Landevej/hvilke bjerghjul vil I anbefale?
Landevej/hvilke bjerghjul vil I anbefale?
Hvilke bjerghjul vil I anbefale til ture til Frankrig/Mallorca?
Jeg har overvejet lidt forskelligt (og forskellige priser) - alle til dæk og slange:
Fulcrum Racing Zero
Shimano C24 9000
DT Swiss - RC28
Mavic R-Sys SLR
Jeg har overvejet lidt forskelligt (og forskellige priser) - alle til dæk og slange:
Fulcrum Racing Zero
Shimano C24 9000
DT Swiss - RC28
Mavic R-Sys SLR
Jan D
- Mikkel Henningsen
- Bjergrytter af statur
Re: Landevej/hvilke bjerghjul vil I anbefale?
Jeg har kørt med C24 og de er piv-lette.
De har holdt flere år uden egentlig vedligehold og været udsat for både en enkelt tur i saltsjap og flere ture i regnvejr og lidt på grus/brosten. Bagnavet fik ny indmad sidste år for nogle hundrede kroner hos 29'er shop. Er nu ved at være gennem bremsefladen, der altid har været jævn og med glimrende bid.
Stor begejstring generelt, dog har de føltes lidt bløde / fleksible under kraftige antrit hvor der også er blevet flået i styret.
Har du lyst må du gerne låne dem til en tur og prøve - aktuelt med conti GP4000 dæk
(Tror Niels har Mavic hjulene)
De har holdt flere år uden egentlig vedligehold og været udsat for både en enkelt tur i saltsjap og flere ture i regnvejr og lidt på grus/brosten. Bagnavet fik ny indmad sidste år for nogle hundrede kroner hos 29'er shop. Er nu ved at være gennem bremsefladen, der altid har været jævn og med glimrende bid.
Stor begejstring generelt, dog har de føltes lidt bløde / fleksible under kraftige antrit hvor der også er blevet flået i styret.
Har du lyst må du gerne låne dem til en tur og prøve - aktuelt med conti GP4000 dæk
(Tror Niels har Mavic hjulene)
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
Tak - jeg behøver vist ikke teste 
Har fået dem anbefalet fra flere sider.
Så det ender mok med C24'erne.

Har fået dem anbefalet fra flere sider.
Så det ender mok med C24'erne.
Jan D
- Allan Jensen
- Altid med hjelm
Jeg har Marvic hjulene - har kørt 3 x Marmotte på dem - de har virket godt.
Hvad angår dæk - så er GP 4000 hvad min fantasi rækker til. Skulle jeg prøve noget nyt skulle det være Swalbes One.
Hvad angår dæk - så er GP 4000 hvad min fantasi rækker til. Skulle jeg prøve noget nyt skulle det være Swalbes One.
XXL
- Niels G Henningsen
- 3000+ posts = spammer
Shimano hjulene er helt sikkert et godt valg, personligt er jeg dog "Mavic mand" og har til i år købt et par lige under R-sys SLR , som indtil videre kun er testet på Hallandsåsen...: Ksyrium SLE
http://www.mavic.com/wheels-road-triathlon-ksyrium-sle" onclick="window.open(this.href);return false;
Med samme bremseflade som mine "DK hjul" , så der skal ikke skiftes klodser samtidigt med hjulene
http://www.mavic.com/wheels-road-triathlon-ksyrium-sle" onclick="window.open(this.href);return false;
Med samme bremseflade som mine "DK hjul" , så der skal ikke skiftes klodser samtidigt med hjulene

mvh Niels Henningsen
Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
- Klaus Bomholt
- Over stok og sten
Hvis du vælge en carbon fælg som har en god/egnet overflade ala Exalith - undgå alu. Vælg herefter stivhed vs vægt.
Jeg har kun kørt bjerge på mine Mavic SLR' og kan ikke se hvorfor de ikke er helt plingeling - let op, god fart, fantastisk stivhed især når du nedbremser og samtidig styrer ind i hårnål svinget - de har aldrig været for varme...
Jeg har kun kørt bjerge på mine Mavic SLR' og kan ikke se hvorfor de ikke er helt plingeling - let op, god fart, fantastisk stivhed især når du nedbremser og samtidig styrer ind i hårnål svinget - de har aldrig været for varme...
- Steen Andersen
- Med blød hat
har også dura-ace C24 og synes de rulle for lækkert og vægten er helt i bund , R-SYS er nok mere lirens men koster det dobbelte men ikke lettere.
Tykke kan også have tynd mave 

Jeg har købt C24 - de er sgu i orden.
Det næste bliver måske dækvalg - pt. GP4000

Jan D
og den sorte maling, som gør hjulet lirens, bliver hurtigt slidt af...Steen Andersen wrote:har også dura-ace C24 og synes de rulle for lækkert og vægten er helt i bund , R-SYS er nok mere lirens men koster det dobbelte men ikke lettere.
På raceren kører jeg selv på 55mm carbonrims fra fullcarbon.dk..
Når man når op på mit niveau så er alt andet useriøst..

"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.
http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Steen Andersen
- Med blød hat
Har også GP4000 og de spiller ogsåJan D wrote:Jeg har købt C24 - de er sgu i orden.

Tykke kan også have tynd mave 

har ødelagt 2 stk GP 4000 på under 500 km. snittet op. De er åbenbart ikke bygget til voksne.
/Niels
- Jacob Korsholm
- Søger sponsor!
Jeg har GP4000 på min hverdagscykel. De holder fint og vigtigst af alt 0 punkteringer.