Hej Alle!
Jeg er jo helt grøn ( bare ikke på jeres fede måde )
men hvis man kunne forestille sig en nybegynder der har viljen men ikke millionerne, hvad skulle man så kigge efter hvis den nye cykel ikke må koste mere end 4-5000.-
Jeg vil kigge efter en Radon ZR Litening Strax, der er nogle gode komponenter på disse cykler 999 eur. måske lige over dit budget, men et forslag.....sidder lige med det nye Bike blad, og det ser ud som om der er tilbud på dem. www.bike-discount.de
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
Helt enig - jeg har selv haft en Radon, som var købt hos bike-discount.de. Jeg havde ingen problemer med den og var meget glad for den. Desværre var der også andre, der syntes den var ok, så nu er den stjålet.... Men jeg kan bestemt anbefale en Radon
hmm jeg er enig i at det er en glimrende cykel, men nu blev der jo spurgt på en cykel til 4-5000, så dutter det jo ikke at fortælle at en til 7500 er go.
Tror det folk vil fortælle er at du vil blive glad for som minimum at komme op på det nivaue som den Radon.
Ellers så kør fobi hos ride4fun, og snak med rune, han har flere cykler i den prisklasse.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
Fin cykel.
Men det kommer lidt an på hvilket niveau du regner med at komme til at køre.
Hvis du vil til at køre lidt løb: Slushcup, Dustcup, Hotcup eller andet og hvis du vil træne sådan lidt til det, tror jeg hurtigt at du bliver træt af at din cykel vejer 50% mere end de fleste andres.
Mit råd: Sæt dig rigtig godt ind i hvilket udstyr som passer til dine ambitioner og køb først når du er helt sikker på hvad du vil have.
Når man er i den klasse er vægt ikke et emne man skal ind på
Det burde du først tænke på til næste sæson når du har kørt den i smader og skal ud og købe den mest topliret racer mtb der kan fås for penge. Nu sidder du og tænker nej nej så vidt kommer det aldrig, jo det gør det for det rammer alle mtb'er
Kunne ikke lige finde den eksakte vægt på den, men vil mene 13+ kg.
Var også selv nybegynder sidste sæson og er personligt rigtig glad for at jeg købte en mtb i den bedre kvalitets/konkurrencedygtige ende af skalaen, istedet for at ''spilde'' 4000-6000 kr på en starter cykel som du alligevel gerne vil sælge videre med stort tab næste år.
Det er selvfølgelig individuelt hvilken taktik man følger, jeg taler bare ud fra egen erfaring.
Your choice.