Henrik Storgaard wrote:
Hvis den kan bremse cyklen burde fælgen jo blive så varm at dækket smelter
Har da set en "nervøs" landevejs cyklist bremse så meget på vej ned af Col de Peyresourde, at fælgbåndet smeltede...og så punkterede han jo på eger spidserne indefra....Det blev han pudsigt nok ikke mindre nervøs af
mvh Niels Henningsen
Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Vi kan så konstatere at klodserne på en cykel (som er væsentlig mindre end en bil = større tryk pr mm2) også bliver MEGET varme og derfor kan der også vær en risiko for at den lille mængde (sammenlignet med en bil) bremsevæske der er ved calliperen kan blive så varm (270 grader -alt de vanddamp det har suget til sig) at en lille mængde kan koge og dermed danne damplommer = mistet bremsetryk. Men nok ikke stor sandsynlighed for det i DK.
Både og. Du glemmer at der er bremseforstærker på en bil og ikke på din cykel og at du træder trykker med foden i en bil og med hånden på en cykel.
Vi kan jo lave en test. Jeg tager et torv og en bil med til hotcup Så trækker jeg dig på cykel 20km/t imens du holder bremsen inde. Det skulle nok kunne få dem til at fade. Og så kan jeg måle med min laser temp-fætter hvor varme skiverne bliver
Hmm laser måler. Jeg måler lige på min bil inden onsdag og så får du min laser temp-fætter i pant for dit krankværktøj. Så kan du måle lige så tosset du vil
@Niels G Henningsen uhh han må have hængt noget i bremsen
Niels Pind wrote:Vi kan så konstatere at klodserne på en cykel (som er væsentlig mindre end en bil = større tryk pr mm2) også bliver MEGET varme og derfor kan der også vær en risiko for at den lille mængde (sammenlignet med en bil) bremsevæske der er ved calliperen kan blive så varm (270 grader -alt de vanddamp det har suget til sig) at en lille mængde kan koge og dermed danne damplommer = mistet bremsetryk. Men nok ikke stor sandsynlighed for det i DK.
næ
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''