Råd til køb af første cykel søges

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Kenny
3000+ posts = spammer

Post by Kenny »

@Peter jeg henter cyklen ved 17tiden i morgen og får gæster til spisning så jeg får desværre ikke tid til en tur i skoven. Men hvis i tager en tur lørdag formiddag er jeg frisk. Så kan du jo få en tur på en rigtig cykel hvis sadlen kan komme så langt ned :wink:

@Crappy jeg tager en beslutning i morgen. Hvis jeg finder et godt tilbud er det da muligt jeg køber sko.

@Niels Og så har du ikke opdateret billedet :? Jeg giver skumgrebene en chance, men de hvide du har monteret er nu piv frække.
Jeg fandt træningslinket i toppen. De små rundture kan godt lokke. Men nu starter jeg lige stille ud alene eller med Peter i hånden :lol:
Gudmundseth
Uden hjælpemotor

Post by Gudmundseth »

Tillykke med din nye cykel - den bliver du med garanti glad for.
Behold dine skumgreb - de er måske ikke så fede at se på men gode at køre med. Jeg har skiftet til skumgreb på alle mine mtb cykler og kommer aldrig til at køre med andet igen. Den eneste ulempe der er ved skumgreb er at de bliver meget våde i regnvejr.
Sæt et par billige Shimano spd pedaler på med det samme, det kommer du ikke til at fortryde. Du kan evt. starte med et par hvor der kun er klik på den ene side.
God tur i skoven :D
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
Peter 'TB'
BOFH

Post by Peter 'TB' »

Kenny wrote:@Peter jeg henter cyklen ved 17tiden i morgen og får gæster til spisning så jeg får desværre ikke tid til en tur i skoven.
Hvad laver Naja?? ;)

Jeg tror måske jeg har et sæt pedaler i skuffen - det er Shimano SPD pedaler, mener det er en model 520
Neno
Ny på Hustleren

Post by Neno »

Og jeg har nogle sko Shimano M122 i str. 44 brugt 5-6 gange

Ps. tillykke med cyklen :D
Nu med Yeti ARC
Niels P
3000+ posts = spammer

Post by Niels P »

Kenny wrote:
@Niels Og så har du ikke opdateret billedet :? Jeg giver skumgrebene en chance, men de hvide du har monteret er nu piv frække.
Det er fordi jeg ikke er færdig. Den har lige fået et sæt brugte X-0 skiftere, X-0 bagskifter med nye røde Token pulleyhjul og en X-9 forskifter. Der kommer et billed når den er færdig - hvis jeg bliver færdig :D - ellers må du komme i skoven og se den. M.h.t. pedaler kan jeg anbefale Look Quarts. De er billige (400-500 kr.), lette i vægt selv uden carbooooiiiinnnnngg og lette at bruge og fås også i lirefarver :lol: Er lige skiftet fra et par eggbeatere og det har jeg absolut ikke fortrudt
/Niels
Kenny
3000+ posts = spammer

Post by Kenny »

@Gudmundseth Jeg skal nok se på de pedaler i morgen hvis det kan gøre jer glade :D
Lidt våde finger er nok det mindste problem, med mindre det er vinter.

@Peter hun støvsuger og laver mad. Som en kone bør gøre :wink:
Smid mig lige en sms i aften eller i morgen tidlig hvis du tager i skoven i morgen middag. Mon ikke jeg kan nå at hente cyklen, købe lidt dimser og være i skoven ved 12tiden. Vores kunden ville drikke en fredags øl så jeg nåede ikke ind og hente den i dag :cry:

@Neno Hvis jeg klipper fire tær på hver fod passer de nok :shock:

@Niels Husk nu der også skal være tid til en tur i skoven.......Pedaler ser ud til at at være religion.
Kenny
3000+ posts = spammer

Post by Kenny »

I mandags tog jeg en kort tur på små 12km hvoraf de 4var i skoven med lidt småbakker osv.
Optistisk som jeg er tog jeg en tur i morges på det hvide spor med 2 kollegaer.............Fuldstændig vanttig spor, men jeg gennemførte da selvom jeg måtte trække op ad en del af bakkerne. Jeg mangler vist både de rette benmuskler og teknik til at komme op uden jeg går i stå på en rod, for højt gear eller for lavt så forhjulet flyver.
Selv den 4mands gruppe der kørte forbi os så ikke helt ubesværet ud selvom de trampede hele vejen op ad de bakker jeg have opgivet på forhånd :) Men de skulle vist også kun 4omgange :shock:

Hvilke spor egner sig bedre til en nybegynder. Der må gerne være tekniske passager, men meget gerne lidt mere flow end på det hvide spor.
Peter Christensen
3000+ posts = spammer

Post by Peter Christensen »

Den del af rød rute der kører gennem Hareskoven er ikke specielt kuperet men der er gode muligheder for at få et godt flow med noget teknisk træning.
Gid det snart var maj...!
Post Reply