En gaffel skal ifgl. rock shox serviceres efter 50 timers brug.
Kører man 4 timer om ugen er det 4 gange på et år
Et service koster ca 900 kr (ride4fun). Kan det så ikke betale sig at køre sin gafel i smadder og så købe en ny hver 18.md
Så har man altid sidste nye gaffel.
[quote="Rune "morfar""]hov, hov, et 50 timers eftersyn (olieskift) koster kun kr. 300.-.
den anden pris er på et stort eftersyn med skift af o ringe mm.[/quote
Lyder mere rimeligt. Men det kan alligevel godt blive lidt dyrt på et år
Jeg prøver selv. Og hvis det går galt kommer jeg ned til dig med stumperne
Det er ikke for at hænge jer ud. jeg tror prisen er den samme alle steder
Hej Torben
Philip og jeg servicerede selv vores Rock shok gafler her i efteråret, det gik rimeligt, dog 2 ting værd at bemærke.
Har den stålfjeder, skal du ud over olie bruge en god gang fedt til selve fjederen
Vær omhyggelig med at fedte o-ringene godt ind inden du samler igen, føler du at der er for meget modstand, skil det ad igen og fedt mere ind.
teksten er sikkert meget indforstået, men møder du udfordringen med o-ringen er jeg sikker på at du husker
God fornøjelse
Scott Spark 10
11,0 kg just lost another 0,2 kg Wooo
Jens Ebbesen wrote:Hej Torben
Philip og jeg servicerede selv vores Rock shok gafler her i efteråret, det gik rimeligt, dog 2 ting værd at bemærke.
Har den stålfjeder, skal du ud over olie bruge en god gang fedt til selve fjederen
Vær omhyggelig med at fedte o-ringene godt ind inden du samler igen, føler du at der er for meget modstand, skil det ad igen og fedt mere ind.
teksten er sikkert meget indforstået, men møder du udfordringen med o-ringen er jeg sikker på at du husker
God fornøjelse
Tak
tror ikke den har stålfjeder(REBA TEAM). Skal gaflen af cyklen
Vi afmonterede første gang, anden gang servicerede jeg min uden at afmontere den, denne gang dog ikke en fuld service (her skulle blot fixes det jeg havde fået mogget første gang )
Du bør nok afmontere den, så er væskerne noget nemere at styre uden at få cyklen fedtet ind.
Scott Spark 10
11,0 kg just lost another 0,2 kg Wooo
Jens Ebbesen wrote:Vi afmonterede første gang, anden gang servicerede jeg min uden at afmontere den, denne gang dog ikke en fuld service (her skulle blot fixes det jeg havde fået mogget første gang )
Du bør nok afmontere den, så er væskerne noget nemere at styre uden at få cyklen fedtet ind.
Tak
Jeg prøver selv. Skal bare lige ha købt et servicesæt og passende mængde øl
Godt ord igen, det jeg ville frem til, er at er det ikke lidt fjollet at forurene den helt nye olie i gaffelen ved at smøre fedt der ind ? hvis pakninger og O-ringe er utætte og slidte, bliver de ikke tætte og nye af at smøre fedt på dem, gaffelen er udelukkende olie smurt.
Man kan jp evt. downloade en service manual på den gaffel man køre rundt med!
Så er chancen for at gøre det rigtigt, istedet for at gætte sig til hvordan man gør, jo trods alt større..
Og ellers findes der noget der hedder cykelbutikker hvor der står uddannet personale til at lave disse ting.!! Men det koster jo selvfølgelig penge...