MTB: En mudder dag i januar 4. afd. SlushCup

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Carsten Graff
UST? Ja måske...

MTB: En mudder dag i januar 4. afd. SlushCup

Post by Carsten Graff »

Selvom der er mange som syntes at Kalundborg ligger længere ude, end der hvor kragerne flyver med nummerplader, var det fin Hustler stil med 14 i mål og 15 til start, ud af 244 gennemførende i dagens SlushCup.
Jeg hader at køre i mudder, så det var absolut ikke min favorit rute, men da jeg undervejs kunne se, at der var mange som slet ikke kunne køre i mudder, blev det hele lidt lettere, og jeg nød faktisk noget af turen, selvom pulsen var oppe og runde 170, hvilket er meget sjældent for mig. På 2. omgang mistede jeg bremse evnen på baghjulet, og i starten af 3. omgang fik jeg svært ved at styre cyklen, og følte at den sejlede rundt. Det viste sig at jeg var totalt flad på bagdækket. Jeg overvejede et kort sekund at gå tilbage til målområdet, og nøjes med mine 2 omgange, men tanken om at Hartvigsen vill få en meget bedre placering end mig, gjorde at jeg valgte at løbe resten af omgangen. 27 minutters løb. Det lykkedes mig faktisk at hente 2, så det var ikke helt forgæves, og slet ikke når jeg kan se at det har resulteret i en 4. plads i H40 og 16 ialt.
Ellers godt kæmpet af alle. Og så gælder det om at være først ved cykelforretningen mandag morgen, for med alle de knækkede kæder, drop og gearskifter der kom idag, bliver der helt sikkert udsolgt meget tidligt på mandag.
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

Det er sgu iorden, Carsten. Løbe en hel omgang, ikke dårligt.

Plus det bedste er at du kan skrive på dit CV at du har slået en 3-dobbelt MTB-verdensmester..Tillykke!! =D> :thumbsup:
Hanne
Med nyvasket cykel

Post by Hanne »

JA - og den ene af de 15 der så ikke deltog var undertegnede, der gik ud med defekt på prøverunden.
NOGET MØG, men jeg håber jeg kan vise formatet på søndag hvor der er Dwoark.. sgu irriterende :(
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
Casper Ortvald
Set på landevejen!

Post by Casper Ortvald »

jeps.. HÆVN på næste søndag.... mit neue's kassetten

ps. tror 14 ud af 15 i mål er sat en kende højt :-s
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Tak for i dag ;) Fin dag i mudderhelvede! Altid super fedt at hænge med hustlerne - I mudder regn og blæst, er det stadig Hustlerne der er bedst! - så det var det hele værd, selv om jeg kun fik kørt en 6-7 km. inden bagskifteren skiftede fra kl. 6 til klokken. 12 :(

Jeg vil gerne have en baglomme i køen hos den lokale butik Carsten.
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Det er sportmanship af klasse Carsten.

Tak for dit venlige tilråb, da du i flot stil passerede mig. Havde jeg vist at du var punkteret, så havde jeg taget hjelmen af og bøjet mig i mudderet.

For mudder var der på de små 11 km jeg fik kørt (2 omgange).

Synd for de mange som måtte døje med problemer som løs saddel, knækkede tænder (på kassetter), knækkede gearskift og flængede dæk.

Ruten var måske ikke optimal til så mange ryttere. Det var svært at overhale på lange strækninger.

Tak for idag.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
BoT
Bagfra højre-om!

Post by BoT »

Ellers var der da lidt Hustler mandefald! Jeg prøvede at muntre Hanne op ved starten (kaput krans) - bagefter ærgrede jeg mig over at jeg ikke lånte hende min låge; så BoS bærende sin cykel, hvor dækket var revet af (og sikkert mere); overhalede Diana med mindre trafikuheld; kørte forbi Jacob, der stod og bandede ...

Jeg har fået at vide, at man skal være eet med sin cykel. Det oplevede jeg så idag, da jeg hang sammen med cyklen limet fast af mudderet. Mine eggbeaters opførte sig som jomfru-SPDer og var næsten umulige at klikke i! Det tog længere tid at vaske cykel end jeg kørte på sporet :-(

Samantha (vistnok) knak sin kæde og udbrød med glad stemme: "My chain is broke, I don't have to go on! :-)". Det ser dog ud til at hun gennemførte omgangen alligevel.
RENE :Der Alte:
Helt uden puls...

