Jeg kører med en NiteRider lygte ala denne her: http://www.niterider.com/prod_evolutionsmart.shtml
Den købte jeg af Anders Licht som måske kan komme op med et godt tilbud. Den kan give 6-9-15 Watt lys og jeg har været meget tilfreds med den. Den er meget kompakt og batteriet er heller ikke særlig tungt og kan holde lys i ca 1.5 - 2 timer på fuld blus hvilket burde være nok til en enkelt runde på 24 timers ruten
Min erfaring siger mig, at en lampe skal kunne holde minimum 2 timer, det er 2 runder plus en punkteering, mere er der ikke brug for under Nordic 24 - på et hold.
Lygten på hjelmen, så den følger øjnene, så kan du også lappe lågen i skoven, uden at skulle afmontere lygten fra styret.
Prisen må man snakke med Anders L om men væsenligt billigere end Lupine lygterne som I købte sidste år. Min har en fast charger som kan lade batteriet tilstrækkeligt i pausen hvis man ikke skal køre 2 runder i streg men 1-2-1-2.
Martin wrote:En god ide er nok at komme en lille maglite eller diode lygte i baglommen for at spare på batteriet, hvis man altså punkterer..
Bare en ide´...
jeps, sgu lidt svært at rode med kæde eller slange i mørket
Har endnu ikke fået styr på det med nat belysningen. Er forsat meget usikker på hvad man skal investere i for at kunne gennemføre 24t.
Er det muligt at låne sig frem, indtil man har fået lidt erfaring i hvad der skal til. Eller er der nogen der har en ældre model de vil sælge ?
Der er en 2 x 10 W halogen, en narrow og en wide linse. Der er 2 x batteriet med, hvis du kun kører med den ene lygte, er det til 2 timer (1 time / omgang pr. batt) - skal nok lige testes af inden løb for en sikkerheds skyld.