Nightride 27/11 - 19.00

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Michael J
Set uden lys

Post by Michael J »

Du kan læse lidt om chainsuck her http://www.fagan.co.za/Bikes/Csuck/
Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
AndreasA
3000+ posts = spammer

Post by AndreasA »

Kent wrote:Og så giver jeg ellers en stor fadøl og en skål peanuts til den, der kan fortælle, hvorfor kæden ryger med rundt på de forreste klinger så kæden sidder fast og jeg skal "køre baglæns" med pedalerne for at få den fri. Det sker oftest når der er en lille smule mudder - det er SÅ belastende :evil: :evil:
Ny krans, kæde og tandhjul foran, så er den ged barberet.
slidte tænder er the name of the game...!!!
SKÅL, Kent.. :)
A
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
John Bo Christensen
Fås den i carbon?

Post by John Bo Christensen »

Kent wrote:Tak for i dag - igen en fin tur. Og pandekagerne var da helt fantastiske!!! Vi må snart have lavet en æreshustlernål :)

Og så giver jeg ellers en stor fadøl og en skål peanuts til den, der kan fortælle, hvorfor kæden ryger med rundt på de forreste klinger så kæden sidder fast og jeg skal "køre baglæns" med pedalerne for at få den fri. Det sker oftest når der er en lille smule mudder - det er SÅ belastende :evil: :evil:
Den fadøl snupper jeg - så kan vi jo få en hyggelig aften, med den jeg skylder dig:-)

Du må til foret Kent. Jeg havde samme problem da jeg startede - helt ny cykel - helt nyt XT udstyr. Chainsuck ved det mindste mudder. Skiftede til TA klinger (alle tre) og har aldrig haft problemet siden (måsken en gang?). Samme type kæde og bagerste krans i øvrigt. Men du har ret - det er utroligt irriterende. Husk at skifte det hele på en gang - så spiller det.

Og tak for i går - de bedste pandekager jeg har fået :-)

Mvh John.
We apologize for the inconvenience.
Evaldas
Helt uden hænder!

Post by Evaldas »

Tak for i går: mud, lys, pandekager =P~
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Kent wrote:Tak for i dag - igen en fin tur. Og pandekagerne var da helt fantastiske!!! Vi må snart have lavet en æreshustlernål :)

Og så giver jeg ellers en stor fadøl og en skål peanuts til den, der kan fortælle, hvorfor kæden ryger med rundt på de forreste klinger så kæden sidder fast og jeg skal "køre baglæns" med pedalerne for at få den fri. Det sker oftest når der er en lille smule mudder - det er SÅ belastende :evil: :evil:
Var der ikke noget med slør i kranken?? Hvis ja, så er det en fadøl, for det er en stærkt medvirkens årsag til dit problem.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Kent
En kop latex tak

Post by Kent »

Aha - tak for de god råd. Jeg må jo gøre et eller andet og så ser vi hvilket råd der hjalp og så er der en fadøl på vej med posten :lol:
Nu kan det da kun gå fremad....
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel

Post by Henrik Storgaard »

Jeg havde ligesom Kent også temmelig mange problemer med chainsuck. Og jeg kører med relativt ny SRAM kæde og Truvativ Stylo krank (400 km. ca.) og det virker ikke som om det er slidt, og kæden bliver skyllet og smurt efter hver tur. Så kanske det er en TA klinge der skal til for mit vedkommende.....er ihvertfald et temmeligt belastende problem :evil:
Post Reply