Historien
Jeg havde Vredestein Bull Lock 2.0 Ghetto Thubeless(Notubes) som fordæk. Greb super men rullede af fælgen 2 gange og gav nogle voldsomme styrt med +30km/t.
Nu har jeg Rocket Ron Evo med slange... Har resulteret i ca. 6 mindre styrt pga. for lidt greb i semi mudder/vådt føre. Føler ikke der er nogen forvarsel for hvornår de vælger at opgive grebet. Dog super greb bagtil!
Spørgsmålet
Ergo... Jeg har brug for mere greb i fordækket/kantgreb. Derfor... Jer der har en lettere agressiv kørestil og har fundet FORDÆKKET... Hvad kører i med?
Specialized the captain control har suverænt kantgreb i sving og deres compound står suverænt fast på glatte flader. skulle kunne kunne køres tubeless (hedder 2bliss på specializedsk) men de finder jeg ud af på søndag. kører pt. med det både for og bag. 2.0" er lige så tykke som NN i 2.2".
Eneste ulempe jeg har fundet er at de godt kan pakke lidt hvis der er løst mudder
Har lige smidt et 29" Maxxis Ardent på foran. Har kørt en enkelt tur i Rude i blandet terræn, og det klarede det fint. Specielt fedtede og mudrede tracks skar den igennem. Så var der så lige Racing Ralph bagtil, som skred ud en gang eller to. Det kan dog også skyldes et lidt for højt dæktryk.
Der står lidt mere her: http://www.maxxis.com/Bicycle/Mountain/Ardent.aspx
I øvrigt købt hos Chain Reaction Cycles til beskedne 240,- (for 29").
Jeg havde lige netop kig på et Maxxis Ardent ... Men fandt en dobbeltpakke med 2 Nobby Nic Evo til en yderst fordelagtig pris hos tysken. Et til mig selv og et til min svigerfar, som jeg overtalte til at køre Rocket Ron for og bag
Så nu skal "danskerdækket" Nobby Nic prøves ... Er ellers lidt lun på en kombo af Maxxis Ardent for(eller Bull Lock 2,35" kan jeg ikke finde i nogen butikker) og Maxxis Aspen Bag... men det må blive til foråret.
Kaptajnen har jeg også hørt godt om Niels, men det er jo en sand Jungle at vølge dæk.
RR og tilsvarende, har også givet mig et par skulderskader, da forhjulet pludselig forsvandt.... men det kan selvfølgelig også skyldes min (og din)manglende teknig / føling med grebet på forhjulet... men det er noget man bare skal øve i 100 sving.... måske
Men flg. virker godt for mig: Schwalbe Nobby Nic, Continental explorer, begge rimelig universal dæk i DK. Jeg har brugt både UST og slange versioner af begge, og har aldrig oplevet et dæk der falder af (heldigvis) .. jeg bruger Mavic hjul..
Jeg kører også Ardent 29" og det har suverænt greb i sving. Det pakker heller ikke så let. Så har jeg RR bagpå, som køres med lavere dæktryk. Det spiller fint.
Niels Pind wrote:Vi mangler vist at have Continental på banen - er der slet ikke nogen som kører med det?
jo Mig, jeg har lige sat et sæt mountain king på, og er super fede.... ruller langt bedre en NN/RR
Hehe tænkte det nok. Hvordan er de egentlig når det bliver blødt m.h.t. at stå fast og ikke mindst at undgå at muderet pakker-. Hvad med våde rødder og sving.....