DustCup4 på HerstedHøje..

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

David Darret wrote:Har kørt rigtig meget på Rocket Ron, og har aldrig punkteret...så go for it.... men hvorfor så meget fokus på Morten H?...... tror du ikke du heller skulle holde øje med Palle PS Madsen. :o
Jeg kører for hyggens skyld. Gider ikke sidde i udbrud med Palle :-)
Og så er jeg ikke en gang sikker på, at jeg kan sidde med Morten i morgen, for jeg tror, jeg er ved at få en dejlig gang forkølelse... Dejligt...
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
David Darret
Med nye kabler

Post by David Darret »

BoS wrote:
David Darret wrote:Har kørt rigtig meget på Rocket Ron, og har aldrig punkteret...så go for it.... men hvorfor så meget fokus på Morten H?...... tror du ikke du heller skulle holde øje med Palle PS Madsen. :o
Jeg kører for hyggens skyld. Gider ikke sidde i udbrud med Palle :-)
Og så er jeg ikke en gang sikker på, at jeg kan sidde med Morten i morgen, for jeg tror, jeg er ved at få en dejlig gang forkølelse... Dejligt...
Vægt og pris på de new ultimate? :wink:
Sygdommen ville sætte mig af - men jeg vandt spurten...
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Første gang EVER der ikke er nogen som skriver om dagens løb?!?! Var det ikke ok på højen i dag? Ikke min kop the, men derfor kan det jo godt være sjovt? (Var der ikke selv....)

J
Kent
En kop latex tak

Post by Kent »

Ja, tak for i dag og masser af gode hustler fights 8)

Mit gæt er, at halvdelen vil sige, at der var alt for meget landevejskørsel og liggen på jul på grusstierne og at den anden halvdel vil sige, at det var nogle vildt ubehagelige bakker :lol:

For hulen hvor var der nogen, der kunne buldre igennem på de lige stykker med 10 mand på række - jeg checkede lige en ekstra gang om jeg var punkteret, for det føltes somom jeg holdt stille. Men fint løb - ingen klager herfra :lol:

Og fantastisk support fra Andreas - den mand har ikke brug for en megafon :D
Nu kan det da kun gå fremad....
Nino
Med nye kabler

Post by Nino »

Tak for et godt løb. Endelig, endelig kom jeg forbi Kent!!!
Men føj for nogle lange stykker hvor det bare gjaldt om at ligge på et godt hjul.
Tak for kampen til Kent og Schønberg.
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Tak for i dag. Sikkert et fint løb for mange, men jeg syntes at der var for mange højdemeter på et for lille område. Ruten var højdemeter med efterfølgende Tons og det var så det ;-((

Jeg valgte, i starten, at ta' den med ro for at spare kræfterne til tonsestykket hvor man virkelig burde kunne hente tid, men kort efter de sidste højdemeter var min sadel løs og jeg brugte mere tid på at holde den vandret end på at køre cykelløb, så delvis stående og ellers pressende sadlen fra lodret til vandret kom jeg da i mål efter første omgang. Per Olsson havde den nødvendige Unbrackonøgle (tak for hjælpen Per) og løbet kunne fortsætte, men så var det 'kun' at hente nogle af de som havde overhalet mig. På en ingen måde en oplyftende DustCup for mit vedkommende og jeg besluttede da også at stoppe efter anden runder, uhjæpelig sat som jeg var ;-)

PS: Vi fik Finn på podiet. Et stort til lykke!!!!
Last edited by Jan Lohmann on 27 May 2009, 23:00, edited 1 time in total.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
HenrikJ
Stuntcyklist!

Post by HenrikJ »

Tak for i dag.
Ja man kan ikke sige, at der var smalle single track stykker hvor overhalingerne sinkede. Og man kan heller ikke sige at der manglede højde meter (i hvertfald ikke på den første 1/10 del af ruten). :roll: :roll: Men sædvanen tro var der gode Hustler figth og blikke som gjorde løbet sjovt. Og vejrguderne skal have en venlig tanke i aften.