Post by RENE :Der Alte: »

TAK FOR I DAG!!
Tak for lån af trøjen Hanne :thumbsup: jeg var flyvene i starten, men mudder og græs gjorde at jeg langsomt men sikkert blev hentet af Peter og Stefan. :-({|= .. satans... tænkte jeg da de kørte forbi =;
Rene "Der Alte" fra køge
Check "Team Pronghornracing blog"
nyheder fra det store udland
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

Tak for i dag. Det var trods alle mine deffekter en hyggelig dag.

Tak til Casper for lån af baghjul. Stort. =D>

Det var godt nok det mest underlige løb, jeg har kørt med i til dato. Så underligt, at jeg ligefrem følte trang til at skrive mig ud at mit tungsind over, at jeg endnu engang hverken vandt podiepladser eller lodtrækningspræmier.

:lol:
Last edited by BoS on 07 Jan 2007, 21:31, edited 1 time in total.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Din Garmin for 1 stk start til Isstjernen? ;)
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Din Garmin for 1 stk start til Isstjernen? ;)
1379,95 Special prize for you
Martin
Nu med dunk!

Post by Martin »

hej gutter og tøser, tak for idag.. Jeg tror jeg var en af dem der brokkede sig højlydt over det spor idag.. Var ikke tilfreds da jeg allerede på opvarmningsrunden lagde mig på en bakke.. Kom dog igennem med en cykel der vejede det dobbelte af hvad den burde.. Lang tur at køre for at vaske cykel i 1 1/2 time bagefter synes jeg, men fedt at se så mange hustlere.
Peter Christensen
3000+ posts = spammer

Post by Peter Christensen »

Er lige kommet ind efter et par timers rengøring af tøj, sko cykel ja nærmest alt hvad jeg havde med til Kalundborg. Må indrømme at det var lidt med blandede følelser at skulle køre helt til Kalundborg for at Bo "Iceman" (hvis der er nogle der undrer sig over hvorfor jeg kalder ham Iceman så er det forbi det er sådan han kører "Icecold and no mistakes") skulle blære sig med sine hårdtpumpede spinningben, men som man kan se i biografen i disse dage - It ain't over 'till it's over. Heldigvis kører Bo jo med tyndslidte dæk og de der billige X.O bagskiftere så der gik jo ikke så lang tid før han var ude af spillet. Stephan og mig lå og skiftede lidt placering på første omgang men han kunne så ikke følge med da jeg satte angrebet ind hvilket bestod i at stå af cyklen og løbe fra ham. Hartvigsen stod og pillede græs ud af hjulet da jeg kørte forbi så det var jo let nok. Rene fik jeg også indhentet og han lignede mest af alt en mand der var noget overrasket over at hans lette carbon cykel pludselig var blevet så tung. Carsten Graf var (som sædvanlig) ikke til at nå, da han jo også havde fundet fidusen ved at løbe rundt :wink: - godt kørt undskyld løbet Carsten. Så alt i alt en god dag alligevel selvom man ikke spinner. Så var der da vist også en af de kvindelige hustlere der forærerede en ret sikker 3.plads væk ved ikke at stille om med en ordenligt tunet cykel - men det skal vi vist ikke bore mere i :D
Last edited by Peter Christensen on 08 Jan 2007, 00:11, edited 1 time in total.
Casper Ortvald
Set på landevejen!

Post by Casper Ortvald »

Det var så lidt, Bo.
Vi er vel til for at hjælpe hinnanden....
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
Stephan Bak
Alene i udbrud

Post by Stephan Bak »

Ja, tak for idag. Puha - det var dog noget af det hårdeste! Sikkert fordi der bare ikke var de sædvanlige pauser på 5-10 sek. Her skulle der bare trædes non-stop; ellers stoppde cyklen - uanset om det gik op eller ned. Image
Last edited by Stephan Bak on 08 Jan 2007, 00:27, edited 1 time in total.
Image
Post Reply