Grene på tværs i Geels skov?

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Borg
Ny på Hustleren

Grene på tværs i Geels skov?

Post by Borg »

Ohøj hustlere.

Det undrer mig lidt at hver gang jeg er ude og køre i Geels, ligger der store grene på tværs af ruterne. Det er ikke bare et par stykker der ligger tilfældigt på ruterne, det er mange afbrækkede grene og små træer, der ligger på tværs.
Der må være andre der har lagt mærke til dette?
Er der da nogle aftalte ruter man skal holde sig fra, som jeg bare ikke kender til?
Eller er det bare en sur hundeejer der vil have skoven for sig selv?

- Borg
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

man må ihvertfald ik kører på 24t ruten, og man skal så vidt muligt holde sig til de definerede MTB spor, mener jeg.

Ja, der er desværre mange der synes det er "sjovt" at spærre stier / ruter af med grene både i hareskoven, Geels og andre steder, det må vi nok leve med.
Borg
Ny på Hustleren

Post by Borg »

Morten Hartvigsen wrote:man må ihvertfald ik kører på 24t ruten, og man skal så vidt muligt holde sig til de definerede MTB spor, mener jeg.

Ja, der er desværre mange der synes det er "sjovt" at spærre stier / ruter af med grene både i hareskoven, Geels og andre steder, det må vi nok leve med.
24t ruten?
Ja jeg er helt grøn (høhø :lol: ) så her står jeg af.

Jo selvfølgelig, men det ville bare være surt at stå på røven og slå sig halvt fordærvet, bare fordi average-joe synes at hans chihuahua har eneret til skoven.
BoT
Bagfra højre-om!

Post by BoT »

I Geels skal du ifølge reglerne for den skov holde dig til "veje og stier". Du må altså ikke køre i bevoksningen også selvom der er lavet en lille "mtb-sti". I Geels kan det være svært at bedømme.
Hvis der lægges grene ud er 99% sikkert gående turister, der er sure på cyklister.
Der er 2 officielle mtb-ruter i området (rød og blåt spor). Der lægges også grene ud over disse spor nogle steder (især Nørreskoven) hvilket jo gør det lidt svært at tage alvorligt.
Hvis du er bange for at komme ud for uheld på grund af grene på sporet kører du for hurtigt i forhold til dine evner. Der vil altid kunne ligge grene på en sti - uanset om de er plantet med vilje eller ej.
Anders Kirchhoff
Nu med støttefod

Post by Anders Kirchhoff »

Borg wrote:
Morten Hartvigsen wrote:man må ihvertfald ik kører på 24t ruten, og man skal så vidt muligt holde sig til de definerede MTB spor, mener jeg.

24t ruten?
Ja jeg er helt grøn (høhø :lol: ) så her står jeg af.

Jo selvfølgelig, men det ville bare være surt at stå på røven og slå sig halvt fordærvet, bare fordi average-joe synes at hans chihuahua har eneret til skoven.
24t-ruten ligger i Rude og ikke i Geels, så kan godt forstå, at du står af!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Jeg er mest til sportsgrene, hvor der holder en ambulance for ende af bakken!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Og tak til hundeejere og sure skrovbrugere, som gider pifte vores spor op med flere og nye forhindringer hver dag :D
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

Det sjove er, at hvis de lagde dem på langs i stedet for på tværs, så ville de være langt mere besværlige at passere (håber ikke, de læser med her) :-)

Min personlige teori er, at det er en gammel dame - medio 60 - med en lille terrier hund, der hedder Siff, som hun snakker med som om den fatter alt, hvad hun siger. Hun har så indledt sin personlige vendetta mod MTB folket, som hun anser for at være den største trussel mod verdensfreden i hendes lille, formørkede sind. Og hendes veninde Grethe er 110% enig i hende, men hun har kun en kat, og færdes derfor ikke i skoven. Og ingen af dem har en mand... :D
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
Diana
Cykelmyg

Post by Diana »

Det er mig...når jeg er i Geels med Buddy H... 8-[
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
BoT
Bagfra højre-om!

