Lygter
Jeg mangler seriøst en lygte. Men vil ikke ofre 2000+ på den. Dealextreme lygten lader til at skulle tilpasses lidt her og der før den er brugbar.
Lygter opgives i lux eller lumen. Men hvor meget skal de minimum være på for at være brugbare i skoven og på landevejen uden gadebelysning.
Hvilken er den billigste lygte i kan anbefale.
Lygter opgives i lux eller lumen. Men hvor meget skal de minimum være på for at være brugbare i skoven og på landevejen uden gadebelysning.
Hvilken er den billigste lygte i kan anbefale.
- Peter Juul
- Helt uden hænder!
Jeg har erhvervet mig 2x Dealextreme lygter af den styrmonterede type.
Har haft 1 på styret, som har siddet fint med den ene af de to elastikker der følger med. Batteriet monteret på frempinden.
Den anden monterede jeg på hjelmen med 2 stk. velcro bånd lidt nede i et af hullerne i hjelmen. Betteriet monterede jeg på min rygsæk. Ledningen er lige præcis lang nok når jeg sidder på cyklen. Men har overvejet at forlænge den med et mellemstykke og lidt krympeflex.
Det spillede perfekt. Godt kvalitetsindtryk og næsten ingen varme fra dem. Mega meget lys i de knap 2 timer første tur var på... Samlet pris inklusive told (Ja, jeg blev busted) ca. 1000,- for begge lygter.
Har haft 1 på styret, som har siddet fint med den ene af de to elastikker der følger med. Batteriet monteret på frempinden.
Den anden monterede jeg på hjelmen med 2 stk. velcro bånd lidt nede i et af hullerne i hjelmen. Betteriet monterede jeg på min rygsæk. Ledningen er lige præcis lang nok når jeg sidder på cyklen. Men har overvejet at forlænge den med et mellemstykke og lidt krympeflex.
Det spillede perfekt. Godt kvalitetsindtryk og næsten ingen varme fra dem. Mega meget lys i de knap 2 timer første tur var på... Samlet pris inklusive told (Ja, jeg blev busted) ca. 1000,- for begge lygter.
- John Bo Christensen
- Fås den i carbon?
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
- Henrik Storgaard
- Med nyvasket cykel
Det med at de ikke bliver varme skal du nok lige holde øje med. For bliver de ikke varme, er det vel et udtryk for at varmen fra dioden ikke bliver overført til lygtehuset, og det må alt andet lige forkorte diodens levetid.Peter Juul wrote:
Jeg tilføjede ekstra kølepasta mellem indmad og lygtehuset på min DealExtreme lygte af netop samme årsag.
/Henrik
- Peter Juul
- Helt uden hænder!
De afgiver varme, men ikke i en grad som jeg havde forventet. Har din tilføjelse af kølepasta da givet mere ekstern varme?Henrik Storgaard wrote: Det med at de ikke bliver varme skal du nok lige holde øje med. For bliver de ikke varme, er det vel et udtryk for at varmen fra dioden ikke bliver overført til lygtehuset, og det må alt andet lige forkorte diodens levetid.
Jeg tilføjede ekstra kølepasta mellem indmad og lygtehuset på min DealExtreme lygte af netop samme årsag.
- Henrik Storgaard
- Med nyvasket cykel
Når jeg kører bliver den ikke specielt varm (men der bliver den jo også kølet af fartvinden). Lige nu har den ligget på skrivebordet på fuld blus i 15 min. og stege termometret viser 62 grader.Peter Juul wrote:De afgiver varme, men ikke i en grad som jeg havde forventet. Har din tilføjelse af kølepasta da givet mere ekstern varme?Henrik Storgaard wrote: Det med at de ikke bliver varme skal du nok lige holde øje med. For bliver de ikke varme, er det vel et udtryk for at varmen fra dioden ikke bliver overført til lygtehuset, og det må alt andet lige forkorte diodens levetid.
- Peter Juul
- Helt uden hænder!
Ok, den test har jeg tilgode... Jeg har kun prøvet den i skoven ved. 4-8 grader, og dér var den ikke specielt varm.Henrik Storgaard wrote:Når jeg kører bliver den ikke specielt varm (men der bliver den jo også kølet af fartvinden). Lige nu har den ligget på skrivebordet på fuld blus i 15 min. og stege termometret viser 62 grader.Peter Juul wrote:De afgiver varme, men ikke i en grad som jeg havde forventet. Har din tilføjelse af kølepasta da givet mere ekstern varme?Henrik Storgaard wrote: Det med at de ikke bliver varme skal du nok lige holde øje med. For bliver de ikke varme, er det vel et udtryk for at varmen fra dioden ikke bliver overført til lygtehuset, og det må alt andet lige forkorte diodens levetid.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529Kenny wrote:Jamen så er der vel ikke andet for end at prøve en dealextreme. Forlængelse af ledningen kan jeg nok lige klare.
Har i oplevet at den forstyrre jeres gps, pulsur m.m.
Hvilken adapter skal jeg bestille med. Der er jo 12slags på siden og jeg kan ikke skelne dem fra hinanden.
-
- Ny på Hustleren
Jo, giver meget gerne en anmeldelse når jeg modtager dem. Er lige blevet sendt fra US i dag.Flemming Elhøj wrote:"Allbj" kan du ikke lige give en anmeldelse af dine lygter når du får dem testet?
John Bo Christensen wrote:Bestilte en Dealextreme d. 28/10 - venter spændt
Mvh John
Havde først bestilt fra DealExtreme, men simpelthen for lang ventetid!! efter 10 dage stod der stadig "In stock - normally ships in 1-3 days"Torben wrote:Jeg har bestilt en styrmodel den 9-10 . Den er ikke afsendt![]()
Har også bestilt pandelampen den 30-10 den skulle ikke være i restorder.
Der har lige været 8 helligdage i kina så de er lidt bagud.
Fandt samme lygte Magicshine 900 på www.geomangear.com , jeg bestilte i går og fik track and trace nummer i dag, det er service!
Mit råd, afbestil hos DealExtreme og bestil hos Geoman mens han stadig har nogen (han skriver på hjemmesiden når indeværende parti er udsolgt)
Mvh Allan
-
- Ny på Hustleren
Hvis der er problemer med kølingen, findes der i dette link en udemærket guide til at føje kølepasta til DX/Magicshine-lygterne:Henrik Storgaard wrote:
Det med at de ikke bliver varme skal du nok lige holde øje med. For bliver de ikke varme, er det vel et udtryk for at varmen fra dioden ikke bliver overført til lygtehuset, og det må alt andet lige forkorte diodens levetid.
/Henrik
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... p?t=232163
// Allan
- Kim K. Larsen
- Nu med chainsuck