MX-Silkeborg søndag den 18. marts...Nu med løbsrapport!!

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Diana
Cykelmyg

MX-Silkeborg søndag den 18. marts...Nu med løbsrapport!!

Post by Diana »

Skal køre mit første MX løb i Silkeborg i morgen....Gys!!! Synes det er mange km...håber ikke vejret bliver alt for slemt...nu var det jo lige blevet så godt... :roll: men vejrudsigten er ikke for god... :cry:

Løbsrapport, når jeg kommer hjem...tjo..måske..

MX-cup er en realitet, selvom det kun er bevet til tre løb i 2007 :wink:
se mere under www.mtb-cross.dk

18. marts Silkeborg
9. september Århus ÅMK
16. september Silkeborg (MX DM) (Hotcup finale)

Starter i Grønt indtil videre...men for JC-Cykelklub til DCU løb...Skal nok vise den grønne trøje til Dust og HOT...

Håber der er flere Hustlere, der har lyst til at lave nogel løbsture til Jylland hen over sommeren...der er jo fede spor derovre...og mange løb...ellers ses vi snart til træning i skoven....uge 14 går det vel løs...tirsdag/torsdag, når spin er slut... 8) 8)
Last edited by Diana on 19 Mar 2007, 11:34, edited 1 time in total.
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg vil gerne med til Jylland over sommeren Diana. Held og lykke i morgen :D
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Held og Lykke Diana ;-))

Jeg bliver på Sjælland, indtil Grejsdalsløbet (racer), på Sjælland!

Det kræver for at megen tid, til og fra, at køre de 'få' km på cykel ;-)
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

hej Diana

Alt mulig held og lykke imorgen. Jeg vil gerne med over og køre de andre MX løb efter sommerferien. Det er kun fordi jeg har ligget i en form for spritlage de sidste 14 dage at jeg springer over. :D

God tur
Diana
Cykelmyg

Post by Diana »

..... :cry: ...kører ikke i grønt alligevel..kender jo ikke alle regler...men reglen er åbenbart , at man SKAL køre med klubtrøje eller neutral..så da jeg ikke har Johnny Cash tøj...kører jeg i mit Assos tøj :lol: ...

God søndagstur...
Hanne
Med nyvasket cykel

Post by Hanne »

Rigtig god tur Diana - håber du og Jacob viser storformat i morgen..
Glæder mig til at få en løbsrapport

/H
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
Stephan Bak
Alene i udbrud

Post by Stephan Bak »

Ja, rigtig god tur - skal nok tænke på jer begge når jeg nyder morgen kaffen i sengen 8) :wink: 8)
Image
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

Hvordan gik det?? Fortæl, fortæl...

Image
Martin
Nu med dunk!

Post by Martin »

Fedt billede.. læg mærke til detaljen i baggrunden.. :D :D :D :D
Diana
Cykelmyg

Post by Diana »

Pyh...det var hårdt, men det var et fedt løb....skriver lidt mere i morgen, må bare i seng nu....
Diana
Cykelmyg

Løbsrapport

Post by Diana »

Vi ankom til stævnepladsen....selvfølgelig i god tid...jeg var jo totalt presset over tanken om, at skulle cykle de 76 km i bjergterræn...var ikke tilmeldt endnu, havde fysisk ikke fået min licens endnu, havde ikke været på toilettet 100 gange endnu...!? og havde ikke styr på alle de ting jeg skulle have i lommerne under løbet, slanger, geler, samleled og alt mulig. Hvor meget cykeltøj skuller jeg have på?...vejret var jo rimelig grimt...selvom der var ophold i regnvejret pt...dog var der var sorte skyer over alt..men også blå himmel. Det var mega koldt... :cry: Fik selvfølgelig prof. vejledning af mesteren selv...men var totalt nervøs alligevel... :roll: Fik lommene proppet...plejer jo ikke cykle med andet end en dunk... :wink: men nye tider...nu skal der være mere styr på det...så jeg havde 5 geler "und alles mit"...og to slanger..pumpe og min nye fede CO2 pumpe...sejt nok...

Alt det praktiske var overstået...pyh...mødte Ditte fra DMK, som jeg lige snakkede lidt med...ellers var der ikke lige nogen, jeg kendte.

Starten for MX-cuppen gik kl. 10.30...så der var endnu 45 min ventetid...men ok. kunne jo nå på toillettet mange gange...ellers sad vi bare inde i bilen... for det var for koldt udenfor.

