Fall Race. 30/11

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
AndreasA
3000+ posts = spammer

Post by AndreasA »

Torben wrote:Tilmeldt 21 km. Min debut som grøn \:D/
Jeg har løbet mange orienteringsløb i tisvilde men aldrig cyklet.
Lige 2 begynder spørgsmål. Er der noget på ruten man skal passe på.
Og hvor sætter man sin chip :?
Hej Torben
Jeg tror ikke der decideret er noget du skal passe på deroppe, det skulle da lige være stive svenske Elge... men det er seføli altid klogt lige at orientere sig, men der ikke de super grimme nedkørsler deroppe, syn's jeg..
Chippen sidder bedst omkring anklen i det neopren-holder-bånd der kommer sammen med chippen.. eller det kom ihvertfald sammen med min sidste år..
ellers i den hvide chip holder på undersiden af skrårøret, så langt nede som muligt, spørg dem, events4u, deroppe inden starten hvis du er i tvivl..

og husk nu de vise ord fra Hanne P, vedr. farlige nedkørlsler etc.
"hvis du har fuld kontrol over biken, kører du ikke hurtigt nok...!!!"
og så Anders K's, der er min personige favorit
"jeg er mest til sportsgrene, hvor der holder en Ambulance for enden af bakken.. ;o)"
ses deroppe
A
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

der er et stykke igennem noget granskov, hvor der er store rødder på kryds og trærs, men ellers ikke noget rigtigt farligt så vidt jeg husker... men jeg synes ikke om mottoet at man kører for langsomt hvis man har styr på det :shock: Der er da ihvertfald én bekendt der er blevet lam i underkroppen af MTB.... så kør altid ruten først langsomt før start, så du kender den.. altså hvis der er tid til det, og ruten ik er lige er 21km lang :-)
AndreasA
3000+ posts = spammer

Post by AndreasA »

Morten Hartvigsen wrote:men jeg synes ikke om mottoet at man kører for langsomt hvis man har styr på det :shock: Der er da ihvertfald én bekendt der er blevet lam i underkroppen af MTB....
det var også mest Gazzz.. seføli må det fornuftige motto være
SAFETY FIRST..!!
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

Torben
3000+ posts = spammer

Post by Torben »

Tak for svar.
Jeg må kører for hurtigt for jeg har aldrig styr på det :-''
Det vil sige man kan godt kører for hurtigt selv om man kører langsomt.
Jeg vil starte lidt roligt og se hvordan det går.
Ses.
BoT
Bagfra højre-om!

Post by BoT »

Torben: Husk mega meget tøj til før og efter - det kan være ubeskriveligt koldt på start P-pladsen ved vandet.
Næsten hele løbet køres i læ - så der skal du ikke tage dynejakken på.
HenrikJ
Stuntcyklist!

Post by HenrikJ »

Da jeg kun har kørt i Tisvilde i sommers kunne det være godt med et par tip om underlaget her i den våde efterårs periode samt evt. dækvalg

Nogen erfaringer :?:
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Peter Christensen
3000+ posts = spammer

Post by Peter Christensen »

Racing Ralph burde kunne gøre tricket
Gid det snart var maj...!
Hanne
Med nyvasket cykel

Post by Hanne »

Morten Hartvigsen wrote:der er et stykke igennem noget granskov, hvor der er store rødder på kryds og trærs, men ellers ikke noget rigtigt farligt så vidt jeg husker... men jeg synes ikke om mottoet at man kører for langsomt hvis man har styr på det :shock: Der er da ihvertfald én bekendt der er blevet lam i underkroppen af MTB.... så kør altid ruten først langsomt før start, så du kender den.. altså hvis der er tid til det, og ruten ik er lige er 21km lang :-)
Morten - engang imellem er du altså bare for voksen!!! tilgiv mig - men vi skal også have det sjovt på boardet..
Mit motto er lavet fordi, jeg som oftest er den der først ryger på røven fordi jeg ikke har kontrol over min cykel - men jeg griner sgu næsten altid og rejser mig op.. så loosen up handsome...

Iøvrigt stiller jeg til start på den lange distance

Kh
Hanne :D :D
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

oki Hanne det er da første gang at jeg store legebarn er blevet kaldt det :-) men tak :lol:

Ja, som BoT-rex nævner skal man have ekstra tøj med, for det blæser en halv pelikan derude ved kysten. Heldigvis plejer de at være flinke til at tage telte med - OG meget hjemmebag - mums !

Forresten er der en enkelt nedkørsel der ender i sand, lige før det igen går opad, og der skal man helst helt ud til venstre eller højre... samt holde tungen lige igennem sandet .... lidt tricky det kan være (citat Yoda :-))
Hanne
Med nyvasket cykel

Post by Hanne »

Morten Hartvigsen wrote:oki Hanne det er da første gang at jeg store legebarn er blevet kaldt det :-) men tak :lol:

Ja, som BoT-rex nævner skal man have ekstra tøj med, for det blæser en halv pelikan derude ved kysten. Heldigvis plejer de at være flinke til at tage telte med - OG meget hjemmebag - mums !

Forresten er der en enkelt nedkørsel der ender i sand, lige før det igen går opad, og der skal man helst helt ud til venstre eller højre... samt holde tungen lige igennem sandet .... lidt tricky det kan være (citat Yoda :-))
Men bedst af alt - det er et super fedt løb og I skal glæde jer.. :).. Og Morten - godt du kan tage lidt gas :D
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel

Post by Henrik Storgaard »

Tilmeldt til 21 km.
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Timeldt 21km 8)
Niels Haslov
Nu med støttefod

Post by Niels Haslov »

Tilmeldt 42 km
Cykler du - eller hykler du
Tommy Hass
Over stok og sten

Post by Tommy Hass »

Nogen der ved hvad fordelingen mellem grus og spor ca. er ?
Godt skilt er halvt samlet.
AndreasA
3000+ posts = spammer

Post by AndreasA »

Du kan se ruten her og selv sjusse dig lidt frem.
http://www.orientering.dk/thok/Heino_Fa ... _Ruten.htm
umiddelbart liger det noget a'la 30/70 el 60/40
men jeg aner det ikke, det er debut for mit vedkommede..
men kom glad, så nakker vi Jais i fællesskab.. :twisted: :twisted:
sez
A
Image

Post Reply