Mountain Mayhem 2008

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Fraser
Punkteret

Tak for turen

Post by Fraser »

Hey alle,
Det var en fed tur, som ikke kan glemmes, både på godt og ondt. Der var jo lidt problemer med logistiken, og var ikke helt optimal af pakke 6 personer, baggage og en cykel kasse ned i en Escape, men det lykkes. Vi kørte i godt humør til løbet.

Da vi kom fik vi lov til at stille telt og pakke ud, om aften var vejret super godt, sporet var tør, og vi (Dalle, Morten H og jeg) fik en opvarmings tur på ruten. Vi kørte så hele vejen rundt bare, så man havde set den, efter cde første 2,5 k nærmede vi toppen af bakken, som var en blanding af grusvej, blød grass og en meget ujævn grus vej. Heldigvis kunne den køres stortset under hele løbet, pånær midt om natten hvor det regnede alt alt for meget.
På toppen af bakken stoppede vi for at nyde udsigten. Jeg var jo kommet på "hyggeholdet" og hvis man skule nyde udsigten, så var det nu, for kendte ikke holdet, men de kører fornuftigt. Udsigten var perfekt, en dejlig solnedgang, og man kunne se flere 100 km omkring sig. Så forsat turen, hvor ruten skiftede mellem op og lige ud veje, men primært op. Der var dog nogle fede nedkørlser, dem skal man ikke glemme, både et med 2 pile ned og en fed fed en med 3 pile. Og Yeah vi fik presset teknikken på første omgang med den "3 pile" nedkørsel, sådan er det når man kører et nyt sted. Ruden bød også på nogle fede single tracks, som passede godt til mig. Under løbet fik vi konsiteret at mange englænder ikke kan køre på cykel, det er som om de kun træner på grus veje. Dog kunne de ikke køre på den indlagte "grass stigning" det er den bedste følelse når man tondser op af den, og overhaler en masse personer som lider. ER bare glad for at kroppen holdte og kunne holde en fornuftig tempo gennem hele løbet.

Det var nok om ruten.... Lørdag morgen inden løbet, som startede kl 14, det var svært at vænne sig til det, der var mit humør i bund, det var vådt, gråt og rigtig typisk engelsk vejr, god damn hvor jeg ikke savner det!!!! der blev skiftet var de elskede Race King til noget fornuftigt Nobby Nick. Heldigvis var John den første som skulle ud på ruten, og jeg kunne slappe af i knap 2 timer, da vi havde valgt at køre 2 omgange i starten. min første tur var omkring kl 16, og humøret var ikke blevet bedre, men efter første omgang var kroppen varm og det var godt at komme i gang. Jeg fik kørt en god tid på begge omgange og var glad til at give "giant armbåndet" videre til Dalle. Så var der 6 timers pause, der blev indtaget rigligt med mad og vand. vi lavede om på vore taktik under løbet, så gennem natten kørte vi så 1,2,1,2,3,4,3,4. det var okay, pånær at ruten var blevet mega glat pga. regnen! engelsk jord - ler, er fucking irriterende når det blokkere begge hjul, mens man trækker!!! cyklen vejet knap 30kg, og var næsten umulig at skubbe. Min anden nat omgang gik virkelig dårligt, jeg gad ikke kører/ kunne ikke kører i det lort, men glædet mig til at komme i mål og sove et par timer. Sjovt nok kunne jeg ikke sove da jeg kom ned til teltet, så lå og hørte min Ipod, indtil morgen, hvor der var lidt kaos. Dalle havde problemer med kroppen (mave) og kunne ikke holde noget indebords, så han havde ikke meget energi. Vi spilte lidt tid på at finde ud af hvad vi skulle gøre. Der blev taget en beslutning og jeg hoppet glad op på cyklen, da morgen solen, havde virket på mit humør, jeg blæste ud af de spor og var glad for tørre spor, som kun blev bedre med søndagen. Min sidste tur om søndagen var den bedste omgang, selvom at jeg var træt, følte jeg mentalt ovenpå og teknikken var på toppen, jeg kørte alt, selvom man skulle balencere på cyklen mens englænder var søde at holde til side.

Vi fik allesammen kørt nogle gode ture og slutningen på løbet var godt, et lille promanade kørsel lige omkring målområdet.

Så til at slutte af med ville jeg gerne sige tak til Rivette drengene + Aninka, hustlerne, både hold "ræs" og "hygge" , især Palle for den service han ydet under løbet, det var dejligt at få vasket cyklen efter natkørseln hvor man var brugt.
MEN NÆSTE GANG SKAL VI KØRE ET STED MED BLÅ HIMMEL OG TØRRE SPOR, MÅSKE FRANKRIG :)

over and out, David F
Jais
3000+ posts = spammer

Post by Jais »

her er de første fotos fra Mountain Mayhem http://www.teamhustler.dk/gallery/thumb ... ?album=307
Jais
3000+ posts = spammer

Post by Jais »

Att: David d, Palle og evt andre der to foros ved MM2008.. mail dem i en ZIP fil til mig så smidder jeg dem på bordet..
Post Reply