I startcuppen kom Sandra til, også fra DMK...så det var da hyggeligt, lige at snakke lidt med hende...for vidste jo godt, at jeg ikke så hende før jeg kom i mål igen...Hun er jo lynende hurtig..der var ikke andre piger med i dcu startgruppen..Ditte startede i motionsklassen ligesom Jacob, så de startede først 5-6 min efter os... Der var endnu et par herrer med fra DMK, som jeg kendte.

Starten gik..og det var fedt at starte oppe foran og ikke skulle klumpe og trække og som man kender fra Slush... Der blev kørt hurtig på det første ca. 1 km asfaldtstykke, og jeg faldt hurtig tilbage..men lå i en gruppe på 4 hentil skoven og op af den første mega mega stejle lange bakke...fik en max puls på 192... På et tidspunkt skulle man ned af en trappe....opdagede den lidt for sent og jordede ned af den..så kæden fløj af...ups.. defekt., men kunne lige med min minimale viden om defekter sætte den på igen.. :wink: mistede min lille gruppe og måtte køre resten alene...øv.

Jacob overhalede selvfølgelig, men derefter var jeg bare alene...i :wink: den store meget fede skov...prøvede at koncentrere mig lidt...kan godt gå lidt i selvsving og glemme, at det er løb...når man bare triller der alene...lagde mærke til alle de fede spor, der løb inde i skoven...og øv, at vi ikke skulle ind på nogen af dem...men hele løbet var fortrinsvis på bede skovestier...sådan J-LO stier...dog var de IKKE flade...der kom den ene monster lange bakke efter den anden..og de fleste havde flere sving...så man var aldrig klar over, hvornår bakken sluttede... fra omkring 15 km var mine fødder totalt frosne..kunne ikke mærke dem overhovedet...så det var øv...havde fravalgt mine skoovertræk..og det var for dumt...havde passeret flere vandpytter, som havde givet våde tæer..og med den kolde vind og temp. frøs de til... :cry:

Da jeg havde kørt 2t og 45 min manglede jeg 25 km...og der besluttede jeg mig for at køre lidt cykelløb igen...havde lige haft 10 km i øv tempo, havde lidt ondt i lænden, og havde kørt og pivet lidt over det...men med 25 km igen...måtte det kunne lade sig gøre, at komme under 4 timer...så det var målet...jeg kunne faktisk stå op og træde de fleste bakker, havde faktisk rigtigt gode ben fra 50 km og til ca 70 km...overhalede flere, så det var lidt fedt...men så begyndte jeg at gå lidt kold...havde ikke mere i drikke dunken...havde ofret det til min bagskifter...og ruten sluttede med nogle lede mega mudderede singelstrack...som var kørt godt op af nogle skovmaskiner...

Kom i mål 4t 02min og 19sek øv. Det var det hårdeste løb jeg nogensinde har været med til i mtb sammenhæng...og vejret havde nok det meste af skylden, det havde vekslet mellem haglbyger og sol og tilslut en modvind, som næsten fik Sharken til at flyve af vejen...desværre ikke i den rigtige retning...Men alt i alt var ruten rigtig fed...selvom nogle af bakkerne var lede...

Mødte Sandra i omklædningen, hun havde kørt kanon flot..og hurtigt. Jeg blev to´er... Senere kom Ditte, hun blev tre´er...der var ikke andre piger på den lange... :wink:

Alt i alt en rigtig god tur til Silkeborg...og vil klart gerne derover igen... Så til andre som har lyst..MX-DM i september...på de brede strejle skovstier...også er der også et XC på det fede singeltrack den 29 april...

Vi ses...håber ikke rapporten blev for lang...hi hi. :lol: :lol:
Last edited by Diana on 19 Mar 2007, 18:07, edited 1 time in total.
Hanne
Med nyvasket cykel

Re: Løbsrapport

Post by Hanne »

Diana - du er bare for sej altså...
Stort tillykke - du fortjener et kæmpe bifald !!!

=D>
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
jannik 'lordy' stuhr
Bagfra højre-om!

Post by jannik 'lordy' stuhr »

Stort diana

*klap*klap*klap* ;)

tillykke

hvad sluttede lauritsen ?
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

"J-Lo stier" :-D :-D

Fin rapport, Diana (rapporter kan i øvrigt aldrig blive for lange). Den skulle bare have ligget på forsiden ;-)

Ja, jeg synes det er flot kørt. 76km i møgvejr! Der ville jeg ikke have flere tænder tilbage. Jeg havde godt nok lidt ondt af jer, da jeg vågnede søndag morgen.

Også godt kørt af Lauritsen. Fantastisk faktisk. Tillykke til jer begge.
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

jep...godt kørt & skrevet
Post Reply