Post by BoT »

BoS wrote:Min personlige teori er, at det er en gammel dame - medio 60...
Tror du ikke at det er din gamle ven Hr Schwann?
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

BoT wrote:Tror du ikke at det er din gamle ven Hr Schwann?
Jeg vidste den ville komme ;-) Men jeg hælder mere til Misse Møge. Hr. Schwann har dog trods alt nosser nok til at tage konflikten, når han møder cyklisten. Misse Møge hilser pænt, når vi møder hende. Og lægger fælder bag vores ryg. The devil in disguise... :evil:
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
Jais
3000+ posts = spammer

Post by Jais »

BoS wrote:Det sjove er, at hvis de lagde dem på langs i stedet for på tværs, så ville de være langt mere besværlige at passere (håber ikke, de læser med her) :-)

Min personlige teori er, at det er en gammel dame - medio 60 - med en lille terrier hund, der hedder Siff, som hun snakker med som om den fatter alt, hvad hun siger. Hun har så indledt sin personlige vendetta mod MTB folket, som hun anser for at være den største trussel mod verdensfreden i hendes lille, formørkede sind. Og hendes veninde Grethe er 110% enig i hende, men hun har kun en kat, og færdes derfor ikke i skoven. Og ingen af dem har en mand... :D
:lol: jeg er skker på at jeg har mødt den omtalte dame
Michael Gerner-Rasmussen
Helt uden hænder!

Post by Michael Gerner-Rasmussen »

Det er nok nogle af dem som bor tæt op til Geels som er ude og lægge forhindringer. De har jo klaget før.

Man kunne dele små sedler ud med instrukser om hvordan man skal bygge et mindre hop eller sjovere forhindringer, så de har en bedre ide om hvordan de skal lægge grenene næste gang.

~Michael
Martin
Nu med dunk!

Post by Martin »

Med fare for at blive angrebet verbalt af de af teamhustler´s medlemmer der ejer en hund, så er min teori at det er hundeejere der går med deres hunde uden snor på. De fleste af de hunde jeg møder i geels, der ikke er bundet forsvarligt fast til deres ejere plejer sjovt nok at løbe efter mig, og ejeren kan sjovt nok ikke kalde dem til sig igen.. 5 gange har jeg måtte stoppe op og tage fat i kræet og holde på det indtil ejeren, der iøvrigt har dårligt ben og er 7000 år gammel, er nået op til mig og kan få fat i hunden igen.. I visse tilfælde er det dog nogen psykopat hunde, man er nødt til at afskrække lidt med et sprøjt med flasken.. Sjovt nok synes ejeren ikke det er særligt sjovt at hans elelr hendes hund efterfølgende er smurt ind i energidrik.. Så jeg tror at det er bitre hundeejere uden styr på deres kræ...

M
Carsten Graff
UST? Ja måske...

Post by Carsten Graff »

BoS wrote:....Min personlige teori er, at det er en gammel dame - medio 60 - med en lille terrier hund, der hedder Siff, som hun snakker med som om den fatter alt, hvad hun siger. Hun har så indledt sin personlige vendetta mod MTB folket, som hun anser for at være den største trussel mod verdensfreden i hendes lille, formørkede sind..... :D
Det må være hende her du taler omÆldre dame med hund
Hvis det er, så har vi tabt kampem på forhånd.
Bemærk iøvrigt hvilket nr. hun bor i :!:
Schønberg
Mangler fart

Post by Schønberg »

Jeg havde faktisk fat i hende i går, hvor hun udklædt som jogger, forsøgt at forcere Event 4 U's tidsmåler, modsat kørselsretningen.

Desværre rev hun sig fri, og råbte at skoven var hendes, og hun havde holdt til der, i over 100 år.

Alle var chokeret og ingen nåede at reagere eller tage et billede af hende.

Men vi må holde øje med hende til H12, hele vores løb kan risikere at blive saboteret. Tænk hvilken skader hun kan forvolde, hvis hun medbragte hele sit stavgangs hold :shock:
Post Reply