Fordæk?...

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Peter Juul
Helt uden hænder!

Fordæk?...

Post by Peter Juul »

Ja.... Jeg er lidt i vildrede.... :shock:

Historien :!:
Jeg havde Vredestein Bull Lock 2.0 Ghetto Thubeless(Notubes) som fordæk. Greb super men rullede af fælgen 2 gange og gav nogle voldsomme styrt med +30km/t.

Nu har jeg Rocket Ron Evo med slange... Har resulteret i ca. 6 mindre styrt pga. for lidt greb i semi mudder/vådt føre. Føler ikke der er nogen forvarsel for hvornår de vælger at opgive grebet. Dog super greb bagtil!

Spørgsmålet :?:
Ergo... Jeg har brug for mere greb i fordækket/kantgreb. Derfor... Jer der har en lettere agressiv kørestil og har fundet FORDÆKKET... Hvad kører i med?

/Peter Juul
Nelmark
Ny på Hustleren

Post by Nelmark »

Jeg kom til at tænke på dæk tryk - hvad kører du med?
Peter Juul
Helt uden hænder!

Post by Peter Juul »

Nelmark wrote:Jeg kom til at tænke på dæk tryk - hvad kører du med?
Generelt lavt ... Tror jeg. Ca. 23-25 psi på fordækket. Jeg vejer knap 80 kg. og synes det er bomben at køre stærkt i sving/ lettere downhill.

Efter mine styrt er jeg begyndt at køre med mere tryk i fordækket, men aldrig over 28 psi.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Rocket har ikke specielt godt kant-greb, brug det bag og smid Nobby for.
Niels P
3000+ posts = spammer

Post by Niels P »

Specialized the captain control har suverænt kantgreb i sving og deres compound står suverænt fast på glatte flader. skulle kunne kunne køres tubeless (hedder 2bliss på specializedsk) men de finder jeg ud af på søndag. kører pt. med det både for og bag. 2.0" er lige så tykke som NN i 2.2".

Eneste ulempe jeg har fundet er at de godt kan pakke lidt hvis der er løst mudder
/Niels
Thomas Bruun
Ny på Hustleren

Post by Thomas Bruun »

Har lige smidt et 29" Maxxis Ardent på foran. Har kørt en enkelt tur i Rude i blandet terræn, og det klarede det fint. Specielt fedtede og mudrede tracks skar den igennem. Så var der så lige Racing Ralph bagtil, som skred ud en gang eller to. Det kan dog også skyldes et lidt for højt dæktryk.
Der står lidt mere her: http://www.maxxis.com/Bicycle/Mountain/Ardent.aspx
I øvrigt købt hos Chain Reaction Cycles til beskedne 240,- (for 29").
I lav højde...
Gary Fischer Cobia 29"
Peter Juul
Helt uden hænder!

Post by Peter Juul »

Jeg havde lige netop kig på et Maxxis Ardent ... Men fandt en dobbeltpakke med 2 Nobby Nic Evo til en yderst fordelagtig pris hos tysken. Et til mig selv og et til min svigerfar, som jeg overtalte til at køre Rocket Ron for og bag :oops:

Så nu skal "danskerdækket" Nobby Nic prøves ... Er ellers lidt lun på en kombo af Maxxis Ardent for(eller Bull Lock 2,35" kan jeg ikke finde i nogen butikker) og Maxxis Aspen Bag... men det må blive til foråret.

Kaptajnen har jeg også hørt godt om Niels, men det er jo en sand Jungle at vølge dæk.

Takker for svarene
Niels P
3000+ posts = spammer

Post by Niels P »

Peter Juul wrote: Kaptajnen har jeg også hørt godt om Niels, men det er jo en sand Jungle at vølge dæk.
Jungle og ikke mindst religion og kørestil
/Niels
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

altså .. til MTB skal bruges knopper :wink:

RR og tilsvarende, har også givet mig et par skulderskader, da forhjulet pludselig forsvandt.... men det kan selvfølgelig også skyldes min (og din)manglende teknig / føling med grebet på forhjulet... men det er noget man bare skal øve i 100 sving.... måske :wink:

Men flg. virker godt for mig: Schwalbe Nobby Nic, Continental explorer, begge rimelig universal dæk i DK. Jeg har brugt både UST og slange versioner af begge, og har aldrig oplevet et dæk der falder af (heldigvis) .. jeg bruger Mavic hjul..
Jan M
Træder stor mølle!

Post by Jan M »

Jeg kører også Ardent 29" og det har suverænt greb i sving. Det pakker heller ikke så let. Så har jeg RR bagpå, som køres med lavere dæktryk. Det spiller fint.
Daniel Smith
Yndlingsfarve: Grøn

Post by Daniel Smith »

allaround for me er Maxxis Ignitor!

Har brugt den samme dæk på mit forhjul i næsten to år...

Jeg vejer ca.75kg og kør med 40psi...it's never let me down!
En canadier, så måske har jeg nogle stave 'fejler'.
AndreasA
3000+ posts = spammer

Post by AndreasA »

Hutchinson Cobra - tørvejrsdæk (Abselons Gulddæk fra Beijing)
Hutchinson Python - "the best tire ever" citat Thomas Bonne

og så har jeg også været svært begejstret for Vredenstens Black Panther i 2.55 udgaven foran.
uhh, det er et nice dæk..
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Niels P
3000+ posts = spammer

Post by Niels P »

Vi mangler vist at have Continental på banen - er der slet ikke nogen som kører med det?
/Niels
Jais
3000+ posts = spammer

Post by Jais »

Niels Pind wrote:Vi mangler vist at have Continental på banen - er der slet ikke nogen som kører med det?
jo Mig, jeg har lige sat et sæt mountain king på, og er super fede.... ruller langt bedre en NN/RR
Niels P
3000+ posts = spammer

Post by Niels P »

Jais wrote:
Niels Pind wrote:Vi mangler vist at have Continental på banen - er der slet ikke nogen som kører med det?
jo Mig, jeg har lige sat et sæt mountain king på, og er super fede.... ruller langt bedre en NN/RR
Hehe tænkte det nok. Hvordan er de egentlig når det bliver blødt m.h.t. at stå fast og ikke mindst at undgå at muderet pakker-. Hvad med våde rødder og sving.....
/Niels
Post Reply