David og jeg kører i min bil (Mondeo) fra Værløse. Har en Thule cykelholder til 3 cykler (selvom jeg næsten kun synes der være 2, men hvis der er en som gider vende styret, kan der jo nok være 3)...eller med andre ord. Plads til en mere med cykel.
Last edited by Niels Haslov on 07 Dec 2007, 13:54, edited 1 time in total.
Niels Haslov wrote:David og jeg kører i min bil fra Værløse. Har en Thule cykelholder til 3 cykler (selvom jeg næsten kun synes der være 2, men hvis der er en som gider vende styret, kan der jo nok være 3)...eller med andre ord. Plads til en mere med cykel.
Det lyder da som et godt tilbud som jeg gerne vil benytte. Så kan jeg også fortælle nogle løgnehistorier om dengang jeg lod David vinde til Fall Race.
Vectra: (Senior) Denne bil er fuld
Senior
Casper O
Kent
? (Niels H) Denne bil er fuld
Niels H
David
Peter
Passat:
Torben
Hartvigsen
? (Ledig)
-----
Forslag.
Vi drøner op til det officielle MTB spor, tager en tur med og en tur mod uret (2 x 5km) og køre derefter videre på vandrestierne?
Skåne: Klåveröds MTB-bana ◊◊◊
5 km lång mountainbikeslinga som ringlar sig runt i de underbart fina bok- och granskogarna uppe på Söderåsen, i anslutning till Skåneleden.
Hela varvet, så när som på ca 300 m skogsväg, består av fin singletrack men ganska teknisk med mycket sten och rötter. Två diken passeras och däremellan ett ca 50m fuktigt/lerigt parti (beronde på nederbörd).
Kuperingen är måttlig då vi hela tiden befinner oss uppe på åsen. Ett antal kortare branta backar finns dock -och är alla cyklingsbara i torrt före- men är ändå en utmaning då de kräver god teknik pga underlaget och lutningen. Givetvis finns motsvarande tekniska utförslöpor.
Sträckningen är tydligt markerad med gröna ringar på träden.
Den 8:e Augusti 2004, arrangerar Åstorps CK en nationell MTB-tävling på denna bana.
Att hitta dit kan vara lite knepigt. Enklast (om man inte kommer längs Skåneleden) är att från Ljungbyhed köra ca 5 km mot Klåveröd, förbi det berömda fiket "Lotta på åsen". Endast några hundra meter före trevägskorset i Klåveröd (vägar mot Stenestad, Kågeröd, Ljungbyhed) går en grusväg in åt höger. Följ denna (ca 1 km) och tag vänster i första Y-korset. Därefter syns snart markering (gröna ringar på träden) som leder till slingan. Parkera i förslagsvis anslutning till nästa Y-kors. Därifrån är det ca 100 m upp till slingans början (skylt Mountainbikebana visar detta)
Last edited by Jakob 'J-Lo' Lohmann on 07 Dec 2007, 20:31, edited 3 times in total.