Bremser: XTR vs. Avid Juicy ultimate
Bremser: XTR vs. Avid Juicy ultimate
Er lidt på udkig efter nogen nye brakes til lågen.. He kigget lidt shimano og avid..
Nogen der har erfainger med noget omkring disse bremser.. Jeg kan få et komplet 07 avid juicy ultimate set til ca. 2600 incl skiver..
XTR kan fås til ca. 2000-2200,- incl skiver..
Nogen der har erfainger med noget omkring disse bremser.. Jeg kan få et komplet 07 avid juicy ultimate set til ca. 2600 incl skiver..
XTR kan fås til ca. 2000-2200,- incl skiver..
- Carsten Graff
- UST? Ja måske...
Jeg har også postet det her på mtb. dk, der vidste de lidt mere.. Det er tilsynedladende en smagssag.. Avid er vist lidt lettere, men ikke meget.. Der er flere der taler for at man bruger større skiver hvis man kører i lande sydpå, men her i DK tror jeg ikke det er nødvendigt.. og det er uanset om man bruger XTR eller Avid..
-
- 3000+ posts = spammer
Har besluttet mig, det blir Ultimate..
de bliver bestilt idag, på denne side.. : www.merlincycles.com
og de ser sådan ud..
top fede..
og de ser sådan ud..

top fede..
- Palle 'PS' Madsen
- Cykelmyg
- Niels Haslov
- Nu med støttefod
- Carsten Graff
- UST? Ja måske...
- Niels Haslov
- Nu med støttefod
Har du købt med 160 eller 185 mm skiver ? kan der være nogen praktiske problemer med 185 mm skiver i forhold til stel m.m ?Martin wrote:Har besluttet mig, det blir Ultimate..
og de ser sådan ud..
top fede..
Cykler du - eller hykler du
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
spar >100g vægt på hjælmen !
nu vi er ved vægt besparelser: har i set den bikebuster hjælm på 180g - http://www.bikebuster.dk/detaljer/170078.html - men måske ikke go til MTB ?
min Giro E2 vejer 295g ... kan dog ikke finde ud af hvad Giro's nye INOS hjælm vejer, se mrer på www.giro.com
Vedr. Ultimate bremsen : øj, den er billig nu ! £249.95 her: http://www.merlincycles.co.uk/?fn=produ ... goryId=128 - den kunne jeg også være frisk på, farverne passer til mine bikse
Magura Marta SL er dog stadig lidt lettere...
min Giro E2 vejer 295g ... kan dog ikke finde ud af hvad Giro's nye INOS hjælm vejer, se mrer på www.giro.com
Vedr. Ultimate bremsen : øj, den er billig nu ! £249.95 her: http://www.merlincycles.co.uk/?fn=produ ... goryId=128 - den kunne jeg også være frisk på, farverne passer til mine bikse

Magura Marta SL er dog stadig lidt lettere...
Last edited by Morten Hartvigsen on 29 Oct 2007, 23:17, edited 1 time in total.
nej. men 185mm er næppe nødvendige i DK. Selv J-Lo kan bremse sit legeme ned med 140mm bagved og 160mm foran (han gør alt for at spare lidt ekstra gramNiels Haslov wrote:Har du købt med 160 eller 185 mm skiver ? kan der være nogen praktiske problemer med 185 mm skiver i forhold til stel m.m ?Martin wrote:Har besluttet mig, det blir Ultimate..
og de ser sådan ud..
top fede..

- Anders Kirchhoff
- Nu med støttefod
Re: spar >100g vægt på hjælmen !
Jeg har lige købt hjelmen og den spiller maks. Sidder perfekt og ja, den er bare dejlig. Mon ikke den er fin nok til MTB!Morten Hartvigsen wrote:nu vi er ved vægt besparelser: har i set den bikebuster hjælm på 180g - http://www.bikebuster.dk/detaljer/170078.html - men måske ikke go til MTB ?
Sorry vi spolere bremse-tråden.
Jeg er mest til sportsgrene, hvor der holder en ambulance for ende af bakken!