kæde der "hopper" - måske ved samleddet ?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

kæde der "hopper" - måske ved samleddet ?

Post by Morten Hartvigsen »

har lige monteret ny ultegra kæde, krans, og bagskifter på landevejsridderen (klingen er relativ ny)

problemet er at kæden hopper lidt (ca. en tand) på bagkransen for hver anden omgang med pedalarmen.. og det gjorde den egentlig også før der blev skiftet overnævnte stumper (den havde nu også kørt to vintre, så de trængte til udskiftning anyway...)

Før jeg skiftede alle overnævnte dele prøvede jeg at korte lidt af kæden da jeg mistængte en lidt "træt" fjeder i bagskifteren, men det hjalp ikke.

Hvad kan jeg gøre for at slippe af med problemet ?.. som jeg tror skyldes samleddet (hvad ellers?)... problemet opstår kun når man træder medium til hårdt i pedalerne (ikke grine nu :wink: ), så problemet kan ikke genskabes ved bare at køre pedalarme rund uden rytter, så jeg kan ikke rigtig se hvad der er galt...
Casper Ortvald
Set på landevejen!

Post by Casper Ortvald »

Er det ikke bare et stift samleled, du skal ha løsnet ?
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg

Post by Palle 'PS' Madsen »

Lyder næsten som noget jeg prøvede for nyligt.
9 speed kæde på 10 speed kassette.
Duer ikke!
Husk at samleleddet også skal være den rigtige speed.
8)
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
Jais
3000+ posts = spammer

Post by Jais »

på mine Shimano kæder bruger jeg ikke stiften men et SRAM samle led...
Brian S
Ny på Hustleren

Post by Brian S »

er det måske dine forklinger som prøver at fange kæden når du belaster armene?..jeg tror det måske kan være "flex" i pedal armene som gør at "løfte stifterne" fanger kæden en lille smule! ;)
3000 Helsingør
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

det er ikke noget med forklingerne.... og alle kædeled kan bevæge sig 100% fino (kæden er jo også ny).....

ja det er 10 speed, og jeg bruger et KCMC 10 speed samleled - MEN MEN det samled ligner nu mere et 9 speed, selvom der står 10 speed på det ! sådan noget fusk.... eller bare dårlig produktion, eller manglende kvalitets kontrol

det er også lidt bredere end kæden, og kan flytte sig sidelens, så det er helt sikkert synderen .... (sikker noget kopi fusk som en kendt cykel handler har solgt mig :wink: ) måske det er håndlavet af et barn i kina...

jeg må købe et par nye ....
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg

Post by Palle 'PS' Madsen »

:thumbsup:
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
Post Reply