Konsekvenser af et cykleløb...

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
AndreasA
3000+ posts = spammer

Konsekvenser af et cykleløb...

Post by AndreasA »

Jeg har postet den her på Dmk's board, men den kommer lige her også...
(der er seføli ikke nogle i grønt der er skyldige, men alligevel..)

Til alle Slush-ryttere ved Slush-Finalen i Tokkekøb Hegn. d. 22 Februar.

Som Bo Falck tidligere har nævnt på dmk’s board så var der flere af jer der ikke magtede at parkere jeres biler ordentligt deroppe… :o(
Det er faktisk værrer end først antaget og jeg har idag modtaget følgende rimelig triste skrivelse fra Allerød Kommune.

"KONSEKVENSER AF CYKKELLØB.
I forbindelse med et cykelløb i Tokkekøb Hegn søndag d. 22 Februar blev Allerød kommunes vejarealer efterladt i en kedelig forfatning.
Mødestedet var Blovstrød Stadion hvor deltagere og tilskuere havde parkeret deres biler på de omkringliggende veje, men derved hindret beboere i fri passage,
efterladt spor-opkørte rabatter samt en del affald i form af papir, plastflasker m. v.
Som vejmyndighed henstiller Allerød Kommune til at der ved fremtidige cykeløb I Tokkekøb Hegn og andre skove, tages hensyn til såvel beboer på de omkringliggende veje som rabatter og beplantning.

Allerød Kommune stiller krav til benyttelse af vejareal ved cykelløb på vejene som:
- at vejene efterlades I ryddet og ren stand
- at eventuelle skader på beplantning, fortov, rabat eller beplantning, som følge af løbet udbedret for klubbens regning
- at der friholdes en 3 meter bred passage på vejene til evt. udrykningskøretøjer.

De samme krav kunne gøre sig gældende ved et skovløb, da offentlig vej ofte benytes til parkering.

Med Venlig hilsen
Allerød Kommune – Drift & Anlægsteam”

Jeg ved ikke hvem det var der ikke kunne finde ud af at parkere deres biler eller rydde op efter sig, men jeg er helt målløs. Det må som udgangspunkt være personer over 18 år med en vis forståelse for at respektere sine omgivelser, og når man fra Slushcup’s side informere om at man kan parkere på de omkring liggende veje. Ja, så går vi som udgangspunkt udfra, at man som rytter tænker sig om & som et minimum følger færdselsloven....!!!!
En mountainbikers fineste motto er ”Leave no trace” og det gør sig også gældende i forbindelse med transport ud til diverse løb.

Jeg er megaskuffet over at i ikke kan finde ud af at parkere jeres biler ordentligt, da i nu har gjort det endnu mere besværligt at arrangere løb deroppe til jeres fornøjelse.
(Hvor mange klubber tror i lige, der gider at betale for re-etablering af vej-anlæg efter et mtb-løb..) og udover det, går det måske også ud over skovens andre brugere, som vi jo i forvejen ligger i ”clinch” med..
Så gi jer selv hånd, parkeringsyndere” I har lige gjort det mega svært at lave fede løb i Tokkekøb Hegn og Allerød Kommune’s andre skove... Tak for det...!!!!!
Og tænk på hvor smider bilen til næste løb. Dust, eksempelvis. Der er ingen grund til at blive upopulær i andre kommuner også.

Andreas
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

En skam at mange MTB ryttere er så dårlige til at tænke på andre end sig selv, men er det kun MTB ryttere? Er det ikke den generelle tendens i samfundet pt. at alle er sig selv og sit afkom nærmest!?

For øvrigt så er jeg 100% procent enig i dit udsagn.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Philip Brint
Asfalt nej tak!

Post by Philip Brint »

Pisse ærgelig afslutning på et ellers perfekt løb.

Skal vi lave finalen deroppe igen næste år, er der vist kun en vej - Parkeringsvagter. Desværre for det burde fandme ikke være nødvendigt.
Rivette F8
BoT
Bagfra højre-om!

