næ, vi skulle kun køre 3 omgange på den våde og kuperede rute, med svære nedkørsler, og et par fedtede opkørsler, resten kunne køres.
Jeg fik en 5 plads i motion, lå ellers 3'er efter 1,5 omgang, men så røg en baggy rytter forbi, og én mere på sidste omgang. Tides var ca. 51min, så det var hutrigt overstået.
Jeg føler nu med elite som skulle køre 8 omgange.. det må give tider over 2timer for størstedelen.
MTB liga #4 d. 16 Aug. Trørød
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
Det var faktisk en super rute, som burde kunne køres. Da jeg kom kl. 9.15 var arrangørerne ikke helt klar til indskrivningen, så jeg fik ikke prøvet så meget af ruten, som jeg havde håbet. Efter en ½ opvarmningsrunde, hvor jeg ikke kunne køre op ad bakkerne med RR men ikke havde de store problemer nedad, valgte jeg at skifte til Bull Lock bagpå i sidste øjeblik.
500 meter ude på ruten kum vi til den første nedkørsel med 20 cm. muld. Ham der kørte foran væltede midt på nedkørslen og jeg forsøgte at undvige og kørte direkte ind i nogle træer. Det samme skete på næste nedkørsel. Efter yderligere et par styrt på starten af 2. runde besluttede jeg mig for at rulle stille i mål og sige tak for i dag
Jeg véd ikke om det er meningen, men Shimanoligaens spor er vist noget mere drabelige end dem der er til Dusten men hvis man er til lidt adrenalin og ikke gider køre i kø så kan Shimanoligane klart anbefales
Og så er der et godt udvalg af kager, chips mm man kan købe efter løbene 
500 meter ude på ruten kum vi til den første nedkørsel med 20 cm. muld. Ham der kørte foran væltede midt på nedkørslen og jeg forsøgte at undvige og kørte direkte ind i nogle træer. Det samme skete på næste nedkørsel. Efter yderligere et par styrt på starten af 2. runde besluttede jeg mig for at rulle stille i mål og sige tak for i dag

Jeg véd ikke om det er meningen, men Shimanoligaens spor er vist noget mere drabelige end dem der er til Dusten men hvis man er til lidt adrenalin og ikke gider køre i kø så kan Shimanoligane klart anbefales

Nu kan det da kun gå fremad....
Ruten virkede ret barsk i starten, så jeg valgte at lægge meget stille ud og starte bag i feltet. Første loop tog os heldigvis udenom de fleste bakker. Ser Kent styrte halvvejs ned af den lange nedkørsel, men heldigvis vælger dem mellem os at trække ned, så der ikke kom fler farlige situationer.
Kører forbi Kent. Når op til Jan - en af De Gustne Øgler, som jeg egentligt havde tænkt at give sejren på forhånd, men det gik simpelthen for langsom for ham på møllehjulene
Efter første omgang løber jeg forbi Flemming op ad bakken efter mål og så ligger jeg rimeligt alene resten af løbet. Lidt mærkeligt kun at have vildfarne hundeluftere som selskab. Jeg kan ikke få mig selv til at træde igennem, så jeg ligger kun omkring de 87-88%. De tekniske sektion går fint, når bare man ikke bliver presset.
På sidste omgang med 2km tilbage ser jeg Jan bagved, så jeg sparer mig og sikrer, at jeg kommer først ind på det sidste single track. Lige før mål prøver han at overhale, men jeg screener ham af. Desværre ligger jeg på mellemklingen, så jeg panikhjuler i siksak foran ham, men kommer dog ind før ham. Det var vist lidt af en foræring
Fint løb, men underligt at køre i kun en time og med så få deltagere. Kan dog absolut anbefales.
Kører forbi Kent. Når op til Jan - en af De Gustne Øgler, som jeg egentligt havde tænkt at give sejren på forhånd, men det gik simpelthen for langsom for ham på møllehjulene

Efter første omgang løber jeg forbi Flemming op ad bakken efter mål og så ligger jeg rimeligt alene resten af løbet. Lidt mærkeligt kun at have vildfarne hundeluftere som selskab. Jeg kan ikke få mig selv til at træde igennem, så jeg ligger kun omkring de 87-88%. De tekniske sektion går fint, når bare man ikke bliver presset.
På sidste omgang med 2km tilbage ser jeg Jan bagved, så jeg sparer mig og sikrer, at jeg kommer først ind på det sidste single track. Lige før mål prøver han at overhale, men jeg screener ham af. Desværre ligger jeg på mellemklingen, så jeg panikhjuler i siksak foran ham, men kommer dog ind før ham. Det var vist lidt af en foræring

Fint løb, men underligt at køre i kun en time og med så få deltagere. Kan dog absolut anbefales.
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
Det var f.....hårdt. Man mistede totalt luften på der første 1,5 km hvor bakkerne var svære/hårde/umulige at køre. Jeg lå ca. 95-98% af max, så man brugte resten af ruten til at lade op til en ny omgang bakker. Nedkørslerne var også tekniske svære. Der var specielt 2 hvor det var umuligt at bremse. Man kurrede simpelthen bare nedad. Min maglende teknik og mod gjorde at jeg kun kom ned een gang uden at vælte eller løbe ned
Det var utrolig fedt ikke at skulle kører i kø. Eneste negative ting var at mang kun kørt 3 omgange - for mit vedkommende ca. en time. Det er lige i underkanten.

Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
Kanon rute. Når først musikken spillede, var det faktisk en rigtig fed rute. Nogle tricky nedkørsler og et par enkelte opkørsler, der krævede både gode stænger, teknik og lidt held.
Bo T kørte total Hustler stil med indledende foræringer af podiepladser. Ved den første nedkørsel vælter halvdelen af feltet og Bo T slipper væk. I slutningen af anden omgang får jeg kontakt med to andre ryttere og ser på sidste omgang Bo T længere fremme. Så går jagten ind og han hentes let. Jeg får næsten lukket hullet, da en slædehundehvalp står på sporet og kræver fuldt stop. Det sidste stykke kører jeg helt op og der bliver spurtet om sejren. Bo laver en Cavendish og spærrer totalt. God hustler stil.
Katana siger vi var fire sekunder fra hinanden i mål.
det tror jeg ikke vi var. ses til Dust
Bo T kørte total Hustler stil med indledende foræringer af podiepladser. Ved den første nedkørsel vælter halvdelen af feltet og Bo T slipper væk. I slutningen af anden omgang får jeg kontakt med to andre ryttere og ser på sidste omgang Bo T længere fremme. Så går jagten ind og han hentes let. Jeg får næsten lukket hullet, da en slædehundehvalp står på sporet og kræver fuldt stop. Det sidste stykke kører jeg helt op og der bliver spurtet om sejren. Bo laver en Cavendish og spærrer totalt. God hustler stil.
Katana siger vi var fire sekunder fra hinanden i mål.

det tror jeg ikke vi var. ses til Dust

- Henrik Storgaard
- Med nyvasket cykel
Så'r der billeder: Shimano Liga 2009 4. afd.
Super billeder endnu engang
Og som altid, en fotograf på pletten,
når der er styrt

Og som altid, en fotograf på pletten,
når der er styrt

Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;