(der er seføli ikke nogle i grønt der er skyldige, men alligevel..)
Til alle Slush-ryttere ved Slush-Finalen i Tokkekøb Hegn. d. 22 Februar.
Som Bo Falck tidligere har nævnt på dmk’s board så var der flere af jer der ikke magtede at parkere jeres biler ordentligt deroppe…

Det er faktisk værrer end først antaget og jeg har idag modtaget følgende rimelig triste skrivelse fra Allerød Kommune.
"KONSEKVENSER AF CYKKELLØB.
I forbindelse med et cykelløb i Tokkekøb Hegn søndag d. 22 Februar blev Allerød kommunes vejarealer efterladt i en kedelig forfatning.
Mødestedet var Blovstrød Stadion hvor deltagere og tilskuere havde parkeret deres biler på de omkringliggende veje, men derved hindret beboere i fri passage,
efterladt spor-opkørte rabatter samt en del affald i form af papir, plastflasker m. v.
Som vejmyndighed henstiller Allerød Kommune til at der ved fremtidige cykeløb I Tokkekøb Hegn og andre skove, tages hensyn til såvel beboer på de omkringliggende veje som rabatter og beplantning.
Allerød Kommune stiller krav til benyttelse af vejareal ved cykelløb på vejene som:
- at vejene efterlades I ryddet og ren stand
- at eventuelle skader på beplantning, fortov, rabat eller beplantning, som følge af løbet udbedret for klubbens regning
- at der friholdes en 3 meter bred passage på vejene til evt. udrykningskøretøjer.
De samme krav kunne gøre sig gældende ved et skovløb, da offentlig vej ofte benytes til parkering.
Med Venlig hilsen
Allerød Kommune – Drift & Anlægsteam”
Jeg ved ikke hvem det var der ikke kunne finde ud af at parkere deres biler eller rydde op efter sig, men jeg er helt målløs. Det må som udgangspunkt være personer over 18 år med en vis forståelse for at respektere sine omgivelser, og når man fra Slushcup’s side informere om at man kan parkere på de omkring liggende veje. Ja, så går vi som udgangspunkt udfra, at man som rytter tænker sig om & som et minimum følger færdselsloven....!!!!
En mountainbikers fineste motto er ”Leave no trace” og det gør sig også gældende i forbindelse med transport ud til diverse løb.
Jeg er megaskuffet over at i ikke kan finde ud af at parkere jeres biler ordentligt, da i nu har gjort det endnu mere besværligt at arrangere løb deroppe til jeres fornøjelse.
(Hvor mange klubber tror i lige, der gider at betale for re-etablering af vej-anlæg efter et mtb-løb..) og udover det, går det måske også ud over skovens andre brugere, som vi jo i forvejen ligger i ”clinch” med..
Så gi jer selv hånd, parkeringsyndere” I har lige gjort det mega svært at lave fede løb i Tokkekøb Hegn og Allerød Kommune’s andre skove... Tak for det...!!!!!
Og tænk på hvor smider bilen til næste løb. Dust, eksempelvis. Der er ingen grund til at blive upopulær i andre kommuner også.
Andreas