Post by BoT »

Det er godtnok surt :-(
Desværre kan man næppe bruge samme folk til både p-vagt og banevagt, da de grimmeste parkeringer ofte er dem, der kommer (for) sent og smider bilen et tilfældigt sted. Det betyder, at vi skal finde rigtig mange vagter hver gang eller have hjælp udefra (Hjemmeværn eller lign).
Torben
3000+ posts = spammer

Post by Torben »

Til orienteringsløb bruger vi tit IBM / Novo Nordisk på Sortemosevej 21.
til parkering når vi løber i tokkekøb. Så skal man bare skrive i indbydelsen at der er parkering der. og det er forbudt at holde andre steder. Det kræver kun 1 parkerings vagt.
Casper Ortvald
Set på landevejen!

Post by Casper Ortvald »

men, Torben..... det er jo ikke ulovligt...

Personligt kan jeg sige at- jeg skal ALDRIG sættes som P-vagt....

MTB løb det er det vi laver.. ikke politi arbejde.

Klart er kommunens måde at reagere på at sige nej til os mht skoven, og det vil da være surt. men de må selv være med på at finde en løsning, da det er helt andre ting der spiller ind når vi snakker Parkereing osv.
Vi kan ikke sættes til ansvarlige for folks måde at parkere på.
Det er det vi har diverse P-vagter og polisen til, at sørge for at folk overholder færdselsloven, men Vi skal selvfølgelig være med til at finde en løsning.

Desuden tror jeg lidt at 2 fjer er gjort til flere høns i dette tilfælde... Jeg så såmen godt at der var mange biler parkeret over alt, men sådan er det jo altid. Du skriver at der er efterladt papir somom at de nærmest har fyldt flere poser med ting, samt at de har brugt utalige timer på at udbedre græsplæner-. Sry.. men jeg tror dem ikke.....

Klart der har været papir nogen steder.. det sker, klart der er nogen der har parkeret i vejkanten og ramt græsplænnen.. og der er garanteret også et par beboere der efter deres egen mening syntes folk har parkeret for tæt på deres indkøresel.... sådan er det jo oftes.. Som senior skriver. folk tænker kun på dem selv.... og det gælder også dem der bor tæt på der nok er temeligt irreteret over at se så mange biler og så mange mennesker så fandens tidligt på en hellig søndag.
Boede jeg der, så jeg da også gerne at man tog skovtilladelsen fra de fandens MTB'ere.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
Casper Ortvald
Set på landevejen!

Post by Casper Ortvald »

kæft ham Casper O er et surt løg ....
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
Anders Kirchhoff
Nu med støttefod

Post by Anders Kirchhoff »

Stadig småsnalret Hr. O???

Vent til promillerne er faldet til under en acceptabelt grænse og skriv så et nyt indlæg :lol: Sure løg...
Jeg er mest til sportsgrene, hvor der holder en ambulance for ende af bakken!
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Post by Niels G Henningsen »

Casper Ortvald wrote:kæft ham Casper O er et surt løg ....
Jo men lidt ret har du...Uanset arrangementets karakter vil der være problemer, som f.eks. da vi var på Nørre G en aften til info møde om gymnasiet.

Parkerede biler alle mulige og umulige steder,og rent "klondyke" i trafikken før/efter...

Og her til aften på Østerbro -der har vist været fodbold i parken- ser det heller ikke kønt ud...

Ved ikke om der bliver udløst "en slags kollektiv massepsykose", der medfører en total blindhed for gældende regler , når tilpas mange skal samme sted hen :shock: :shock: :D :!: :?:
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Alice 'Cooper'
Yndlingsfarve: Grøn

Post by Alice 'Cooper' »

Casper Ortvald wrote:kæft ham Casper O er et surt løg ....
Hørt hørt !!!!
Al træning er god Adventure træning!
Husk 600 gr grønt om dagen.
Hanne
Med nyvasket cykel

Post by Hanne »

Øv hvor er det bare ærgeligt - måske vi skulle tage konsekvensen af det og kontakte hjemmeværnet - de er altid villige til at stille op til sådanne ting..
De er altså nemme at tale med

/Hanne
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
Post Reply