Havde selv en god dag hvor jeg havde satset lidt med en stiv forgaffel for at spare lidt på vægten til højde meterne. Men der skulle godt nok arbejdes på grusstykkerne for ikke at få huller, for så var man hurtigt sat.

Tak for kampen Palle :wink:
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Philip Brint
Asfalt nej tak!

Post by Philip Brint »

Endnu en dag med en Hustler på podiet:

Image

Det kan være vi skal til at bruge Podie Finn noget mere. Tilykke med placeringen.
Rivette F8
Niels P
3000+ posts = spammer

Post by Niels P »

Tak alle sammen for en god dag trods alt. Var lidt alene i BOX 11, eneste grønne trøje var senior som jeg kunne skimte et par boxe længere fremme. Forventede ikke det store men ud fra resultaterne var det vist ikke så tosset endda. Efter den lidt forvirrende start gik det fint til første opstigning (første gang uden at stå stille i kø). Vi kørte i stang op af grusvejen, men det rullede fint. Der var selvfølgelig de sædvanlige padder som skulle prøve at vinde et par placeringer på at overhale. Den lange DH mudderskrænt var ikke så slem og jeg tog flere på vej ned som var direkte bange for den. Generelt er mange af dem jeg starter med så dårlige teknisk at så snart det bliver snævert eller går stejlt ned så står de stille. Desværre står jeg så stille når det går opad. :cry: Kørte dog den første lange græs stigning hvor jeg så dagens eneste pige - Alice med en punktering. Tak til Andreas og Lea for heppekoret på stigningen, det er bare fedt. traversen var der mange som skred ud på hvor mine Geax'er stod godt fast. Senior var stadig at skimte i horisonten men kom ikke nærmere. Op over den lille bakke til fods på den stejle og på cykel ad den flade og så rystetur ned til det laaaannnnggggeeee flade stykke. Mine nye FULCRUM RED ONE kom her rigtig til deres ret og med 10 PSI mere i dækkene end normalt fik jeg hurtigt fart på og begyndte stille og roligt at æde ryttere. En af de første var nogle af U15 rytterne som stidste gang slog mig på målstregen. På de lange flade grusstykker røg de hurtigt bagud. Jeg prøvede at finde nogle med samme tempo at køre med så vi kunne skiftes til at føre på de flade stykker i modvind og det lykkedes faktisk et stykke inde på 2. halvdel af 1. runde. Dette samarbejde med en 4-5 stykker, bl.a en SAS fyr hvor ham og jeg skiftedes til at opmuntre hinanden, holdt næsten til inden mål på 3. runde, hvor den ene måtte slippe og den anden fik en punktering inden den sidste bakke. Tak for samarbejdet.
Ellers var resten af løbet rimeligt trivielt. Jeg åd nogle stykker på det flade og på de stejle bakker nedaf og tabte dem igen opad bakke. For en gang skyld blev jeg kun lappet af en små 30 stykker af føregruppen og vist ingen Hustlere i blandt. Endte efter 3 omgange og godt 32 km med et snit på 18,9 km/t som nummer 257 sammenlagt som skulle give en box% omkring 71% som jeg allerede har !!!!! :evil: Da jeg havde klædt om var præmieoverrækkelsen igang (memo til mig selv - skriv seddel INDEN omklædningen næste gang.) Sidst var det den varme mad i St. Dyrehave der glippede. Ser på bilens viskerblad at tøserne ikke gider mere snak om hvepsebo m.m. og har startet deres eget løb. Kanske være man skulle satse på en startplacering i box 2 her :lol: held og lykke piger. Kan være der er større chance for at se nogle piger der end fra box 11. Ses på Søndag - håber knæerne holder for de er godt nok ømme nu.
/Niels
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg

Post by Palle 'PS' Madsen »

Tak for igår.
Ok rute, de der bakker kunne godt nok hive kræfterne ud af benene på no time. Resten af ruten var hurtig og det mindede en lille smule om landevejsløb, hvor man helst skulle sidde i en gruppe for komme hurtigt rundt.

