LATEX Slanger ... og dæk inlæg

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

LATEX Slanger ... og dæk inlæg

Post by Morten Hartvigsen »

JLO - fik du prøvet dine latex slanger - er det federe ?? er det mere punkter sikkert ?

Hvad med slange inlæg - det var du da vist glad for ik ??

eller har andre erfaringer....

Jeg er nu ret træt af at punkterer (til de sidste 2 løb, hhv. 5 min før og 2 min efter start!!)...
User avatar
Christian
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 459
Joined: 22 Nov 2003, 05:20
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Christian »

Jeg har kanon erfaringer med dækindlæg. Tror kun jeg er punkteret 2 gange siden jeg begyndte at køre med dem på MTB'en - første gang fordi jeg havde været en klovn og havde fået slangen i klemme mellem dæk og fælg, og anden gang fordi jeg var en klovn og hamrede for fuld skrald hen over en kantsten på vej hjem fra arbejde.

Hvad angår Latex slanger har jeg prøvet et par på landevejslågen. Mine erfaringer her var ikke så gode.
Pkt. 1, de taber luften hurtigere end alm. slanger (synes jeg).
Pkt. 2, jeg punkterede 2 gange med dem på grund af dårligt fælgbånd og var ikke istand til at lappe dem - de forlimede lapper ville simpelthen ikke fæstne ordentligt på latex slangerne.
Christian "b r e d - l a s t" Sandfeld
Hustler profil
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Ja, latex kan ikke holde luft, så de skal pumpes før hver tur. Jeg har ladet mig fortælle at de skulle give bedre føling med underlaget, specielt på mtb med rimeligt lavt PSI tryk, samtidigt skulle de ikke punktere ret læt. (Hvis man ikke har et skidt fælgbånd :) )

Jeg købte 4 slanger i foråret for 80kr (nedsatfra 200kr stk før!!!), jeg har smidt de 2 på mtb'en, men jeg har ikke rigtigt fået prøvet dem pga. alle mine problemer med ryg / hofte - desværre.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

man kunne også bruge sådan en her :wink:

Træt af punkteringer og hjulskift på dine bildæk?
---------------------------------------------------------
SONAX DækFix lapper det punkterede dæk uden hjulskift, afhjælper mindre utætheder og pumper samtidig dækket op. Velegnet til alle gængse personbilsdæk.

http://www.bilka.dk/internet/bilka/menu ... b7004c6d2b

Pris kr. 89,95 i Bilka og A-Z.

SONAX DækFix scorer toppoint i FDM test - MOTOR 12.2003
Som testens eneste kunne SONAX DækFix pumpe dækket op til anbefalet tryk, i forbindelse med lapning. Med sine 400ml. indeholder aerosoldåsen tilstrækkeligt produkt og drivmiddel til at sikre fyldning af gængse personbilsdæk og dermed naturligvis også mindre dæk.

DækFix er det lette alternativ til reservehjulsskift på traditionel vis. Man spares for bøvl med donkraft, fastsiddende hjulbolte og fælge. Selve "lapningen" er klaret på få minutter og uden at få sved på panden. Det betyder også, at risikoen for påkørsel reduceres med tidsbesparelsen i forhold til hjulskift.

Efter, at automobilproducenterne har skippet reservehjulet til fordel for lappegrej i værktøjssættet, er der flyttet på opfattelsen af, hvordan man lapper dæk.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg er stadig ikke punkteret på latex'erne!
Post Reply