Michael Grønbechs forberedelser til 24 timeren

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
BoS
Førstevælger!

Michael Grønbechs forberedelser til 24 timeren

Post by BoS »

Med fare for at blive hængt ud for at lave skjult reklame for T-bikes, så synes jeg bare, at Grønbechs seneste løbsrapport fra 24-timeren absolut er et kig værd:

http://www.t-bikes.dk/nyheder.html#nordic24_2

Ses i aften til Dust! :-)
Jakob Skouboe
Uden hjælpemotor

Post by Jakob Skouboe »

Interessant læsning. Særligt at han har hørt de samme 45 minutters mp3-mix under hele løbet. For f..... hvor må han være træt af det musik.

Men forklar mig lige: Har de kørt alle 24 timer uabrudt? Det er sg da helt vildt..

Verdammt jeg glæder mig til at være med næste år....
8)
Giant NRS Composite / Giant MCM Composite

Giant NRS Giant MCM
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

Jakob Skouboe wrote: Men forklar mig lige: Har de kørt alle 24 timer uabrudt? Det er sg da helt vildt..
Ja! Det gjorde alle sgu da! Vi andre havde bare lidt længere pauser, fordi vi var på hold med nogen langsommere ryttere ;-)
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

Ufatteligt at han kan køre så stærkt med 5-6 timeres MTB om ugen...

Jeg tror jeg skal ha gaflet det der træningsprogram, så der kan komme noget mere fart i cyklen :D :D

Grønbech, send det til mig! :lol:
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

dan wrote:Ufatteligt at han kan køre så stærkt med 5-6 timeres MTB om ugen...

Jeg tror jeg skal ha gaflet det der træningsprogram, så der kan komme noget mere fart i cyklen :D :D

Nemt nok :roll: - det hedder intens interval træning. Du skal bare op på 90-100% af max puls, jo højere puls, jo færre træningstimer :-) Probmelet er bare at ikke mange kan træne så tæt på max. puls ret længe, måske kun 15minutter, eller mindre, jeg kan heller ikke.

Arh - det kræver vist også at man i forvejen er ret godt disponeret fra naturens side, jeg er sikker på at andre træner mindst 15-25 timer.
Mic
Punkteret

Post by Mic »

For god ordens skyld skal jeg nævne at min træning konstant ligger på 10 timer ugentlig, men grunden til at jeg skriver 5-6 timer, er mere for at give den enkelte mulighed for at tænke over træningen. Det er ikke mængeden men intensiteten der afgør. Og 5-6 timer med høj intensitet kan virkelig rykke grænser fremfor 8-10 timers "mængdetræning". Det gælder om altid at være frisk til intervallerne. Der er her grænserne og den fysiske formåen rykkes.
Mic
Punkteret

Post by Mic »

Morten Hartvigsen wrote:Nemt nok :roll: - det hedder intens interval træning. Du skal bare op på 90-100% af max puls, jo højere puls, jo færre træningstimer :-) Probmelet er bare at ikke mange kan træne så tæt på max. puls ret længe, måske kun 15minutter, eller mindre, jeg kan heller ikke.
Og du har ret, Morten. Omkring max kan du ikke ligge længe. Ved interval træning vil jeg dele det op i 2. Max interval på 5 minutter og AT(udholdenhed) fra 15 min og opefter. Jeg tror det er vigtigt at sætte tingene i system og hele tiden bygge på(dvs begynd eks med 15 min AT og derefter sætte 5 minutter på lidt efter lidt...., men stadig hold det indenfor 45 minutter). Da jeg kører 2 timers spinning om ugen(som jeg estimerer til i alt 60 min AT) fokuserer jeg mere på 5 min max. Som regel 2 sæt med 5 min mellemrum(evt 3 og max 4).
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

Mic wrote:

For god ordens skyld skal jeg nævne at min træning konstant ligger på 10 timer ugentlig, men grunden til at jeg skriver 5-6 timer, er mere for at give den enkelte mulighed for at tænke over træningen. Det er ikke mængeden men intensiteten der afgør. Og 5-6 timer med høj intensitet kan virkelig rykke grænser fremfor 8-10 timers "mængdetræning". Det gælder om altid at være frisk til intervallerne. Der er her grænserne og den fysiske formåen rykkes.
Point taken. For mig bliver det til absolut max 5-6 timers mtb om ugen, så jeg kan godt se at tiden skal udnyttes optimalt. Hvad med lange ture, kører du dem for at udbygge din udholdenhed??
Mic
Punkteret

Post by Mic »

dan wrote: Point taken. For mig bliver det til absolut max 5-6 timers mtb om ugen, så jeg kan godt se at tiden skal udnyttes optimalt. Hvad med lange ture, kører du dem for at udbygge din udholdenhed??
Egentlig ikke. Har et par få ture på 3 timer. Men hvis du har 5 timer til rådighed ville jeg ikke spilde tiden på en lang tur på 3 timer(med mindre du synes det er hyggeligt). Så hellere 3 kortere ture(igen hellere 3 end 2 gange ugentlig) og så systematisk intervaltræning....
Krimi
Ny på Hustleren

Post by Krimi »

Grønbech.... hvis du hører musik når du kører rundt.... kan du så høre når jeg råber "BAGFRA" på singletracken ?? ;)
Nicolas
Ny på Hustleren

Post by Nicolas »

Ang. musikken. Hvad har du ørerne? Er det det vilde techno tramper eller?
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Nicolas wrote:Ang. musikken. Hvad har du ørerne? Er det det vilde techno tramper eller?
Til spinning kan jeg bedst lide musik der passer med tråden, altså halvtakt til f.eks. et up-tempo nummer med 120-140 beat pr minut, ikke noget med DK slagere eller slowfox her :-) der skal Dance, House eller Trance til ......
Post Reply