Savnede Charlotte, JLo, Hanne og Jannik uendeligt meget til at heppe på bakkerne :)
De Hustlere som ikke kørte, kunne kun fortælle mig, hvor træt jeg så ud på vej op af bakkerne.

Tak til vejrguderne for perfekte rammer og til Henrik for en god fight.
8)
Last edited by Palle 'PS' Madsen on 28 May 2009, 08:22, edited 1 time in total.
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
Tommy Hass
Over stok og sten

Post by Tommy Hass »

Tak for igår.
Jeg synes faktisk det var en meget sjov rute.
Godt med højdemeter og godt med tons.
Nedkørslerne var i rigtig fin stand og man kunne bare give den max gas nedaf.

Jeg fik som vanligt en ret dårlig start, og blev sat af alle box 3´erne.
Men langsomt åd jeg mig ind på først René, så Skafte, Hartvigsen og Niels.
Flemming Meyer kom også og blandede sig og tog et par gode føringer i min lille gruppe der var blevet dannet af 2 mindre grupper. Der blev gået til den til sidst, med flemming i front og jeg lå som 3´er i gruppen da vi render ind i den sidste stigning lige inden mål. Jeg springer af cyklen og løber hele vejen op og kommer dermed først op og igang med nedkørslen til mål hvor jeg krydser mållinien 4 sekunder foran. :D

Tog også lige en Odlo undertrøje i lodtrækningen, så alt i alt en super god dag :thumbsup:
Godt skilt er halvt samlet.
Michael J
Set uden lys

Post by Michael J »

Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Schønberg
Mangler fart

Post by Schønberg »

Tak for i går.

Jeg havde på forhånd set mig sur på det skallede bjerg, hvorfor cykle op og ned af nogle knold med græs på, når der findes så mange lækre skove i Danmark?

Men da starten gik, fik jeg vendt min irritation til hidsig energi, og så skulle den bare ha’ gazzzz :twisted:

Tak Nino for dejlig tæt race, de to sidste omgange. Det gav ekstra energi :thumbsup: Jeg var lige ved at miste dig til sidst, men fik kørt mig op til dit baghjul igen og kom ind i 1:31:10.

Det endte klar med at være det bedste løb for mig i Dusten i år, så selv om jeg var skeptisk fra start og nær var blevet hjemme hos familien, der hellere ville have fejret føs'da' sammen med mig, end at jeg prøvede at bestige det skallede bjerg.

Derfor smuttede jeg hurtig efter at være kommet i mål, så jeg lige kunne nå at puste de 47 lys ud inden der gik ild i lagkagen :party: og så var der jo også lige en fodboldkamp.

Er der nogen der har hørt noget om ham, der blev revet omkuld af et krydsende dyr på sporet :?:
AndreasA
3000+ posts = spammer

Post by AndreasA »

Palle 'PS' Madsen wrote:Savnede Charlotte, JLo, Hanne og Jannik uendeligt meget til at heppe på bakkerne :)
De Hustlere som ikke kørte, kunne kun fortælle mig, hvor træt jeg så ud på vej op af bakkerne.
Ups, det var vist mig... :roll: :roll:
Det var bare gazz, Palle. Du så super skarp ud igår.
Vi havde en fest på den forblæste knold der, og et eller andet skulle vi jo råbe...
Jeg finder superlativerne frem næste gang :D :D :D

Det så forøvrigt vildt fedt ud oppe fra toppen, da starten gik & hele feltet rullede ud af grusejen og kom op til toppen som perler på en snor.
Lea, min datter på 5, har forlængst fundet ud af, at det er dem i grønne trøjer vi råber efter..
og så at man aldrig skal gå uden lige at runde det hvide telt (kagebordet..)
"Far, Faaaaaaarr...!!!! Skal vi ikke snart over til teltet, hva' far...??" :) :)
De lærer sgu hurtigt

Godt kørt af alle i grønt. Vi ses Søndag i Gribskov.

Og te'løk med fødselsdags igår, Schønne, hvis du er Barca-fan, var det da en meget god gave at slutte dagen med..
Hilsner fra Valby
Andreas
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg

Post by Palle 'PS' Madsen »

:thumbsup: :P
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
Post Reply