglementet.....

Det er dog nok at din egen læge skriver , at man er ok....

Hello Super Dolomiti

I'm looking forward to do the race, but what about the medical certificate.
Is there a special document to use or is it OK for my family doctor to write a lettere that I can take along ,stating that I'm fit for the race ?

og Deres svar:

Hello

yes it`s enough if your doctor writes a letter saying that you are fit enough to make the race.

Kind regards

Sabine

ASV OK Suedtirol Dolomiti Superbike

p.zza von Kurz Platz 6, I-39039 Niederdorf / Villabassa

tel. +39 0474 745 551

fax. +39 0474 740 871

www.dolomitisuperbike.com
mvh Niels Henningsen

Peter Christensen
3000+ posts = spammer

Post by Peter Christensen »

Der er kommet en ansøgning om klub tilskud til turen og da jeg er turudvalgsformand har jeg sendt den videre til bestyrelsen. De har godkendt et tilskud som svarer til tilmeldingsgebyret på 55 euro pr. Hustler der deltager i løbet. Det begrundes med at turen har været annonceret i lang tid og at turen er åben for alle og for at tilskynde andre til at tage initiativ til arrangering af tilsvarende ture.
Gid det snart var maj...!
Steen Andersen
Med blød hat

Post by Steen Andersen »

Skal vi ikke lave et lille "møde" og planlægge hvad vi gør? inden vi tager afsted, hvis jeg altså kommer afsted :lol: for jeg får den helt store kontrol med ETG eller EKG eller hvad det nu hedder :shock: det ender nok med at lægen piller pladerne af mig som på en gammel bil. :roll:
Tykke kan også have tynd mave ;-)
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Steen Andersen wrote:Skal vi ikke lave et lille "møde" og planlægge hvad vi gør? inden vi tager afsted, hvis jeg altså kommer afsted :lol: for jeg får den helt store kontrol med ETG eller EKG eller hvad det nu hedder :shock: det ender nok med at lægen piller pladerne af mig som på en gammel bil. :roll:
Rigtig god ide, lægger gerne hus & kaffe -og The til Klaus- til... angående "synet" , så slap jeg -"som ældste køretøj"- igennem med pladerne i behold, med at få målt BT & lyttet på hjertet :D

Og fantastisk med klubtilskuddet, hvordan gør man i praksis ?

Og vejret i området:

http://vejret-dyn.tv2.dk/vejr/id-317757 ... blach.html
mvh Niels Henningsen

Peter Baade
Stuntcyklist!

Post by Peter Baade »

God idé med et precamp møde - jeg er klar
Schønberg
Mangler fart

Post by Schønberg »

Niels G Henningsen wrote: Og fantastisk med klubtilskuddet, hvordan gør man i praksis ?
Peter kan evt. få pengene udbetalt og fordele dem på turen til dem, der stiller op. Tror det er mest enkelt for vores kasser med en transaktion. Ville det ikke være OK? Peter kan du ikke sende en request til Casper på beløbet.
Schønberg
Mangler fart

Post by Schønberg »

PS. Jeg er super misundelig. God tur drenge :wink:
Post Reply