Det var en skod dag...
Jeg stod sgu for sent op. Bliver vækket at Jacob og Diana, der står ude i Brøndby og venter på mig. Jacob bliver vist lidt halvtosset. I hvert fald gider de to ikke stå og fryse mere, så de kører hjem. Sorry...
Nå, jeg springer badet over og springer ned i fræk golf, som jeg gerne lige vil rose lidt, for den kørte et forrygende løb ned til Næstved. Ankommer 9.40 og Per har købt et nummer til mig, så det er bare at trille op til start.
Da løbet starter, spurter Per afsted på et ret teknisk stykke, hvor der vist til daglig mest kører kampvogne. Der er store søer, dybe hjulspor hen over en græsmark. Det var dælme hårdt. Jeg var sikker på, at vi var på vej mod mod Kalundborg, så mudret var der. Men det stoppede pludselig, og så kørte vi i strålende solskin i god dansk bøgeskov. Fantastisk.
Jeg fik hentet Per igen, og vi var nu en 6 stykker. Mig og Per, to fra Johnny Cash samt to andre gutter. Vi var omnkring 2 minutter efter Saltoft og en anden gut, som lå helt forrest.
Det går faktisk så forrygende, så jeg vælger at overse skiltet, der deler de to ruter op i 1x20 og 2x20 km., så jeg napper en omgang til sammen Per. Så kan jeg jo lige trække ham lidt, når han går kold, tænker jeg. Jeg stopper dog lige op for at spørge en official om, at jeg
er kørt forkert - og får naturligvis min mistanke bekræftet.
På dette tidspunkt får Per et lille hul, som han nok fejlagtigt tror opstår, fordi han er stærkt kørende. Men jeg får naturligvis hurtigt hentet den gamle mand igen, som nu kører sammen med Jeppe fra "the men in black".
Men så kørte jeg over en eller anden sten, så jeg nærmest fik vredet dækket af fælgen, så jeg lige måtte stoppe og fylde lidt luft i.
Det lykkedes mig at få lidt luft i dækket. Men jeg tror, at den skod pumpe jeg har, er deffekt, får den pumper alt luften ud af patronene, så snart man punkterer den, og ikke når man trykkeer på knappen. Mit dæk fik derfor aldrig ret meget af luften. Men tilgengæld tager det kun max 40 sek, så er jeg på cyklen igen. Men da jeg så skal overhale et par gamle mænd på et ret mudret stykke, laver en af dem lige en manøvre, der gør, at jeg må lave udvigeren op over et halvfrossent traktor spor, så jeg IGEN får vredet lidt i dækket, så alt luften IGEN forsvinder. Denne gang har jeg bare ikke mere kulsyre. Jeg lånte dog en pumpe af en Johnny Cash gut, men mit dæk er ret svært at få pumpet op uden kulsyre, da jeg kører med Tubeless kit. Det skal dog lige siges, at hvis jeg havde kørt med korrekt dæktryk fra starten af, så var disse uheld nok ikke sket, men mit hastværk i morges gjorde, at jeg ikke fik pumpet dæk.
Så alt i alt en ikke så heldig dag. Generelt var ruten ret dårligt markeret. Vi måtte flere gange vende om. Men jeg slog nok rekorden, idet jeg kørte 15 km forkert

Og hvis der er nogen der husker Gribben, så lavede jeg samme nummer der. Meget dygtig mand!!
Men det er nu også lidt svært at se ét lille gråt A4 skilt, der står "2x20" pil venstre og "Mål" pil til højre, når man kommer kørende på et smattet jordvej, med høj puls og fuld fart. Jeg så det først på anden omgang, da jeg kom trækkende forbi det. Egentligt lidt heldigt, for jeg gad sgu ikke lige trække rundt med cyklen resten af dagen
Men Per og jeg sluttede dagen af på McD i Næstved. Sikke en fest vi holdt. (René var kørt, så ham fik vi ikke bragt i fordærv)