Hvad er jeres erfaringer med dette ?
& Hvad har i med ud på tur som "back-up / repair kit"
Det ser ud til, at min punkteringer med dæk/slange på grus er "snakebites" , mere end glasskår & torne . Kører med ca 30 psi i 40 mm dæk ( samlet ekvipagevægt~ 75 kg)
mvh Niels Henningsen
Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Jeg har altid kørt tubeless på min gravelcykel. Har en Dynaplug med til at lukke lidt større huller og ellers en slange med hvis det går helt galt - hvilket ikke har været tilfældet selv på mine lange bikepacking ture.
Peter Christensen wrote: ↑28 Oct 2024, 23:22
Jeg har altid kørt tubeless på min gravelcykel. Har en Dynaplug med til at lukke lidt større huller og ellers en slange med hvis det går helt galt - hvilket ikke har været tilfældet selv på mine lange bikepacking ture.
Lyder lovende , takker . Når nu man en gang har sat en dynaplug i dækket , så går det vel ikke med en slange ?
mvh Niels Henningsen
Peter Christensen wrote: ↑28 Oct 2024, 23:22
Lyder lovende , takker . Når nu man en gang har sat en dynaplug i dækket , så går det vel ikke med en slange ?
Det har jeg faktisk ikke prøvet, men det har du nok ret i er en dårlig combi.
@Jais
Har brugt noget Stans , der dog har stået et par år i dunken… Der tabes tryk , uden jeg dog kan se noget “pible ud” fra dæk/hjul. Måske det bare er blevet for gammelt ( har rystet grundigt inden brug).
mvh Niels Henningsen
Niels G Henningsen wrote: ↑05 Nov 2024, 12:52
@Jais
Har brugt noget Stans , der dog har stået et par år i dunken… Der tabes tryk , uden jeg dog kan se noget “pible ud” fra dæk/hjul. Måske det bare er blevet for gammelt ( har rystet grundigt inden brug).
Jeg har en rimelig ny dunk, du gerne må overtage
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
Niels G Henningsen wrote: ↑05 Nov 2024, 12:52
@Jais
Jeg har en rimelig ny dunk, du gerne må overtage
Lyder godt, vi kan aftale nærmere "på andre kanaler" !
mvh Niels Henningsen
Nå men hvis nogen orker , så ser det ud til , at jeg taber luft stille og roligt …… Kan dog køre som planlagt over et par timer , men falder fra ~ 38 psi til ~ 26 psi ….
Hjul dyppet i “ badekar” afslører dog nogle “mikrohuller” med bittesmå luft bobler , så det er jo nok forklaringen , og tænker det er fordi min Sealant bare er blevet for gammel ?
Problemet med sealant et vel typisk ved for store huller i dækket ?
mvh Niels Henningsen
Der er nogle dæktyper der taber meget luft, jeg har tidligere haft udfordringer med Continental. P.t. kører jeg med Pirelli-dæk som holder trykket i et til to måneder efter første oppumpning.
Jeg pumper altid min cykel inden jeg kører hjemmefra, så ved jeg jeg har det optimalte dæktryk.
@Niels- jeg vil mene at dine dæk nok skal holde tæt efter et stykke tid, det er dog vigtigt at der er rigeligt med TL væske til at lappe alle de små huller. Det er muligt at den er blevet for gammel, men det har jeg aldrig oplevet. Omvendt så holder en halv liter syv til otte måneder på mit værksted.
Hvis du har mod på at tømme dit dæk for væske, har jeg en trekvart fyldt WTB flaske, som du må få. Den har noget granulat, som hjælper med at lukke hullerne.
Jais wrote: ↑13 Nov 2024, 23:42
@Niels- jeg vil mene at dine dæk nok skal holde tæt efter et stykke tid, det er dog vigtigt at der er rigeligt med TL væske til at lappe alle de små huller. Det er muligt at den er blevet for gammel, men det har jeg aldrig oplevet. Omvendt så holder en halv liter syv til otte måneder på mit værksted.
Hvis du har mod på at tømme dit dæk for væske, har jeg en trekvart fyldt WTB flaske, som du må få. Den har noget granulat, som hjælper med at lukke hullerne.
Fornemt, det kunne være rart at komme helt i mål Vi aftaler på anden kanal.
mvh Niels Henningsen